Kovács Kálmán Tartalom Elõzõ Következõ

KOVÁCS KÁLMÁN közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselõ Asszony! Megkezdhetném a válaszomat úgy is, hogy folytatom az ön elsõ gondolatmenetét, és egy kicsit korrigálom. Talán az is bizonyítja, a szekszárdi Duna-híd ügyében nem a tárcánkon és nem a miniszterelnök támogatásán múlott, hogy megvalósult-e vagy nem valósult meg; a miniszterelnök a mi tárcánkat, ha ön jól emlékszik, nem is említette abban az ominózus felsorolásában. (Közbeszólás az MSZP padsoraiból: Így van! Bizony ám!) Ennek az okait nem akarom vitatni vagy firtatni, pusztán csak tájékoztatom.

Visszatérve a Duna-hídhoz: ön azt mondta a legvégén, hogy miniszter úr lent járt Tolna megyében, és 3-4 milliárd forintot ígért támogatásként az új Duna-hídhoz Szekszárdon. Igen, és az új Duna- híd... - a koncessziós részvénytársaság a levelében, amit azóta megírt a tárcánknak, azt jelzi, hogy az egész beruházásra vonatkozó 40 százalékos állami támogatást, tehát körülbelül mintegy 10 milliárd forintot kér. A 3-4 milliárd és a 10 milliárd forint között igen jelentõs a különbség. (Közbeszólás az MSZP padsoraiból: Nem mindegy!)

Szeretném azonban az ügyet még inkább megvilágítani önök elõtt Ezt a szerzõdést 1993 decemberében írta alá az akkori kormány ezzel a társasággal. Egy olyan rosszul kiírt koncesszió formájában szerzõdtek, amelyet azóta sem sikerült pénzügyileg rendbe hozni, azóta sem sikerült állami segítség útján sem a részvénytársaságnak egy értelmes, megfinanszírozható koncessziós projektet bemutatni. Ezért nem épül meg ebben a formában a híd, és mivel február 17-e az utolsó határidõ, úgy feltételezzük, hogy új formában az új, autópályás gyorsforgalmi hálózat szellemében kell kiírnunk majd egy új koncessziót a hídra.

Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap