______________
I:\bizjelen\T233Kieg.DOC
T/233/98.. szám
Az Országgyûlés
Költségvetési és pénzügyi bizottságának Gazdasági bizottságának
Szociális és egészségügyi bizottságának Mezõgazdasági bizottságának
Kulturális és Sajtó bizottságának Alkotmány- és igazságügyi bizottságának
k i e g é s z í t õ a j á n l á s a
a magánszemélyek jövedelemadójáról szóló törvény módosítására készült T/233..
sz. törvényjavaslathoz
(együtt kezelendõ a T/233/87.. sz. ajánlással
/a továbbiakban: ajánlás I./)
Tisztelt Országgyûlés!
Az Országgyûlés Költségvetési és pénzügyi bizottsága (továbbiakban:
Költségvetési bizottság), Gazdasági bizottsága, Szociális és egészségügyi
bizottsága (továbbiakban: Szociális bizottság), Mezõgazdasági bizottsága,
Kulturális és Sajtó bizottsága (a továbbiakban Kulturális bizottsága) valamint
Alkotmány- és igazságügyi bizottsága megvitatta a magánszemélyek
jövedelemadójáról szóló 1991. évi XC. törvény (a továbbiakban: Tv.)
módosítására készült T/233.. számon beterjesztett törvényjavaslathoz benyújtott
T/233/88.,T/90.., T/91..,T/92.., T/93..,T/94..T/95..T/96.. számú csatlakozó módosító
javaslatokat.
Keller László, dr. Sirály Péter és dr. Nagy Sándor képviselõk T/233/89.
számú módosító javaslatukat új változatban T/233/91. számon nyújtották be.
A bizottságok a törvényjavaslat elfogadását támogatja, a módosító
javaslatokról pedig az ajánlás szerint foglaltak állást.
A Szociális bizottság elõadója: Garai István képviselõ
Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ]
zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a
módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes
elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a
jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"
megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk
egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott
bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.
Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok
bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a
javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a
törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre
történõ külön utalás nélkül is.
A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító
javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött
keretes megjegyzések tartalmazzák.
I.
1. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor
T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a
törvényjavaslat 1. § (5) bekezdésében a Tv. 3. § 49. pontjának a következõ
módosítását javasolják:
/E törvény alkalmazásában az egyes fogalmak jelentése a következõ:/
"49. A 37. § (8) bekezdésében említett kamatjövedelemnek minõsül a
magánszemély által nyújtott [(]hitel[)] (kölcsön) [évi 20 százalékos mértéket
meg nem haladó] kamata [is,] - ideértve a zárt kibocsátású értékpapír kamatát
és árfolyamnyereségét együttvéve -, feltéve, hogy annak mértéke a felszámítás
idõpontjában érvényes jegybanki alapkamatot nem haladja meg. Abban az esetben,
ha társas vállalkozás magánszemély(ek)tõl kölcsön vett összeg(ek), valamint
zárt kibocsátású értékpapírok után fizet [évi 20 százalékos mértéket] a
felszámítás idõpontjában érvényes jegybanki alapkamatot meg nem haladó kamatot
(árfolyamnyereséget), akkor az év során általa ily módon kifizetett együttes
összegnek csak azon része minõsül az elõbbi hivatkozás szerinti
kamatjövedelemnek, amely nem haladja meg a jegyzett tõkéjének a 10 százalékát,
de legfeljebb a 200 ezer forintot. Jegyzett tõke alatt a társas
vállalkoz[ó]ásnak az adóévet megelõzõ évi éves beszámolójában, egyszerûsített
éves beszámolójában, egyszerûsített mérlegében, illetve - kezdõ társas
vállalkozás esetén - a nyitó mérlegben kimutatott jegyzett tõkét kell érteni.
Az ily módon kifizetett összeget több magánszemély esetén megállapodás szerint
kell figyelembe venni. Az elõzõekben meghatározott korlátokat meghaladó összeg
a magánszemély 29. § szerinti jövedelme."
Indokolás: Lásd a T/233/88/1. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
2. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor
T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a
törvényjavaslat 1. § (5) bekezdésében a Tv. 3. §-át a következõ új 52. ponttal
javasolják kiegészíteni:
"A Tv. 3. §-a a következõ 49., 50., [és] 51. és 52. ponttal egészül ki:"
/E törvény alkalmazásában az egyes fogalmak jelentése a következõ:/
"52. A 7. § (1) bekezdésének 4. r) alpontja alkalmazásában természetben
nyújtott étkeztetés alatt a munkahelyen vagy a törvényes munkaközi étkezési
szünet idejében a munkahely elérhetõ körzetében meleg étkeztetést biztosító
szolgáltatónál a munkavégzés napján elfogyasztott ételt kell érteni."
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 6. pontjában
foglalt indítvánnyal.
Indokolás: Lásd a T/233/88/1. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
3. Gaál Gyula képviselõ - kapcsolódva Tóth Sándor T/233/60/1. számú
módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a törvényjavaslat 1. § (5)
bekezdésében a Tv. 3. §-át a következõ új 52. ponttal javasolja kiegészíteni:
"A Tv. 3. §-a a következõ 49., 50., [és] 51. és 52. ponttal egészül ki:"
/E törvény alkalmazásában az egyes fogalmak jelentése a következõ:/
"52. A 19. § alkalmazásában egyéni vállalkozónak tekintendõ a bírósági
végrehajtásról szóló törvény szerinti önálló bírósági végrehajtó, e
tevékenységének végzése tekintetében."
Indokolás: Lásd a T/233/93. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
4. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor
T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a
törvényjavaslat 2. §-ában a Tv. 6. § (1) bekezdése k) pontjának a következõ
kiegészítését javasolják:
/Nem bevétel, ha törvény másként nem rendelkezik:/
"k) a magánszemélytõl az adóévben levont (általa befizetett)
munkavállalói járulék összege, valamint a munkavállalói érdekképviseletet
ellátó szervezet részére az adóévben levont (befizetett) tagdíj összege,
ideértve az önálló tevékenység hiányában költségként el nem számolható kamarai
tagdíj címén befizetett összeget is, ez utóbbi esetben az adóbevallásban,
illetõleg az ezt helyettesítõ nyilatkozat megtételekor - az errõl szóló
igazolás alapján - lehet a bevételnek nem számító összeget figyelembe venni;"
Megjegyzés: Lásd: ajánlás I. 9. pontja.
Indokolás: Lásd a T/233/88/2.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
5. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor
T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a
törvényjavaslat 2. §-ában a Tv. 6. § (1) bekezdését a következõ új l) ponttal
javasolják kiegészíteni:
/Nem bevétel, ha törvény másként nem rendelkezik:/
"l) a 15. § (1) bekezdése alapján bevételcsökkentõ tétel elszámolására
jogosult egyéni vállalkozónál a szakmunkástanuló illetõleg alegalább 50
százalékban csökkent munkaképességû alkalmazott foglalkoztatása esetén
személyenként és havonta az említett csökkentõ tételen felül további 500
forint."
Indokolás: Lásd a T/233/88/2.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
6. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor
T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a
törvényjavaslat 3. § (1) bekezdésében a Tv. 7. § (1) bekezdése 4. pontja r)
alpontjának a következõ módosítását javasolják:
/Mentes az adó alól, ha törvény másként nem rendelkezik:/
"4. r) a munkáltató által [pénzben vagy] természetben nyújtott étkezés[i
hozzájárulás] értékébõl legfeljebb havi 1600 forint, vagy a kizárólag
fogyasztásra kész étel vásárlására feljogosító ingyenes vagy kedvezményes
utalvány értékébõl legfeljebb havi 1200 forint-ig terjedõ kedvezmény; az [e
rendelkezés alkalmazásában a természetben nyújtott étkeztetéshez kapcsolódó]
elõzõek [szerinti adómentesség] ugyancsak választható módon megilletik a
szakmunkástanulót is és azt a magánszemélyt is, aki nyugdíjas és a
nyugdíjba[vonuláskori] vonulása idején volt munkáltatójaT/41.. § (4) bekezdés/,
illetve annak jogutódja nyújtja részére ezt a természetbeni juttatást; a
magánszemély egy adott hónapban csak egyféle (vagy az 1600 forintig, vagy az
1200 forintig terjedõ) kedvezményt veheti igénybe; a munkáltató a juttatásról
adatot szolgáltat az illetékes adóhatóságnak, a magánszemély a juttatást
adóbevallásában feltünteti;"
Megjegyzés: Lásd: ajánlás I. 11. pontja.
Indokolás: Lásd a T/233/88/3. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
7. Dr. Bernáth V. Balázs képviselõ - kapcsolódva Demeter Ervin T/233/64..
sz. módosító javaslatához (ajánlás I. 30. pontja) - a törvényjavaslat 3. § (6)
bekezdésében a Tv. 7. § (1) bekezdés 42. pontjának a következõ módosítását
javasolja:
/Mentes az adó alól, ha törvény másként nem rendelkezik:/
"42. a mezõgazdasági kistermelésbõl származó jövedelemnekT/12.. § (5)-(7)
bekezdés/ az a része, amely évi [1] 2 millió forintot meg nem haladó
bevételébõl származik, feltéve, hogy a magánszemély ezt a tevékenységét a 20.
§-ban foglaltak szerint végzi és nem választja a 38/A. §-ban e tevékenységével
összefüggõ adókedvezményt, valamint a bevételrõl nyilvántartással
rendelkezik;"
Megjegyzés: Lásd: ajánlás I. 19. pontja.
Indokolás: Lásd a T/233/92/3. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
8. Dr. Bernáth V. Balázs képviselõ - kapcsolódva Demeter Ervin T/233/64..
sz. módosító javaslatához (ajánlás I. 30. pontja) - a törvényjavaslat 11. §
felvezetõ szövegének a következõ módosítását javasolja:
"A Tv. 29/A. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép,
továbbá a § a következõ (7)-[(11)](12) bekezdéssel egészül ki:"
Indokolás: Lásd a T/233/92/1. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.
- az Alkotmány- és igazságügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
9.1 Az Alkotmány- és igazságügyi bizottság a törvényjavaslat 11. §
felvezetõ szövegének - Keller László, dr. Sirály Péter és dr. Nagy Sándor
képviselõk T/233/91. számú kapcsolódó javaslatával összefüggésben - a
következõ módosítását javasolja:
"A Tv. 29/A. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép,
továbbá a § a következõ (7)-[(11](14) bekezdéssel egészül ki:"
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 9. pontjában
foglalt indítvánnyal.
