Lotz Károly Tartalom Elõzõ Következõ

DR. LOTZ KÁROLY közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter: Tisztelt Elnök Úr! Kedves Képviselõ Úr! Tisztelt Ház! Mint ismeretes, az önkormányzati törvény nem teszi lehetõvé, hogy a fõváros forgalmi rend változtatásába bárki is beleszóljon. Éppen ezért a tájékoztatást az önkormányzattól kaptam, és annak alapján nyújtom önnek.

(16.20)

A Városligeten áthaladó kerékpársávot átfogó fõvárosi környezetvédelmi program keretében jelölte ki a Fõpolgármesteri Hivatal. A környezetvédõk régi kérése volt, hogy a Városligetben legyen kiépített kerékpárút, a késõbbiekben pedig teljesen szûnjön meg a gépjármûforgalom. Ez utóbbi természetesen nem könnyû kérdés, és ez a majdani megszüntetés csak gondos átterelés, megfelelõ infrastruktúra-feltételek biztosítása után lehetséges. Ilyen például a Könyves Kálmán körút, a dél-budai tehermentesítõ út, tehát a Lágymányosi híd és az M1- M7 közötti szakasznak a megépítése, a Szegedi úti felüljáróhoz is kapcsolódó útjainak végleges kiépítése után lehetséges. Tehát csak ezekkel a feltételekkel.

A ligeti kerékpárút létesítése az Andrássy úti felújításhoz kapcsolódott. A gépjármûvek által igénybe vehetõ út kapacitása - a Fõvárosi Önkormányzat megítélése szerint - változatlan maradt. A ligeti Koós Károly sétány mintegy 800 méter hosszú, kétszer két sávja azelõtt is, jelenleg is egy-egy forgalmi sávval folytatódik. A sétány külsõ leálló sávját legtöbb esetben eddig nagy sebességgel elõzõk használták - szabálytalanul. A fõváros által végzett folyamatos hatásvizsgálat szerint az új helyzethez a közúti forgalom fokozatosan alkalmazkodik. Azt természetesen nem ígéri a fõváros, hogy a torlódások egyik napról a másikra megszûnnek, de folyamatosan figyelik, a tapasztalatokat visszacsatolják, és amennyiben további szervezési intézkedések válnak szükségessé, azokat a fõváros a saját hatáskörében fogja megtenni. Köszönöm megtisztelõ figyelmüket. (Taps a kormányzó pártok soraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage