Akar László Tartalom Elõzõ Következõ

AKAR LÁSZLÓ pénzügyminisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselõ Úr! Mindenekelõtt szeretném leszögezni, hogy sem a Pénzügyminisztérium, sem a Vám- és Pénzügyõrség Országos Parancsnoksága ebben az ügyben semmiféle intézkedést nem tett. A tíz megyei területi parancsnokság közül egy esetben fordult elõ az, hogy egy ilyen jellegû belsõ szabályozást megjelentettek.

A szervezeti struktúrából adódóan a megyei területi vámszervek a rendelkezésre álló pénzügyi lehetõségeken belül önállóan gazdálkodnak, osztják fel azt különbözõ felhasználási jogcímek között. A megyei parancsnokság ebben az esetben saját hatáskörben, az elvégzendõ feladatok ismeretében szabályozta a gépkocsik futásteljesítményét, aminek alapját a '96. évi tényadatok képezték. Ez az elõzõ évben gépkocsinként 2178 kilométer/hó volt. A feladat szerteágazóbb lett, de ugyanakkor a gépkocsik száma is növekedett. A megyei parancsnok a várható feladatokat mérlegelve '97-re 2500 kilométerben határozta meg a betartandó keretet, amely így 15 százalékos növekedést jelentett. A kiadott utasítás alapján a vámhivatali parancsnok mérlegelési jogköre, hogy melyik gépkocsit milyen mértékben érinti az intézkedés.

A kilométerkorlátot éves átlagban, vámhivatali szinten kell betartani, attól egyes gépkocsik esetében, illetve idõszakban lehetõség van eltérésre. Indokolt esetben a középfokú szerv jóváhagyásával a vámhivatalok között is megengedett az átcsoportosítás. A megyei parancsnoksághoz 15 vámhivatal tartozik, a kiadott utasítás fokozott követelményeket támaszt, és arra ösztönzi a parancsnokokat, hogy szolgálatszervezés tekintetében körültekintõen járjanak el.

Az elsõ tapasztalatok azt bizonyítják, hogy az intézkedés beváltotta a hozzá fûzött reményeket, csupán egyetlen vámhivatal nem tudja betartani az elõzõ évhez képest megnövelt átlag kilométerkeretet.

Köszönöm szépen figyelmüket. (Taps a kormánypártok soraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap