DR. VÁRNAI LÁSZLÓ (MSZP): Köszönöm a szót, elnök úr. Aszódi Ilona fölszólalása kapcsán egy dologra szeretnék mindenképpen visszatérni, a Budapest-Kelebia vasútvonal kérdésére. Nem új keletû probléma ez, hiszen amióta '94-ben bekerültünk ide a parlamentbe, mi, Bács-Kiskun megyei képviselõk, megpróbáltunk mindent megtenni annak érdekében, hogy ezen vasútvonal elõzetesen jelzett felújítása meginduljon.
Egészen jól éreztük már magunkat 1996-ban, amikor is konkrét ígéretet kaptunk, és nemcsak általában, hanem konkrétan az 1997. évi költségvetés mellékletében szerepelt a hároméves irányelv, ahol gyakorlatilag 1998-ra kétmilliárd forintot elõre jelzett a költségvetés - és ez az ígéret a tárca részérõl is megvolt. Rendkívüli módon megcsalatva éreztük magunkat '98 elején, '97 végén, amikor a költségvetésbõl ez már kimaradt. Gyakorlatilag egy bizonytalan, nem pontosan körülhatárolt idõpontba, esetleg a távoli jövõbe került ennek a megvalósítása.
Úgy gondolom, a térségünkben lakók részére - egyáltalán a közlekedés érdekében, egyáltalán, hogy egy normális iparfejlesztésrõl beszélhessünk a térségünkben - ez a vasútvonal rendkívül fontos. Egyszerûen nem tudjuk elképzelni, hogy ha ez így marad, akkor ez a térségünk hogyan fog bekapcsolódni az ország vérkeringésébe. Osztom azt az álláspontot is, hogy nagyon fontos az autópálya Bács megyében, de gyakorlatilag a Kiskunfélegyházától nyugatra lévõ rész rendkívül áttételesen kapcsolódik ehhez. Mi abban bízunk, hogy ha 1998-ban nem kezdõdött meg egy komoly beruházás ezen, tehát a Budapest-Kiskunhalas- Kelebia vasútvonalon, akkor a következõ évben talán már a költségvetésben újólag megjelenhet.
Ezzel kapcsolatosan a környezetvédelmi tárca elõterjesztésében ez már szerepel. Remélem, ezt a biztatást meg fogjuk kapni a következõ idõszakban, és térségünkben úgy számolhatunk be a választópolgároknak, hogy megpróbáltunk ebben a kérdésben megfelelõ lépéseket tenni. Köszönöm a figyelmet. (Taps.)