DR. LOTZ KÁROLY közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter: Elnök Úr! Képviselõ Úr! Tisztelt Ház! Jogos a kérdés, magam is személyesen járva ott, többször tapasztaltam a várakozási és egyéb problémákat. Kérdésére, hogy mi történt, ön is tudja, hogy '91-'92- ben 250 millió forint ráfordítással, aztán még néhányszor bizonyos ráfordításokkal - de ez volt a lényeges - elég lényeges korszerûsítés történt, de a nagyarányú teherforgalom miatt tovább romlott a híd állapota, ez nem volt elégséges. Kétségtelen tény, hogy az ilyen helyzet jelentõs veszteségeket okoz. Azt hiszem, azt senki sem tudja pontosan kiszámolni, hogy ez áttételesen milyen nemzetgazdasági veszteségeket okoz, de kétségkívül okoz.
Tiszaugnál a folyamatos és zavartalan átjutásban - ezt akkor is mindnyájan egységesen tapasztaltuk, nem is nagyon kellett ehhez különösebb szakértelem - csak a közúti és a vasúti forgalom szétválasztása hozhat eredményt. Ennek a tanulmánytervei elkészültek. Eszerint a meglévõ pilléreket kiszélesítjük, a déli oldalon halad majd át a vasúti, az északi oldalon pedig külön, új felszerkezeten a közúti forgalom. Ez nélkülözhetetlen, enélkül bármilyen további korszerûsítés semmit sem ér.
A munka tervezése és elõkészítése folyamatban van. A kivitelezés várható költsége mai áron meghaladja a 2 milliárd forintot, tehát a probléma igazából ez, hogy az Útalap tervezése, rakosgatása közepette hogy sikerül ezt megoldani. A megvalósítására tehát ennek függvényében kerül sor, be van tervezve. Tekintettel a 44-es fõút kiemelt jelentõségére és a híd - nyugodtan mondhatjuk - térségfejlesztési stratégiai szerepére, igyekszünk a lehetõ leggyorsabban. Jelenleg 2001-et tudom ígérni mint elkészülési határidõt, tehát három éven belül ennek el kell készülnie.
Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)