KOVÁCS KÁLMÁN közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Tisztelt Képviselõ Úr! Azt gondolom, hogy szakmai vitát többször folytattunk ebben a kérdésben, és szakmai körökben nagyon szívesen állunk rendelkezésre a vita lebonyolításában és a részvételünkkel is. De újságcikkeken keresztül való vitában nehéz lenne fölvenni a versenyt, mert akkor naponta kellene reagálnunk, és egy egész stábnak azzal kellene foglalkozni, hogy a különbözõ fölröppent - nemcsak autópálya-, egyéb hírek kapcsán fölröppent - híreket kellene cáfolni, a cáfolatokat megint cáfolni és így tovább.
Szeretném hangsúlyozni: nem jó; nem jó, hogy ilyen magas autópályadíj alakult ki az M1-es és M5-ös autópályán, nem jó a magyar autózó és nem jó a magyar nemzetgazdaság számára, hogy ilyen konstrukcióban épültek az autópályák, amelyek egy ilyen finanszírozás mellett ma az M5-ösön például 1000 forintos díjat tettek lehetõvé szerzõdésben. Ezért a kormány ezzel foglalkozott, és ezért döntött úgy, hogy egy új finanszírozási struktúrában ezentúl az épülõ autópályáknál mai áron maximum 8-10 forint/kilométer díj lehet.
Köszönöm. (Taps a bal oldalon.)