Barsiné Pataky Etelka Tartalom Elõzõ Következõ

BARSINÉ PATAKY ETELKA (MDNP): Köszönöm. Tisztelt Miniszter Úr! Most zárult másodszor eredménytelenül a Hungarocamion Nemzetközi Autóközlekedési Vállalat privatizációs kísérlete. E vállalat a '80-as évek végéig a magyar vállalkozók és vállalkozások legkiválóbbjai közé tartozott, nyugat-európai fuvarozók által elismert, sõt, keresett partner volt. A '90-es évek elején a magyar export-import forgalom visszaesett. Közben erõteljes konkurencia jelent meg a piacon. De emellett súlyos belsõ hiányosságok vezettek a Hungarocamionnál a felhalmozott adósságtömeghez, a mai napig veszteséges gazdálkodáshoz.

A Hungarocamion adósságtömege meghaladja jegyzett tõkéjét, likviditási helyzete reménytelenül rossz. Mindezt tükrözi az eladósodottsági mutató is, amely '96 márciusában 23 százalék volt, és '96 novemberében 40 százalékra nõtt. Akkortájt lemondott az ÁPV Rt. részérõl a Hungarocamionhoz kinevezett igazgatósági elnök, és bejelentette, hogy konzorciumot szervez a Hungarocamion megvásárlására.

Ha most a kétszer meghiúsult privatizáció után szóba kerül a harmadik eladási kísérlet - miközben nemrég kiderült egy tetemes vámtartozás is -, felmerül a kérdés: kinek az érdeke a vállalat kényszerû és ebbõl következõen értéken aluli értékesítése?

A Hungarocamion vonatkozásában a közlekedési tárcának szakmai felelõssége van. A kérdés az, hogy a tárca továbbra is csak nézi a vállalat szétesését, vagy szakmai, irányítási felelõsségének megfelelõen az ÁPV Rt.-vel együtt eljár abban, hogy stabilizálódjon a helyzet, megtegyék az eredményességhez szükséges személyi és szervezeti lépéseket, ténylegesen nyereséges legyen a cég, és csak utána adja az igenjét (Az elnök a csengõ megkocogtatásával jelzi az idõ leteltét.) az újabb privatizációhoz.

A kérdésem tehát: mi lesz a Hungarocamionnal, miniszter úr? (Taps a Fidesz, az MDF, a KDNP és az MDNP padsoraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap