- 1 -

______________

I:\bizjelen\T233Kieg.DOC

T/233/98.. szám

Az Országgyûlés

Költségvetési és pénzügyi bizottságának Gazdasági bizottságának

Szociális és egészségügyi bizottságának Mezõgazdasági bizottságának

Kulturális és Sajtó bizottságának Alkotmány- és igazságügyi bizottságának

k i e g é s z í t õ a j á n l á s a

a magánszemélyek jövedelemadójáról szóló törvény módosítására készült T/233..

sz. törvényjavaslathoz

(együtt kezelendõ a T/233/87.. sz. ajánlással

/a továbbiakban: ajánlás I./)

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Költségvetési és pénzügyi bizottsága (továbbiakban:

Költségvetési bizottság), Gazdasági bizottsága, Szociális és egészségügyi

bizottsága (továbbiakban: Szociális bizottság), Mezõgazdasági bizottsága,

Kulturális és Sajtó bizottsága (a továbbiakban Kulturális bizottsága) valamint

Alkotmány- és igazságügyi bizottsága megvitatta a magánszemélyek

jövedelemadójáról szóló 1991. évi XC. törvény (a továbbiakban: Tv.)

módosítására készült T/233.. számon beterjesztett törvényjavaslathoz benyújtott

T/233/88.,T/90.., T/91..,T/92.., T/93..,T/94..T/95..T/96.. számú csatlakozó módosító

javaslatokat.

Keller László, dr. Sirály Péter és dr. Nagy Sándor képviselõk T/233/89.

számú módosító javaslatukat új változatban T/233/91. számon nyújtották be.

A bizottságok a törvényjavaslat elfogadását támogatja, a módosító

javaslatokról pedig az ajánlás szerint foglaltak állást.

A Szociális bizottság elõadója: Garai István képviselõ

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ]

zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a

módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes

elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a

jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"

megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk

egyharmadának támogatását megkapta.

Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott

bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok

bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a

javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a

törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre

történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító

javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött

keretes megjegyzések tartalmazzák.

I.

1. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor

T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a

törvényjavaslat 1. § (5) bekezdésében a Tv. 3. § 49. pontjának a következõ

módosítását javasolják:

/E törvény alkalmazásában az egyes fogalmak jelentése a következõ:/

"49. A 37. § (8) bekezdésében említett kamatjövedelemnek minõsül a

magánszemély által nyújtott [(]hitel[)] (kölcsön) [évi 20 százalékos mértéket

meg nem haladó] kamata [is,] - ideértve a zárt kibocsátású értékpapír kamatát

és árfolyamnyereségét együttvéve -, feltéve, hogy annak mértéke a felszámítás

idõpontjában érvényes jegybanki alapkamatot nem haladja meg. Abban az esetben,

ha társas vállalkozás magánszemély(ek)tõl kölcsön vett összeg(ek), valamint

zárt kibocsátású értékpapírok után fizet [évi 20 százalékos mértéket] a

felszámítás idõpontjában érvényes jegybanki alapkamatot meg nem haladó kamatot

(árfolyamnyereséget), akkor az év során általa ily módon kifizetett együttes

összegnek csak azon része minõsül az elõbbi hivatkozás szerinti

kamatjövedelemnek, amely nem haladja meg a jegyzett tõkéjének a 10 százalékát,

de legfeljebb a 200 ezer forintot. Jegyzett tõke alatt a társas

vállalkoz[ó]ásnak az adóévet megelõzõ évi éves beszámolójában, egyszerûsített

éves beszámolójában, egyszerûsített mérlegében, illetve - kezdõ társas

vállalkozás esetén - a nyitó mérlegben kimutatott jegyzett tõkét kell érteni.

Az ily módon kifizetett összeget több magánszemély esetén megállapodás szerint

kell figyelembe venni. Az elõzõekben meghatározott korlátokat meghaladó összeg

a magánszemély 29. § szerinti jövedelme."

Indokolás: Lásd a T/233/88/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

2. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor

T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a

törvényjavaslat 1. § (5) bekezdésében a Tv. 3. §-át a következõ új 52. ponttal

javasolják kiegészíteni:

"A Tv. 3. §-a a következõ 49., 50., [és] 51. és 52. ponttal egészül ki:"

/E törvény alkalmazásában az egyes fogalmak jelentése a következõ:/

"52. A 7. § (1) bekezdésének 4. r) alpontja alkalmazásában természetben

nyújtott étkeztetés alatt a munkahelyen vagy a törvényes munkaközi étkezési

szünet idejében a munkahely elérhetõ körzetében meleg étkeztetést biztosító

szolgáltatónál a munkavégzés napján elfogyasztott ételt kell érteni."

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 6. pontjában

foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/233/88/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

3. Gaál Gyula képviselõ - kapcsolódva Tóth Sándor T/233/60/1. számú

módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a törvényjavaslat 1. § (5)

bekezdésében a Tv. 3. §-át a következõ új 52. ponttal javasolja kiegészíteni:

"A Tv. 3. §-a a következõ 49., 50., [és] 51. és 52. ponttal egészül ki:"

/E törvény alkalmazásában az egyes fogalmak jelentése a következõ:/

"52. A 19. § alkalmazásában egyéni vállalkozónak tekintendõ a bírósági

végrehajtásról szóló törvény szerinti önálló bírósági végrehajtó, e

tevékenységének végzése tekintetében."

Indokolás: Lásd a T/233/93. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

4. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor

T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a

törvényjavaslat 2. §-ában a Tv. 6. § (1) bekezdése k) pontjának a következõ

kiegészítését javasolják:

/Nem bevétel, ha törvény másként nem rendelkezik:/

"k) a magánszemélytõl az adóévben levont (általa befizetett)

munkavállalói járulék összege, valamint a munkavállalói érdekképviseletet

ellátó szervezet részére az adóévben levont (befizetett) tagdíj összege,

ideértve az önálló tevékenység hiányában költségként el nem számolható kamarai

tagdíj címén befizetett összeget is, ez utóbbi esetben az adóbevallásban,

illetõleg az ezt helyettesítõ nyilatkozat megtételekor - az errõl szóló

igazolás alapján - lehet a bevételnek nem számító összeget figyelembe venni;"

Megjegyzés: Lásd: ajánlás I. 9. pontja.

Indokolás: Lásd a T/233/88/2.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

5. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor

T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a

törvényjavaslat 2. §-ában a Tv. 6. § (1) bekezdését a következõ új l) ponttal

javasolják kiegészíteni:

/Nem bevétel, ha törvény másként nem rendelkezik:/

"l) a 15. § (1) bekezdése alapján bevételcsökkentõ tétel elszámolására

jogosult egyéni vállalkozónál a szakmunkástanuló illetõleg alegalább 50

százalékban csökkent munkaképességû alkalmazott foglalkoztatása esetén

személyenként és havonta az említett csökkentõ tételen felül további 500

forint."

Indokolás: Lásd a T/233/88/2.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

6. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor

T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a

törvényjavaslat 3. § (1) bekezdésében a Tv. 7. § (1) bekezdése 4. pontja r)

alpontjának a következõ módosítását javasolják:

/Mentes az adó alól, ha törvény másként nem rendelkezik:/

"4. r) a munkáltató által [pénzben vagy] természetben nyújtott étkezés[i

hozzájárulás] értékébõl legfeljebb havi 1600 forint, vagy a kizárólag

fogyasztásra kész étel vásárlására feljogosító ingyenes vagy kedvezményes

utalvány értékébõl legfeljebb havi 1200 forint-ig terjedõ kedvezmény; az [e

rendelkezés alkalmazásában a természetben nyújtott étkeztetéshez kapcsolódó]

elõzõek [szerinti adómentesség] ugyancsak választható módon megilletik a

szakmunkástanulót is és azt a magánszemélyt is, aki nyugdíjas és a

nyugdíjba[vonuláskori] vonulása idején volt munkáltatójaT/41.. § (4) bekezdés/,

illetve annak jogutódja nyújtja részére ezt a természetbeni juttatást; a

magánszemély egy adott hónapban csak egyféle (vagy az 1600 forintig, vagy az

1200 forintig terjedõ) kedvezményt veheti igénybe; a munkáltató a juttatásról

adatot szolgáltat az illetékes adóhatóságnak, a magánszemély a juttatást

adóbevallásában feltünteti;"

Megjegyzés: Lásd: ajánlás I. 11. pontja.

Indokolás: Lásd a T/233/88/3. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

7. Dr. Bernáth V. Balázs képviselõ - kapcsolódva Demeter Ervin T/233/64..

sz. módosító javaslatához (ajánlás I. 30. pontja) - a törvényjavaslat 3. § (6)

bekezdésében a Tv. 7. § (1) bekezdés 42. pontjának a következõ módosítását

javasolja:

/Mentes az adó alól, ha törvény másként nem rendelkezik:/

"42. a mezõgazdasági kistermelésbõl származó jövedelemnekT/12.. § (5)-(7)

bekezdés/ az a része, amely évi [1] 2 millió forintot meg nem haladó

bevételébõl származik, feltéve, hogy a magánszemély ezt a tevékenységét a 20.

§-ban foglaltak szerint végzi és nem választja a 38/A. §-ban e tevékenységével

összefüggõ adókedvezményt, valamint a bevételrõl nyilvántartással

rendelkezik;"

Megjegyzés: Lásd: ajánlás I. 19. pontja.

Indokolás: Lásd a T/233/92/3. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

8. Dr. Bernáth V. Balázs képviselõ - kapcsolódva Demeter Ervin T/233/64..

sz. módosító javaslatához (ajánlás I. 30. pontja) - a törvényjavaslat 11. §

felvezetõ szövegének a következõ módosítását javasolja:

"A Tv. 29/A. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép,

továbbá a § a következõ (7)-[(11)](12) bekezdéssel egészül ki:"

Indokolás: Lásd a T/233/92/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

9.1 Az Alkotmány- és igazságügyi bizottság a törvényjavaslat 11. §

felvezetõ szövegének - Keller László, dr. Sirály Péter és dr. Nagy Sándor

képviselõk T/233/91. számú kapcsolódó javaslatával összefüggésben - a

következõ módosítását javasolja:

"A Tv. 29/A. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép,

továbbá a § a következõ (7)-[(11](14) bekezdéssel egészül ki:"

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 9. pontjában

foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/233/95.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

9. Keller László, dr. Sirály Péter és dr. Nagy Sándor képviselõk -

kapcsolódva Juhász Gábor T/233/51. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 36.

pontja) - a törvényjavaslat 11. §-ában a Tv. 29/A. § (7)-(12) bekezdésének az

elhagyását és más megfogalmazását - és ezzel szoros összefüggésben - a 6.

számú melléklet a) és b) pontjának elhagyását és új táblázat beiktatását

javasolják:

"(7) [Természetbeni juttatásnak minõsül a kifizetõ - kivéve az e törvény

hatálya alá tartozó egyéni vállalkozót - tulajdonában álló személygépkocsi

(ideértve az 1,5 tonnát meg nem haladó önsúlyú, egynél több személy

szállítására alkalmas tehergépjármûvet is) e törvény által vélelmezett

magáncélú használatára tekintettel keletkezõ jövedelem]. Természetbeni

juttatásnak minõsül a kifizetõ belföldi forgalmi engedéllyel és rendszámmal

(ideértve az ideiglenes jellegû ilyen dokumentumokat is) ellátott

személygépkocsija e törvény által vélelmezett magáncélú használatára

tekintettel keletkezõ jövedelem.

(8) [A (7) bekezdésben említett jövedelem után az éves adó mértékét a 7.

számú melléklet a) táblázatában foglaltak szerint kell meghatározni, amely

adótételt a kifizetõ a forgalomban tartott személygépkocsi után havonta

egytizenketted részben a tárgyhónapot követõen az adózás rendjérõl szóló

törvénynek a kifizetõ által levont jövedelemadó befizetésére vonatkozó

rendelkezései szerint fizet meg. Minden megkezdett hónap az adókötelezettség

szempontjából egész hónapnak számít.] A (7) bekezdés alkalmazásában az adó

fizetésére a személygépkocsi forgalmi engedélyében bejegyzett tulajdonos

kifizetõ, amennyiben pedig a forgalmi engedély a tulajdonos mellett az

üzembentartót (üzemeltetõt) is tartalmazza, az adó fizetésére kizárólag az

utóbbi kifizetõ kötelezett.

(9) [A kifizetõ írásban megállapodhat a magánszeméllyel, hogy a (8)

bekezdésben említett adót a 7. számú melléklet b) táblázatában foglalt

csökkentett tételben a magánszemély fizeti meg. Ez csak egész hónapra

történhet, olymódon, hogy a magánszemély a vele megállapodást kötõ kifizetõnek

az adott hónap utolsó napjáig befizeti a vonatkozó adótétel egytizenketted

részét, amelyet a kifizetõ a (8) bekezdés szerint továbbít az adóhatóságnak.

Amennyiben a magánszemély e kötelezettségének az említett idõpontig nem tesz

eleget - az ebbõl eredõ jogvitáktól függetlenül -, a kifizetõnek a (8)

bekezdés rendelkezései szerint kell eljárnia.] A (7) bekezdés alkalmazásában

a) nem tartozik a kifizetõ fogalmába a nem a társasági adó hatálya alá

tartozó egyéni vállalkozó;

b) személygépkocsinak minõsül az 1 tonnát meg nem haladó önsúlyú,

kettõnél több utas szállítására alkalmas tehergépjármû is.