Indokolás: Lásd a T/233/95.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
9. Keller László, dr. Sirály Péter és dr. Nagy Sándor képviselõk -
kapcsolódva Juhász Gábor T/233/51. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 36.
pontja) - a törvényjavaslat 11. §-ában a Tv. 29/A. § (7)-(12) bekezdésének az
elhagyását és más megfogalmazását - és ezzel szoros összefüggésben - a 6.
számú melléklet a) és b) pontjának elhagyását és új táblázat beiktatását
javasolják:
"(7) [Természetbeni juttatásnak minõsül a kifizetõ - kivéve az e törvény
hatálya alá tartozó egyéni vállalkozót - tulajdonában álló személygépkocsi
(ideértve az 1,5 tonnát meg nem haladó önsúlyú, egynél több személy
szállítására alkalmas tehergépjármûvet is) e törvény által vélelmezett
magáncélú használatára tekintettel keletkezõ jövedelem]. Természetbeni
juttatásnak minõsül a kifizetõ belföldi forgalmi engedéllyel és rendszámmal
(ideértve az ideiglenes jellegû ilyen dokumentumokat is) ellátott
személygépkocsija e törvény által vélelmezett magáncélú használatára
tekintettel keletkezõ jövedelem.
(8) [A (7) bekezdésben említett jövedelem után az éves adó mértékét a 7.
számú melléklet a) táblázatában foglaltak szerint kell meghatározni, amely
adótételt a kifizetõ a forgalomban tartott személygépkocsi után havonta
egytizenketted részben a tárgyhónapot követõen az adózás rendjérõl szóló
törvénynek a kifizetõ által levont jövedelemadó befizetésére vonatkozó
rendelkezései szerint fizet meg. Minden megkezdett hónap az adókötelezettség
szempontjából egész hónapnak számít.] A (7) bekezdés alkalmazásában az adó
fizetésére a személygépkocsi forgalmi engedélyében bejegyzett tulajdonos
kifizetõ, amennyiben pedig a forgalmi engedély a tulajdonos mellett az
üzembentartót (üzemeltetõt) is tartalmazza, az adó fizetésére kizárólag az
utóbbi kifizetõ kötelezett.
(9) [A kifizetõ írásban megállapodhat a magánszeméllyel, hogy a (8)
bekezdésben említett adót a 7. számú melléklet b) táblázatában foglalt
csökkentett tételben a magánszemély fizeti meg. Ez csak egész hónapra
történhet, olymódon, hogy a magánszemély a vele megállapodást kötõ kifizetõnek
az adott hónap utolsó napjáig befizeti a vonatkozó adótétel egytizenketted
részét, amelyet a kifizetõ a (8) bekezdés szerint továbbít az adóhatóságnak.
Amennyiben a magánszemély e kötelezettségének az említett idõpontig nem tesz
eleget - az ebbõl eredõ jogvitáktól függetlenül -, a kifizetõnek a (8)
bekezdés rendelkezései szerint kell eljárnia.] A (7) bekezdés alkalmazásában
a) nem tartozik a kifizetõ fogalmába a nem a társasági adó hatálya alá
tartozó egyéni vállalkozó;
b) személygépkocsinak minõsül az 1 tonnát meg nem haladó önsúlyú,
kettõnél több utas szállítására alkalmas tehergépjármû is.
(10) [Ha a kifizetõ az (7) bekezdésben említett személygépkocsit más
kifizetõnek lízingbe-, illetõleg legalább 1 hónap idõtartamra bérbe adta,
készfizetõ kezesség vállalása mellett megállapodhat a lízingbe, illetõleg
bérbe vevõ kifizetõvel a (8)-(9) bekezdés szerinti adókötelezettség
átvállalásáról.] A (7) bekezdésben említett jövedelem után a (8) bekezdésben
megjelölt kifizetõ a 7. számú melléklet táblázatában foglalt adótételeket a
forgalomban tartott személygépkocsija után havonta a tárgyhónapot követõen az
adózás rendjérõl szóló törvénynek a kifizetõ által levont jövedelemadó
befizetésére vonatkozó rendelkezései szerint fizeti meg. Minden megkezdett
hónap az adókötelezettség szempontjából egész hónapnak számít. Évközi
tulajdonos (üzemletetõ) változás esetén az új tulajdonost (üzemletetõt) a
változást követõ hónaptól terheli az adókötelezettség.
(11) [Nem kell a (8)-(9) szerinti adót megfizetni azon személygépkocsi
után,
a) amely a költségvetési szervek tevékenységének, gazdálkodásának,
beszámolásának rendszerérõl szóló kormányrendelet hatálya alá tartozó
költségvetési szervezet tulajdonában van, illetõleg amelyet a költségvetési
szervezet a (10) bekezdés szerint lízingel vagy bérel, feltéve, hogy a
személygépkocsit csak jogszabályban elõírt esetekben használják magáncélra;
b) amelyet a kifizetõ magánszemélynek (kivéve a társasági adó hatálya alá
tartozó egyéni vállalkozót) adott lízingbe vagy bérbe, feltéve, hogy az éves
lízing (bérleti) díj nem kevesebb a 7. számú melléklet a) táblázatában foglalt
adótételnél, és a személygépkocsi üzemeltetésének összes költségét és
közterheit teljes egészében a magánszemély viseli;
c) amelyet a kifizetõ súlyosan fogyatékos magánszemély(ek) rendszeres
szállítására igazoltan használ.] A kifizetõ írásban megállapodhat a
magánszeméllyel, hogy a (10) bekezdésben említett adót a magánszemély fizeti
meg. Ez csak egész hónapra történhet, olymódon, hogy a magánszemély a vele
megállapodást kötõ kifizetõnek az adott hónap utolsó napjáig befizeti a
vonatkozó adótételt, amelyet a kifizetõ a (10) bekezdés szerint továbbít az
adóhatóságának. Amennyiben a magánszemély a vállalt kötelezettségének az
említett idõpontig nem tesz eleget - az ebbõl eredõ jogvitától függetlenül -,
a kifizetõnek a (10) bekezdés rendelkezései szerint kell az adót megfizetnie.
