Készült: 2024.09.23.03:27:04 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

104. ülésnap (2011.06.27.), 140. felszólalás
Felszólaló Zakó László (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:19


Felszólalások:  Előző  140  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ZAKÓ LÁSZLÓ (Jobbik): Köszönöm. Tisztelt Államtitkár Úr! Az M70-es autóúton Letenye-Tornyiszentmiklós között 2011. június 21-én ismét halálos kimenetelű tömegszerencsétlenség történt: autóbusz ütközött kamionnal. A balesetben 6 ember meghalt, nagyon sokan megsérültek.

A 2006-os átadása óta immár 16 ember vesztette életét ezen a néhány kilométeres szakaszon. Ez már sajnos halálút a javából. Aki ismeri ezt a szakaszt, nem hajt fel rá. Innen minden irányban autópálya van Szlovénia, Horvátország és Magyarország felé. A balesetek döntő többségét külföldiek okozzák és szenvedik el a szokatlan útvezetés miatt. Érthetetlen takarékoskodás, de inkább túl mohó pénzügyi leosztás miatt kétszer két sáv helyett helyenként kétszer egy sávot építettek, ahol a nem mindig friss gépjárművezető sokszor nem is érti, illetve érzékeli a pillanatnyi forgalmi viszonyokat. Elképesztő táblaerdő tesz bizonytalanná minden erre járót.

Tisztelt Államtitkár Úr! Ennek az útszakasznak az avatása része volt annak az autópálya-átadási dömpingnek, amelyet a szocialisták saját maguk fényezésére tartottak évekkel ezelőtt. Tudjuk, hogy miközben Horvátországban viaduktokkal, alagutakkal tarkítva egy-másfél milliárd forintért építettek egy kilométer autópályát, sokszor sziklában, addig Magyarországon mindez a duplájába került. Nem lehet elhessegetni a gondolatot: van-e köze az így félbehagyott M70-es autóútnak az akkor már épülő kőröshegyi völgyhíd presztízsberuházásához vagy a löszdombba vájt alagutaknak az M6-os autópályán? Kérem, ne a pénzforrások különböző eredetére hivatkozzon akkor, amikor cáfolja majd a felvetést!

Nem lehet táblákkal és piros sávok festésével kezelni ezt a problémát. Nem lehet komolyan venni, hogy a rendőrség a gyakori sebesség-ellenőrzéssel megoldja majd a helyzetet. Az autóút autópályává történő átépítését haladéktalanul meg kell kezdeni, és a legrövidebb időn belül be kell fejezni. A kamionoknak, autóbuszoknak, gépkocsiknak nem jár villogó felvezető autó, ráadásul rohamkocsi sincs már Nagykanizsán. (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.) Az erre utazó civilek abban bíznak, hogy ami autópályának vagy autóútnak látszik, az az is. Ez az autóútszakasz, pályaszakasz egy torzó. (Az elnök ismét csenget.)

Kérdezem az államtitkár urat: hány embernek kell meghalni még ezen a szakaszon, hogy végre elkészüljön a kétszer két sáv? Tisztelettel várom válaszát. (Taps a Jobbik soraiban.)




Felszólalások:  Előző  140  Következő    Ülésnap adatai