DR. BECKER PÁL pénzügyminisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen. Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! A pénzügyigazgatás részéről le kell szögeznem, hogy a képviselő úr interpellációja egy olyan testület munkáját érinti, amellyel a pénzügyi vezetés elégedett. A Vám- és Pénzügyőrség tevékenységének köszönhetően ugyanis az utóbbi időben éppen a vámbevételek váltak a költségvetés legstabilabban tervezhető forrásává. Ez a kedvező helyzet a jogszabályi feltételek módosítása, a vámkiszabás döntő részben számítógépesítés mellett történő decentralizálása, nem utolsósorban a Vám- és Pénzügyőrség részéről tanúsított jobb szervező- és ellenőrző munka együttes eredményeként alakult ki. (17.50) A Vám- és Pénzügyőrség felszereltségével és tagjainak anyagi elismerésével kapcsolatban vázolt problémát a pénzügyi kormányzat ismeri, és a testület vezetőivel együtt tudatosan dolgozik a körülmények javításán. Úgy az új feladatokhoz folyamatosan biztosított pótlólagos forrásokra - például az azonnali kiszabást segítő számítógépesítésre, az ez évben hatályba lépett jövedéki törvény végrehajtására, a HTO ellenőrzésre, az ENSZ-embargó végrehajtására - több mint 800 millió forint a pótkeret. Meg kell említenem továbbá, hogy a Vám- és Pénzügyőrség vezetői az adott jogszabályi kereteken belül igyekeznek enyhíteni a bérfeszültségen. Úgy béren kívüli juttatásokkal 25000 forint/fő bruttó átlagbér mellett jelenleg is biztosított a 41000 forint/fő átlagjövedelem a testületben. A megnövekedett feladatokkal arányosan természetesen napirenden van az illetményrendezés és az anyagi ösztönzés kérdése, miután a kormányzat is érdekelt abban, hogy a vám- és pénzügyőri feladatokat jól képzett, stabil állomány lássa el. Végül engedje meg, képviselő úr, hogy tájékoztassam a vámrendszer korszerűsítését szolgáló feladatokról, amelyek alapvetően meghatározzák a Vám- és Pénzügyőrség munkájának feltételeit. Előkészítés alatt áll a vámtörvény, ami a piacgazdaság követelményei szerint szabályozza a vámjogot és a vámigazgatás szervezetét, valamint a vámszervezettel együttműködő hatóságok, szállítmányozók és vámügynökök tevékenységét. A vámjog törvényi szintű szabályozása biztosítja annak az egyéb jogszabályokkal történő harmonizálását is. Nagyon remélem és egyben kérem képviselő úr támogatását is, hogy ezeket a szakértői szinten már elkészített vámtörvényeket a Parlament minél hamarabb napirendre tűzhesse, illetve megszavazza, elfogadja. A képviselő úr többször szó szerint idézett a Vám- és Pénzügyőrség Független Szakszervezetének értékeléséből. Rendkívül sajnálom, hogy ez az idézés kicsit egyoldalú lett, és a képviselő úr teljességgel elfelejtkezett a Vám- és Pénzügyőrség Független Szakszervezete elnökének szeptember 21-én írt leveléről, amelynek címzettje a képviselő úr. Ebben a szakszervezet elnöke megköszöni, hogy a képviselő úr aggodalmát fejezi ki a testületért, ugyanakkor leszögez néhány dolgot. Akárcsak a képviselő úr, én is szó szerint idézek a levélből. "Ugyanakkor nem tudok azonosulni a Népszavában és a Vasárnapi Hírekben megjelent cikkekben idézett interpelláció számos megállapításával. Úgy nem tudok egyetérteni azzal, hogy a VPOP-nál vezetői önkény van. Nem tudok egyetérteni azzal sem, hogy a testületnél jellemző lenne a pazarlás, továbbá azzal sem, hogy a testület katonásan megszervezett rendjét személyi ellentétek zavarnák. Nem jellemzi a testületet a következetlen jogalkalmazás." Sajnálom, hogy a képviselő úr erről a nyílt levélről elfeledkezett az interpelláció elmondása során. Kérem a válaszom elfogadását. Köszönöm. (Taps a jobb oldalon.)