(12) [A 7. számú melléklet alkalmazásában új beszerzési ár az az összeg,
amelyért a magánszemély a kiskereskedelmi forgalomban az adott típusú és
évjáratú személygépkocsit új állapotban adásvételi szerzõdéssel
megvásárolhatta volna, illetõleg megvásárolhatná. Az új beszerzési árat a
kifizetõ állapítja meg, szükség esetén az adott személygépkocsi-típus
forgalmazását végzõ vállalkozás és az adóhatóság véleményének
alapulvételével.] Nem kell a (10)-(11) bekezdés szerinti adót megfizetni azon
személygépkocsi után,
a) amely a költségvetési szervek tevékenységének, gazdálkodásának,
beszámolásának rendszerérõl szóló kormányrendelet hatálya alá tartozó
költségvetési szervezet, a társadalmi szervezet továbbá az egyház és az
egyházi karitatív szervezet tulajdonában illetõleg üzemeltetésében van;
b) amelyet megkülönböztetõ fény- és figyelmeztetõ jelzést adó készülékkel
az erre vonatkozó jogszabály alapján szereltek fel;
c) amelyet üzletszerû (taxi-rendszerû) személyszállítás, illetõleg
üzletszerû gyakorlati gépjármûoktatás, posta-szolgáltatás (SZJ 09511), közmû-
hibaelhárítás céljából üzemeltetnek, továbbá amelyet a személygépkocsi-
kereskedelemmel üzletszerûen foglalkozó kifizetõ kizárólag továbbértékesítési
céllal szerzett be;
d) amelyet az alapítvány, az egyesület kizárólag súlyosan fogyatékos
magánszemélyek rendszeres szállítására használ és ez a tevékenység az üzleti
(hivatali) dokumentumokból, nyilvántartásokból kétséget kizáróan igazolható;
e) amelyet kizárólag az Országos Egészségbiztosítási Pénztár által
jogszabály alapján finanszírozott háziorvosi, házi gyermekorvosi tevékenység
ellátása érdekében üzemeltetnek;
f) amelyet a kifizetõ magánszemélynek (kivéve a társasági adó hatálya alá
tartozó egyéni vállalkozót) adott lízingbe vagy bérbe, feltéve, hogy a havi
lízing (bérleti) díj nem kevesebb a 7. számú melléklet táblázatában foglalt
adótételnél, és a személygépkocsi üzemletetésének összes költségét és
közterheit egészében a személygépkocsit lízingbe-, bérbe vevõ magánszemély
viseli.
(13) A (12) bekezdés a)-d) pontjában foglaltak ellenére meg kell fizetni
a (10)-(11) bekezdés szerinti adót azon személygépkocsi után, amelyet nem
kizárólag a hivatkozott pontokban említett alapfeladatok ellátására
használnak, hanem a magánszemélynek nem jogszabályban elõírt céllal magáncélú
használatra (is) átadnak. A személygépkocsinak az alapfeladatokhoz kapcsolódó
kizárólagos hivatali (üzleti) célú használatát igazoló dokumentumokat
(menetlevél, útnyilvántartás), az adó megállapításához való jog elévülésének
idejéig a kifizetõnek meg kell õriznie.
(14) A 7. számú melléklet alkalmazásában beszerzési ár az a pénzösszeg,
illetõleg annak megfelelõ más vagyoni érték, amelyért a kifizetõ a
személygépkocsi tulajdonjogát az üzleti dokumentumai alapján igazolhatóan
megszerezte. Külföldrõl történõ beszerzés esetén a 23. § (2) bekezdésében
foglaltak az irányadók. Abban az esetben, ha a beszerzési ár az elõzõek
szerint nem állapítható meg, a személygépkocsira vonatkozó értékcsökkenési
leírás alapját kell ennek tekinteni, ha pedig az sem lehetséges, (pl. ingyenes
szerzés esetén) akkor az adott személygépkocsi-típus forgalmazását végzõ
vállalkozás szakvéleményét kell a beszerzés idõpontja szerint átlagos
beszerzési ár megállapításánál alapul venni. Amennyiben az üzembentartó
kifizetõ nem tulajdonosa a személygépkocsinak, akkor a tulajdonos
tulajdonszerzésére vonatkozó beszerzési árat kell az elõzõek szerint alapul
venni."
