DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Asszony! Valóban, folyó év augusztus 23-án adtuk át a több mint tíz kilométer hosszú, mintegy 13,5 milliárdba kerülő, az 5-ös és 44-es számú főút közötti Kecskemét északi elkerülőt, amellyel a Budapest és Békéscsaba közötti távolság tíz kilométerrel csökkent. A Kecskeméten átvezető szakasz is mintegy 10-15 perccel lett rövidebb. Úgy gondolom, hogy mind a helyieknek, a környéken lakóknak, mind a közlekedő sok százezer, esetenként millió járműnek ez az út alapvetően jó.
Tisztelt Képviselő Asszony! Ezt az utat 2007-ben a szocialista és szabad demokrata kormány terveztette meg, és azt kell mondjam, hogy jól, mert azt mondták, hogy a négysávú útnál ne lehessen egyszintű kereszteződést csinálni, hanem a jobbra kanyarodó forgalmat elősegítve bevinni, a balra kanyarodóknak pedig egy körülbelül 800-900 méteres kerülővel kétszintes átjárás van biztosítva.
Tisztelt Képviselő Asszony! Egy pillanatig nem vitatva azt, hogy minden egyes ember hozzáférési és eljutási lehetősége fontos, tehát nem létszámot akarok mondani, és nem a sok százezer embert szeretném azzal a néhány tucat vagy pár száz emberrel összevetni, mert azoknak is természetes igényük van a közlekedésre, de annyit engedjen meg elmondani, hogy korábban, tehát az útépítés előtt is két záróvonal volt, tehát korábban sem tudtak balra kanyarodni az ott lakók, azaz az ott lakók közlekedési lehetőségei ezzel a négysávos úttal nem romlottak. A jobb irányba fordulás esetén pedig javultak, hiszen arra jobb a közlekedési lehetőség.
Ha megengedi, majd befejezem a következő egy percben.