Készült: 2024.09.25.20:11:18 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

256. ülésnap (2005.10.18.), 232. felszólalás
Felszólaló Dr. Fónagy János (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka Előadói válasz
Videó/Felszólalás ideje 3:08


Felszólalások:  Előző  232  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. FÓNAGY JÁNOS (Fidesz): Röviden, igen. Köszönöm szépen. Köszönöm a parlamenti frakcióknak és az őket képviselő, véleményüket tolmácsoló képviselőtársaimnak a támogatást.

Két reflektálást, reflexiót engedjenek meg! Az egyik, hogy valóban a napokban kezdjük el tárgyalni a nagyon fontos vasúti törvény tervezetét. A vasúti törvény tervezete természetesen elsősorban uniós szabályokkal, az önálló pályahatósági kérdésekkel és a független balesetvizsgáló szervezettel foglalkozik. Ugyanakkor ismerve a tervezetet, benne vannak a Szalay képviselő úr által is említett, feltehetően majd szakmai polémiákat kiváltó, különböző továbbműködtetési kérdések. Nem megelőlegezve ezt a vitát, arra szeretném képviselőtársaim figyelmét felhívni, hogy Európa valamennyi vasútja állami részvétellel működik.

Szándékosan kerülöm a “támogatásö szót, mert a közszolgáltatási szerződések alapján például a tömegközlekedés költségvetési finanszírozása nem támogatás, hanem egy szolgáltatás ellenértéke. Függetlenül attól, hogy milyen gazdaságpolitikai elvek alapján szerveződtek Európa vasútjai, liberalizált, részben vagy teljesen állami tulajdonban tartott, mindenfajta megoldás létezik, és van, ahol az egyik sikeres, a másik nem, és a pandanja is megvan.

 

(17.00)

A jelentős költségvetési részvétel mindenütt szükséges. Éppen ezért terhel minket egy nagyon jelentős felelősség abban, hogy hogyan alakítjuk ki a jövő magyar vasútját, hogy ez a magyar költségvetési hozzájárulás, amely az elkövetkezendő évtizedekben is szükséges lesz, mennyire marad a magyar gazdaság része, vagy mennyiben lesz egy nemzetközi operátori rendszer finanszírozási forrása. Természetesen, mint mindenben a világon, itt is az igazság általában középen van, úgy gondolom, hogy az önök által támogatott szakértői vizsgálóbizottság erre megtalálja a mindegyikünk által helyesnek vagy legalábbis elfogadhatónak tartható szakmai elképzeléseket, és reményeim szerint a Ház elé került vasúti törvény pedig ennek a működési, szervezeti feltételeit is meg fogja teremteni.

Még egyszer köszönöm a szót, elnök asszony.




Felszólalások:  Előző  232  Következő    Ülésnap adatai