T/6.. számú melléklet/
"A 29/A. § (7)-(14) bekezdése szerinti adókötelezettséghez kapcsolódó
[éves] havi adótételek:
A gépkocsi A gépkocsi A gépkocsi A gépkocsi A
gépkocsi
beszerzési elsõ üzembe- elsõ üzem- elsõ üzem-
elsõ üzembehe-
ára behelyezé- behelyezése behelyezése üzembeh
elyezése
sének évében évének utolsó évének utolsó évének
utolsó
napjától számított napjától számított napjátó
l számított
3 naptári éven ötödik naptári év nyolcadik
naptári
keresztül elsõ napjától év elsõ napjától
számított 3 naptári
éven keresztül
f o r i n t
1 000 000 alatti 3000 2000 1000 0
1 000 001 - 2 000 000 5000 4000 2500 500
2 000 001 - 3 000 000 7000 5000 3000 1000
3 000 001 - 4 000 000 9000 7000 5000 3000
4 000 001 - 5 000 000 11 000 9000 7000 5000
5 000 001 - 6 000 000 13 000 11 000 9000 7000
6 000 001 - 8 000 000 15 000 13 000 11 000 9000
8 000 001 - 10 000 000 17 000 15 000 13 000 11 000
10 000 001 - 13 000 000 20 000 18 000 16 000 14 000
13 000 001 - 16 000 000 23 000 21 000 19 000 17 000
16 000 001 - 26 000 24 000 22 000 20 000
Az adótétel számítása szempontjából minden megkezdett hónap egész
hónapnak számít."
Megjegyzés: A törvényjavaslathoz viszonyított eltérés jelzését technikai
okok miatt mellõztük.
Indokolás: Lásd a T/233/91/1., /91/2. sz. módosító javaslat
indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
10. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 15. § (1) bekezdésében a
Tv. 37. § (3) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:
"(3) A földjáradékból, a társasház közös tulajdonának hasznosításából, a
totó-lottó szelvény árusításból - ide nem értve az egyéni vállalkozás
keretében végzett értékesítést -, az adóköteles nyereménybõl - ide nem értve a
lóversenyfogadást - származó jövedelem után az adó mértéke 20 százalék."
Indokolás: Lásd a T/233/90/1. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal):
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
11. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 15. § (2) bekezdésében a
Tv. 37. § (8) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:
"(8) A takarékbetétbõl (ideértve a devizabetétet is) és az értékpapírból
származó adóköteles kamatjövedelem - ideértve a hitelviszonyt megtestesítõ
értékpapír árfolyamnyereségét és a befektetési jegy hozamát is -, valamint a
magánszemély tõkeszámláján nyilvántartott igazolt befektetés
árfolyamnyeresége, továbbá a lóversenyfogadásból származó nyeremény után az
adó mértéke 0 százalék."
Indokolás: Lásd a T/233/90/2.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal):
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
12. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor
T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a
törvényjavaslat 15. § (2) bekezdésében a Tv. 37. § (8) bekezdésének a
következõ kiegészítését javasolják:
"(8) A takarékbetétbõl (ide értve a devizabetétet is) és az értékpapírból
származó adóköteles kamatjövedelem - ideértve a nyilvánosan forgalomba hozott,
illetõleg tõzsdei ügylet során értékesített hitelviszonyt megtestesítõ
értékpapír árfolyamnyereségét és a nyilvánosan forgalomba hozott, illetõleg
tõzsdei ügylet során értékesített befektetési jegy hozamát is -, valamint a
magánszemély tõkeszámláján nyilvántartott igazolt befektetés árfolyamnyeresége
után az adó mértéke 0 százalék."
Indokolás: Lásd a T/233/88/4.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
13. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor
T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a
törvényjavaslat 15. § (2) bekezdésében a Tv. 37. § (9) bekezdésének a
következõ kiegészítését javasolják:
"(9) Az értékpapírból, a kft üzletrészbõl származó, a 29. § (2)
bekezdésének 1 b) pontjában meghatározott jövedelem, továbbá a 33. § (6)
bekezdése szerint adóköteles vagyoni érték után - a (8) bekezdésben említettek
kivételével - az adó mértéke 10 százalék. Nem kell e bekezdés alkalmazásában
az adót levonnia az osztalékot kifizetõnek, ha az évi 1000 forintot meg nem
haladó osztalékot a 38. § (1) bekezdésében meghatározott nyugdíjban részesülõ
magánszemély részére fizeti, feltéve, hogy a magánszemély nyilatkozatot ad a
kifizetõnek arról, hogy az említett osztalék-jövedelmen kívül más, az e
bekezdés szerinti adómérték alá tartozó jövedelme az adóévben nem keletkezik.
Amennyiben a magánszemélynek nyilatkozata ellenére az adott évben 1000
forintot meghaladó összegû e bekezdés szerinti adómérték alá tartozó jövedelme
keletkezik, akkor az e bekezdés szerinti adót (ha adólevonás is történt, akkor
a le nem vont adóra vonatkozó különbözetet) a bevallásával egyidejûleg a 38/A.
§ (2) bekezdés szerinti adókedvezmény figyelembe vételével meg kell fizetnie."
Indokolás: Lásd a T/233/88/4.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
14. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor
T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a
törvényjavaslat 17. §-ában a Tv. 38/A. § (1) bekezdés b) pontjának az
elhagyását és más megfogalmazását javasolják:
/A 37. § (1) bekezdése szerint megállapított adóból levonhatók a
következõ tételek:/
"b) [a magánszemélytõl az adóévben levont (általa befizetett)
munkavállalói járulék összegének a 25 százaléka;] 7200 forint adójóváírás
annál a magánszemélynél, akinek az adóévben elért összjövedelme T/32.. § (1)
bekezdés/ - ideértve a 38. § (1) bekezdésében említett jövedelmet is -,
valamint a 37. § (9) bekezdése szerinti adómérték alá esõ jövedelme együttesen
nem haladja meg az 500 ezer forintot."
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 18. pontjában
foglalt indítvánnyal.
Indokolás: Lásd a T/233/88/5. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
15. Dr. Bernáth V. Balázs képviselõ - kapcsolódva Demeter Ervin T/233/64..
sz. módosító javaslatához (ajánlás I. 30. pontja) - a törvényjavaslat 17. §-
ában a Tv. 38/A. § c) pontjának a következõ módosítását javasolja:
/A 37. § (1) bekezdése szerint megállapított adóból levonhatók a
következõ tételek:/
"c) a súlyosan fogyatékos magánszemélynél havonta [600] 1000 forint, ha a
fogyatékos állapot az adott hónapban legalább egy napig fennáll;"
Megjegyzés: Lásd: ajánlás I. 59. és 60. pontja.
Indokolás: Lásd a T/233/92/2.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
16. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor
T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a
törvényjavaslat 17. §-ában a Tv. 38/A. § (1) bekezdés d) pontjának a következõ
módosítását javasolják:
/A 37. § (1) bekezdése szerint megállapított adóból levonhatók a
következõ tételek:/
"d) az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár(ak)ba a magánszemély tag,
illetõleg a magánszemély tag javára a munkáltató által az adóévben befizetett
összegnek kiegészítõ nyugdíjpénztár esetében az [40] 50 százaléka, a
kiegészítõ önsegélyezõ pénztár és egészségpénztár esetében a 25 százaléka, de
együttesen legfeljebb 100 ezer forint;"
Indokolás: Lásd a T/233/88/5. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
17. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor, Csépe Béla, dr. Semjén Zsolt,
Juhász Gábor, valamint dr. Pusztai Erzsébet képviselõk - kapcsolódva Tóth
Sándor T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a
törvényjavaslat 17. §-ában a Tv. 38/A. § (1) bekezdés i) pontjának a következõ
kiegészítését javasolják:
/A 37. § (1) bekezdése szerint megállapított adóból levonhatók a
következõ tételek:/
"i) a belföldi székhelyû alapítvány (közalapítvány), továbbá a
közérdekû kötelezettségvállalás céljára (ideértve az önkéntes kölcsönös
biztosító pénztár(ak)ba a nem tag magánszemély támogató pénzbeli adományát is)
az adóévben befizetett összeg - kivéve az egyéni vállalkozó által az 1. számú
melléklet alapján költségként elszámolt összeget - 30 százaléka, az alapítvány
(közalapítvány), illetve a közérdekû kötelezettségvállalást szervezõ, továbbá
az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár igazolása alapján, amennyiben az
alapítvány, a közérdekû kötelezettségvállalás betegségmegelõzõ és gyógyító,
szociális, tudományos, kutatási, környezetvédelmi, mûemlékvédelmi,
természetvédelmi, kulturális, oktatási, sport, vallási és hitéleti célt,
gyermek és ifjúságvédelmi célt, az állampolgári jogok, a közrend, közbiztonság
védelmét, az öregek és a hátrányos helyzetûek, illetõleg a magyarországi
nemzeti és etnikai kisebbségekkel, valamint a határon túli magyarsággal
kapcsolatos elõbbi célok megvalósítását, menekültek megsegítését, a
törvényhozói munka elõsegítését szolgálja és ha egyidejûleg az alapítvány
mûködési szabályzata, valamint az alapítványi, illetõleg a közérdekû
kötelezettség-vállalási pénzeszközök felhasználása alapján egyaránt kizárható,
hogy az adományozott összeget akár közvetlenül, akár valamely szolgáltatással
összefüggésben vagyoni elõny megszerzése vagy nyújtása érdekében adják;"
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 21. pontjában
foglalt indítvánnyal. (T/233/88/7..)
Megjegyzés: Csépe Béla, dr. Semjén Zsolt, Juhász Gábor, valamint dr. Pusztai
Erzsébet képviselõk módosító javaslata az ajánlás I. 80. és 81. pontjában
található. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk T/233/88/5. számú
javaslata ahhoz kapcsolódik, azonban a konkrét kapcsolódást javaslatukban
nem jelölték meg. Az alapjavaslat készítõi a Költségvetési bizottság ülésén
kérték, hogy nevük a T/233/88/5. számú javaslat benyújtóinak neve mellett
jelenjen meg.
Indokolás: Lásd a T/233/88/5. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
18. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor
T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a
törvényjavaslat 17. §-ában a Tv. 38/A. § (1) bekezdés n) pontjának az
elhagyását javasolják:
/A 37. § (1) bekezdése szerint megállapított adóból levonhatók a
következõ tételek:/
"[n) 7200 forint adójóváírás annál a magánszemélynél, akinek az adóalapja
/37. § (1) bekezdés/ nem haladja meg a 480 ezer forintot.]"
Indokolás: Lásd a T/233/88/5. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
19. Gaál Gyula képviselõ - kapcsolódva Demeter Ervin T/233/66/1. sz.
módosító javaslatához (ajánlás I. 55. pontja) -a törvényjavaslat 17. §-ában a
Tv. 38/A. § (10) bekezdését a következõ új 7. ponttal javasolja kiegészíteni:
/A (9) bekezdés 2-5. pontjának rendelkezései szempontjából:/
"7. nem vehetõ nyilvántartásba a befektetés tárgya, ha ahhoz a
magánszemély akár közvetlenül, akár közvetve kárpótlási jegy beszámításával
(az ügylettel bármilyen formában összefüggõ elõzetes értékesítésével),
valamint a jegyzéssel, illetõleg a vétellel bármilyen formában közvetlenül
vagy közvetve összefüggõ, szervezett hitelkonstrukció igénybevételével jutott
hozzá."
