Készült: 2024.09.22.19:28:59 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

241. ülésnap (2017.09.25.), 207. felszólalás
Felszólaló Farkas Gergely (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utáni felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:40


Felszólalások:  Előző  207  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

FARKAS GERGELY (Jobbik): Köszönöm a szót. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselőtársaim! A Jobbik rég­óta használja a XX. és a XXI. századi pártok sze­rin­ti kategorizálást, utalva arra, hogy ma hazánkban a Fidesz és az MSZP mind felfogásban, mind poli­tizá­lásban XX. századi párt, amíg a Jobbik és néhány kisebb párt már egy teljesen más gondolkodásmódot képviselő XXI. századi párt.

Nemcsak szavakban, kommunikációban nyil­vá­nul meg ez a hatalmas különbség a pártok között, ha­nem a programokban is. Csak néhány példa a múlt­ból. Amíg a Jobbik mindenki számára ingyenes alap­szintű internetcsomagot és köztéri wifit biztosítana, addig a Fidesz inkább netadót akart bevezetni nem­régiben, és csak a tiltakozás hatására vonták azt vissza. Ahol a miniszterelnök még az sms-ezéssel sincs teljesen tisztában, ahol megoldáskeresés he­lyett inkább betiltják az Ubert, ott kiváltképp látszik, hogy a kormánypárt a XX. században ragadt, és hogy nagy szükség van a Jobbik XXI. századot megjelenítő témafelvetéseire. (Közbeszólás a Jobbik soraiból: Úgy van!)

Éppen ezért ezekből a különbségekből kiindulva kormányzásra készülő pártként kell szembenéznünk azokkal a kihívásokkal, amelyeket a XXI. századi gyors és folyamatos változások hoznak magukkal. Ideje, hogy az ország megfeleljen a jelenkori tech­no­lógiai, digitális fejlődésnek, felvegyük a fejlődés rit­musát, és annak megfelelően hozzuk meg a politikai döntéseinket, úgy a közigazgatásban, az oktatásban és az élet minden területén. De melyek ezek a ki­hí­vások?

Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Engedjék meg, hogy egy felszólalássorozat keretében ismertessem önökkel és a közvéleménnyel a Jobbik programjának azon részét, amelyek a XXI. századi kihívások kapcsán születtek. Ennek első részeként az okoseszközök oktatásba való fokozottabb bevonását szeretném figyelmükbe ajánlani.

Úgy gondolom, hogy az okoseszközök használata az iskolákban nem ördögtől való dolog, hiszen ezek mára mindennapos eszközök. Ezért azt gondolom, ahelyett, hogy tiltanák, inkább a helyes alkalmazásukra kellene megtanítani a diákokat az iskolában. A Jobbik ezért, kihasználva a digitális eszközök nyújtotta lehetőségeket, bevonná az oktatásba az okoseszközöket. Ezzel nemcsak élményszerűbb, érdekesebb és kreatívabb tanórákra kerülhetne sor, hanem már egészen fiatalon elsajátíthatnák az okoseszközök tudatos és megfelelő alkalmazását a fiatalok. Gondoljunk csak azokra az animációs történelmi rövid bemutatókra, amelyek az elmúlt években láttak napvilágot, és amelyek izgalmasan dolgozzák föl a magyar történelem meghatározó eseményeit, például a mohácsi csatát. Rengeteg más példát is lehetne még hozni, ami az oktatást érdekesebbé, kreatívabbá tenné, ami megragadja a tanulókat, hiszen jóval nagyobb impulzusok érik a gyerekeket a jelenkori digitális környezetben. És egyszerre az ismeretátadás is sokkal élményszerűbb és hatékonyabb lehet, mintha egyszerűen szóban adná elő azt a pedagógus.

A Jobbik tehát fontosnak tartja az oktatást és a tanulást segítő eszközök bevonását az oktatásba, valamint a diákok digitális kompetenciáinak, digitáliseszköz-használatának és a szövegértésének fejlesztését. Mindemellett szükség van az iskolák digitális felszereltségének korszerűsítésére is. Szükséges, hogy a digitális eszközökkel, okostáblákkal, számítógépekkel, projektorokkal való felszereltségben, illetve a wifihálózat és a gyors sebességű internet kiépítésében is hatalmasat lépjünk előre a jelenkori helyzethez képest.

Történt ugyan ez irányban néhány lépés a kormány részéről, mégis, figyelembe véve a világ rohanó fejlődését, ezek apróságnak tűnnek, és úgy látjuk, hogy hatalmas lemaradásban vagyunk, sokkal dinamikusabb, gyorsabb és átfogóbb programokra van szükség, hogy még hatékonyabb eredményeket érhessünk el. Természetesen azt is meg kell jegyezzük, hogy a digitális eszközök oktatásba való bevonásához előzetesen szükséges a pedagógusok felkészítése ezen eszközök szakszerű használatára, hogy ők maguk is tisztában legyenek a használatukkal.

Tisztelt Országgyűlés! A digitális eszközök bevonása által a Jobbik egyúttal összhangot is sürget, és 2018-ban kormányra kerülve összhangot teremt a munkaerőpiac és az oktatás között. Ugyanis időszerű, sürgető megújulásra van szükség e téren az oktatásban, hiszen amíg a munka világában teljesen elterjedt a digitális eszközök használata, addig az oktatásban jelenleg még mindig tapasztalható komoly elmaradás. Ez sajnos megmutatkozik a legutóbbi PISA-felmérésekben is, amelyek tükrözik a digitális analfabetizmus súlyos társadalmi jelenlétét.

Tisztelt Országgyűlés! Ha éleslátással és progresszív hozzáállással fordulunk a XXI. század nyújtotta nagy technikai, technológiai lehetőségek elé, akkor egy új reformkor elé nézhetünk, és az ország fejlődésére fordíthatjuk mindezeket a lehetőségeket. Ebben a Jobbik élen fog járni, és ennek tükrében fogom folytatni felszólalássorozatomat a Jobbik következő, XXI. századi kihívásokra adott válaszával. Köszönöm a figyelmet. (Taps a Jobbik soraiban.)




Felszólalások:  Előző  207  Következő    Ülésnap adatai