Felszólalás adatai
242. ülésnap (2001.11.27.), 222. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Fónagy János (Fidesz) |
Beosztás | közlekedési és vízügyi miniszter |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | interpelláció szóban megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 3:23 |
Felszólalások: Előző 222 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. FÓNAGY JÁNOS közlekedési és vízügyi miniszter: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselőtársaim! Messzemenően egyetértek a képviselő urakkal abban, hogy az M5-ös autópálya és az 5-ös számú főút az Alföld déli megyéinek elérésében alapvetően fontos szerepet tölt be. Éppen ezért a tárca minden lehetséges rendelkezésére álló eszközzel szorgalmazza az M5-ös autópálya Kiskunfélegyháza-Szeged-országhatár közötti nyomvonalának mielőbbi megvalósítását, továbbá az M5-ös autópályából kiágazva az M43-as autópályává fejleszthető autóút kiépítését Szegeden és Makón át az országhatár felé.
Ennek érdekében megbízásomból a Magyar Fejlesztési Bank tárgyalásokat kezdeményezett és folytat az AKA Rt. képviselőivel. A kormány a 2303/2001. számú határozatában döntött Magyarország gyorsforgalmi úthálózatának 2015-ig szóló fejlesztési programjáról, valamint az országos közúthálózat kiemelten fontos elemeinek megvalósításáról. A fejlesztések közül a dél-alföldi régiót érintően ki kell emelnem a 47-es számú főút Algyő-Hódmezővásárhely közötti szakaszának kétszer két sávra bővítését, Hódmezővásárhely elkerülő szakaszának megvalósítását, valamint a 44-es számú főút Szarvas-Békéscsaba elkerülő szakaszainak az építését.
Terveink szerint a térségben mindezeken túlmenően 9 településelkerülő út épül, folytatódnak az útkorszerűsítések és -bővítések, a burkolat-megerősítések, valamint a térség határátkelőhelyeinek korszerűsítési munkálatai.
Ami a 451-es számú főút fejlesztését és Csongrád város elkerülésének a megoldását illeti, tájékoztatom a képviselő urakat, hogy a város újabb, déli irányú elkerülő útjának megvalósítása a már említett kormányprogram része. A mintegy 4 kilométer hosszú útszakasz megépítése, melynek költségigénye mai áron mintegy 1,5 milliárd forint, a programidőszak közepétől várható. A 451-es számú főút ütemezett fejlesztésének első láncszemeként elkészült a szentesi elkerülő szakasz. Következő beruházásként már a jövő évben indítjuk a Kiskunfélegyházát délről elkerülő szakasz építését, kivitelezését is.
Arra az interpellációban feltett kérdésre tehát, hogy miként alakulnak a közútfejlesztések a Dél-Alföldön, azt válaszolhatom, hogy a térség számára mindenképpen kedvezően. A kormány a 15 éves program keretében a dél-alföldi régió közúti közlekedésének a fejlesztésére mai áron mintegy 75 milliárd forintot kíván fordítani.
Mindezekre tekintettel kérem a képviselő urakat, s nemleges válasz esetén a tisztelt Házat, hogy a válaszomat elfogadni szíveskedjenek. Köszönöm szépen. (Taps a kormányzó pártok padsoraiban.)
Felszólalások: Előző 222 Következő Ülésnap adatai