Indokolás: Lásd a T/233/94. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
20. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor, valamint Bruszel László képviselõk
- kapcsolódva Tóth Sándor T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I.
7. pontja) - a törvényjavaslat 22. §-ában a Tv. 46. § (1) bekezdésének a
következõ kiegészítését javasolják:
"46. § (1) Adóelõlegként a munkáltatónak (3. § 5. pont) az általa
kifizetett, munkaviszonyból származó rendszeres jövedelembõl az adott havi
jövedelem tizenkétszerese után számított adó egy-tizenketted részét kell a
38/A. § (1) bekezdésének a)-d) pontja szerinti havi adókedvezmények
beszámításával levonnia. Abban az esetben, ha a munkáltató e § rendelkezései
valamelyikét alkalmazza az adóelõleg levonása során, akkor az elõzõekben
említett adókedvezményeket figyelembe veheti, ha ezáltal az év végén ezen
jövedelmek után elszámolandó adókülönbözet mérsékelhetõ. Egy adott hónapra
igénybe vehetõ adókedvezmény azonban csak egy ízben érvényesíthetõ. A 38/A. §
(1) bekezdésének b) pontjában említett adójóváírás egytizenketted része az
adóelõleg megállapítása során azonban csak akkor vehetõ figyelembe, ha a
munkáltató nyilvántartásai alapján megállapítható, hogy a magánszemélynek a
munkaviszonyból tõle származó és a 42. § (1) bekezdés elsõ mondatában említett
munkaviszonyon kívüli egyéb jogviszonyból származó várható éves jövedelme az
500 ezer forintot nem haladja meg, és ha ez a magánszemély írásban nyilatkozik
a munkáltatójának, hogy az adóévben várható összjövedelmeT/32.. § (1) bekezdés/
- ide számítva a 38. § (1) bekezdésében említett jövedelmet is -, valamint a
37. § (9) bekezdése szerinti adómérték alá esõ jövedelme az adóévben
együttesen az 500 ezer forintot nem haladja meg és, hogy bejelenti, ha az
említett értékhatárt mégis túllépi. Ez utóbbi esetben a bejelentés, illetõleg
az említett összeghatár túllépésének a munkáltató által történõ észlelése
idõpontját követõ adóelõleg levonásakor az e jogcímen érvényesített
adókedvezménnyel az egyébként esedékes adóelõleg összegét a munkáltatónak meg
kell növelnie."
Megjegyzés: Bruszel László képviselõ módosító javaslata az ajánlás I. 93.
pontjában található. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk T/233/88/6..
számú javaslata ahhoz kapcsolódik, azonban a konkrét kapcsolódást
javaslatukban nem jelölték meg. Az alapjavaslat készítõje a Költségvetési
bizottság ülésén kérte, hogy neve a T/233/88/6.. számú javaslat benyújtóinak
neve mellett jelenjen meg.
Indokolás: Lásd a T/233/88/6.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
20.1 A Gazdasági bizottság a törvényjavaslat 25. § (1) bekezdésének a
következõ kiegészítését javasolja:
"25. § (1) Ez a törvény 1995. január 1. napján lép hatályba,
rendelkezéseit - a (2) bekezdés kivételével - az ettõl az idõponttól
megszerzett jövedelmekre és keletkezõ adókötelezettségekre kell alkalmazni.
Egyidejûleg hatályát veszti a 19/A. §, a 21. § (2) bekezdése, a 29. § (3)-(6)
bekezdése, a 29/A. § (3) bekezdésének b) pontja, a 32. § (4) bekezdése, a 34.,
35. és 36. §, a 37. § (5) bekezdése, a 39. § (8)-(9) és (11) bekezdése, a 43.
§ (1) bekezdése, a 45. § (3) bekezdése, az 56/A. § (1) bekezdése, az 1. számú
melléklet B/IV./15. pontja, az 5. számú melléklet, továbbá az 1993. évi XCVI.
törvény 74. §-a."
Indokolás: Lásd a T/233/97. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz.
- a Mezõgazdasági biz.
- az Alkotmány- és igazságügyi biz.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
21. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor
T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a
törvényjavaslat 1. számú melléklete 6. pontjában a B/IV./16. alpontjának a
következõ kiegészítését javasolják:
"16. A magánszemély önálló tevékenységével kapcsolatos érdekképviseleti
szervek fenntartásához nyújtott tagdíj, hozzájárulás, ideértve a területi
gazdasági kamarai tagdíjat is, továbbá az egyéni vállalkozó által a
kulturális, az oktatási a szociális, az egészségügyi, a hitéleti, a
környezetvédelmi, a gyermek és ifjúsági és a sport célra létrehozott
közalapítványnak befizetett hozzájárulás a 38/A. § (1) bekezdésének i)
pontjában említett igazolás alapján és feltételek teljesülése esetén;"
Indokolás: Lásd a T/233/88/7.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
22. Az Alkotmány- és igazságügyi bizottság a törvényjavaslat 5. számú
melléklete 1. pontjának kiegészítését javasolja:
"1. Az átalányadózás választására az az egyéni vállalkozó[i igazolvánnyal
rendelkezõ - nem a társasági adó hatálya alá tartozó - magánszemély (a
továbbiakban: egyéni vállalkozó)] jogosult, aki a következõ feltételeknek
megfelel."
Indokolás: Lásd a T/233/96.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
II.
Visszavont javaslatok az ajánlás I. pontjai szerint:
4. pont Kulturális bizottság
5. pont Csizmár Gábor képviselõ
18. pont Csizmár Gábor képviselõ
26. pont Tóth Sándor képviselõ
95. pont Tóth Sándor képviselõ
117. pont Tóth Sándor képviselõ
118. pont Tóth Sándor képviselõ
122. pont Tóth Sándor képviselõ
126. pont Tóth Sándor képviselõ
130. pont Juhász Gábor képviselõ
131. pont Juhász Gábor képviselõ
III.
A Költségvetési bizottság utólagos döntései az ajánlás I. pontjai
szerint:
3. pont támogatja.
4. pont egyharmada sem támogatja.
31. pont egyharmada sem támogatja.
32. pont egyharmada sem támogatja.
33. pont egyharmada sem támogatja.
34. pont egyharmada sem támogatja.
35. pont egyharmada sem támogatja.
36. pont egyharmada sem támogatja.
37. pont egyharmada sem támogatja.
38. pont egyharmada sem támogatja.
39. pont egyharmada sem támogatja.
40. pont egyharmada sem támogatja.
41. pont egyharmada sem támogatja.
42. pont egyharmada sem támogatja.
43. pont egyharmada sem támogatja.
44. pont egyharmada sem támogatja.
45. pont egyharmada sem támogatja.
79. pont egyharmada sem támogatja.
80. pont egyharmada sem támogatja.
81. pont egyharmada sem támogatja.
82. pont egyharmada sem támogatja.
A Gazdasági bizottság utólagos döntései az ajánlás I. pontjai szerint:
32. pont egyharmada sem támogatja.
33. pont egyharmada sem támogatja.
35. pont egyharmada sem támogatja.
36. pont egyharmada sem támogatja.
37. pont egyharmada sem támogatja.
38. pont egyharmada sem támogatja.
39. pont egyharmada sem támogatja.
40. pont egyharmada sem támogatja.
41. pont egyharmada sem támogatja.
42. pont egyharmada sem támogatja.
43. pont egyharmada sem támogatja.
44. pont egyharmada sem támogatja.
45. pont egyharmada sem támogatja.
78. pont egyharmada sem támogatja.
79. pont egyharmada sem támogatja.
80. pont egyharmada sem támogatja.
81. pont egyharmada sem támogatja.
82. pont egyharmada sem támogatja.
83. pont egyharmada sem támogatja.
93. pont egyharmada sem támogatja.
130. pont egyharmada sem támogatja.
131. pont egyharmada sem támogatja.
A Mezõgazdasági bizottság az ajánlás I. pontjaiban foglalt döntéseit
felülvizsgálta és az alábbiak szerint változtatta meg:
1. pont egyharmada sem támogatja.
5. pont egyharmada sem támogatja.
6. pont egyharmada sem támogatja.
12. pont egyharmada sem támogatja.
14-15. pont egyharmada sem támogatja.
17-18. pont egyharmada sem támogatja.
21. pont egyharmada sem támogatja.
24-25. pont egyharmada sem támogatja.
29-46. pont egyharmada sem támogatja.
48-49. pont egyharmada sem támogatja.
53-55. pont egyharmada sem támogatja.
57-59. pont egyharmada sem támogatja.
61. pont egyharmada sem támogatja.
63. pont egyharmada sem támogatja.
66. pont egyharmada sem támogatja.
69-74. pont egyharmada sem támogatja.
76. pont egyharmada sem támogatja.
78. pont egyharmada sem támogatja.
84-85. pont egyharmada sem támogatja.
87. pont egyharmada sem támogatja.
90. pont egyharmada sem támogatja.
94. pont egyharmada sem támogatja.
96. pont egyharmada sem támogatja.
98. pont egyharmada sem támogatja.
116. pont egyharmada sem támogatja.
129-131. pont egyharmada sem támogatja.
A Mezõgazdasági bizottság utólagos döntései az ajánlás I. pontjai
szerint:
3. pont támogatja.
4. pont egyharmada sem támogatja.
A Kulturális bizottság utólagos döntései az ajánlás I. pontjai szerint:
3. pont támogatja.
A Szociális bizottság utólagos döntései az ajánlás I. pontjai szerint:
55. pont egyharmada sem támogatja.
58. pont egyharmada sem támogatja.
86. pont nem támogatja.
Az Alkotmány- és igazságügyi bizottság utólagos döntései az ajánlás I.
pontjai szerint:
100. pont nem támogatja.
Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya
Budapest, 1994. december 1.
Dr. Kádár Béla s.k., Dr. Tardos Márton s.k.,
a Költségvetési bizottság elnöke a Gazdasági bizottság elnöke
Dr. Csehák Judit s.k., Dr. Orosz Sándor s.k.,
a Szociális bizottság elnöke a Mezõgazdasági bizottság elnöke
Vitányi Iván s.k., Dr. Hack Péter s.k.,
a Kulturális bizottság elnöke az Alkotmány- és igazságügyi bizottság elnöke