(10) [Ha a kifizetõ az (7) bekezdésben említett személygépkocsit más

kifizetõnek lízingbe-, illetõleg legalább 1 hónap idõtartamra bérbe adta,

készfizetõ kezesség vállalása mellett megállapodhat a lízingbe, illetõleg

bérbe vevõ kifizetõvel a (8)-(9) bekezdés szerinti adókötelezettség

átvállalásáról.] A (7) bekezdésben említett jövedelem után a (8) bekezdésben

megjelölt kifizetõ a 7. számú melléklet táblázatában foglalt adótételeket a

forgalomban tartott személygépkocsija után havonta a tárgyhónapot követõen az

adózás rendjérõl szóló törvénynek a kifizetõ által levont jövedelemadó

befizetésére vonatkozó rendelkezései szerint fizeti meg. Minden megkezdett

hónap az adókötelezettség szempontjából egész hónapnak számít. Évközi

tulajdonos (üzemletetõ) változás esetén az új tulajdonost (üzemletetõt) a

változást követõ hónaptól terheli az adókötelezettség.

(11) [Nem kell a (8)-(9) szerinti adót megfizetni azon személygépkocsi

után,

a) amely a költségvetési szervek tevékenységének, gazdálkodásának,

beszámolásának rendszerérõl szóló kormányrendelet hatálya alá tartozó

költségvetési szervezet tulajdonában van, illetõleg amelyet a költségvetési

szervezet a (10) bekezdés szerint lízingel vagy bérel, feltéve, hogy a

személygépkocsit csak jogszabályban elõírt esetekben használják magáncélra;

b) amelyet a kifizetõ magánszemélynek (kivéve a társasági adó hatálya alá

tartozó egyéni vállalkozót) adott lízingbe vagy bérbe, feltéve, hogy az éves

lízing (bérleti) díj nem kevesebb a 7. számú melléklet a) táblázatában foglalt

adótételnél, és a személygépkocsi üzemeltetésének összes költségét és

közterheit teljes egészében a magánszemély viseli;

c) amelyet a kifizetõ súlyosan fogyatékos magánszemély(ek) rendszeres

szállítására igazoltan használ.] A kifizetõ írásban megállapodhat a

magánszeméllyel, hogy a (10) bekezdésben említett adót a magánszemély fizeti

meg. Ez csak egész hónapra történhet, olymódon, hogy a magánszemély a vele

megállapodást kötõ kifizetõnek az adott hónap utolsó napjáig befizeti a

vonatkozó adótételt, amelyet a kifizetõ a (10) bekezdés szerint továbbít az

adóhatóságának. Amennyiben a magánszemély a vállalt kötelezettségének az

említett idõpontig nem tesz eleget - az ebbõl eredõ jogvitától függetlenül -,

a kifizetõnek a (10) bekezdés rendelkezései szerint kell az adót megfizetnie.

(12) [A 7. számú melléklet alkalmazásában új beszerzési ár az az összeg,

amelyért a magánszemély a kiskereskedelmi forgalomban az adott típusú és

évjáratú személygépkocsit új állapotban adásvételi szerzõdéssel

megvásárolhatta volna, illetõleg megvásárolhatná. Az új beszerzési árat a

kifizetõ állapítja meg, szükség esetén az adott személygépkocsi-típus

forgalmazását végzõ vállalkozás és az adóhatóság véleményének

alapulvételével.] Nem kell a (10)-(11) bekezdés szerinti adót megfizetni azon

személygépkocsi után,

a) amely a költségvetési szervek tevékenységének, gazdálkodásának,

beszámolásának rendszerérõl szóló kormányrendelet hatálya alá tartozó

költségvetési szervezet, a társadalmi szervezet továbbá az egyház és az

egyházi karitatív szervezet tulajdonában illetõleg üzemeltetésében van;

b) amelyet megkülönböztetõ fény- és figyelmeztetõ jelzést adó készülékkel

az erre vonatkozó jogszabály alapján szereltek fel;

c) amelyet üzletszerû (taxi-rendszerû) személyszállítás, illetõleg

üzletszerû gyakorlati gépjármûoktatás, posta-szolgáltatás (SZJ 09511), közmû-

hibaelhárítás céljából üzemeltetnek, továbbá amelyet a személygépkocsi-

kereskedelemmel üzletszerûen foglalkozó kifizetõ kizárólag továbbértékesítési

céllal szerzett be;

d) amelyet az alapítvány, az egyesület kizárólag súlyosan fogyatékos

magánszemélyek rendszeres szállítására használ és ez a tevékenység az üzleti

(hivatali) dokumentumokból, nyilvántartásokból kétséget kizáróan igazolható;

e) amelyet kizárólag az Országos Egészségbiztosítási Pénztár által

jogszabály alapján finanszírozott háziorvosi, házi gyermekorvosi tevékenység

ellátása érdekében üzemeltetnek;

f) amelyet a kifizetõ magánszemélynek (kivéve a társasági adó hatálya alá

tartozó egyéni vállalkozót) adott lízingbe vagy bérbe, feltéve, hogy a havi

lízing (bérleti) díj nem kevesebb a 7. számú melléklet táblázatában foglalt

adótételnél, és a személygépkocsi üzemletetésének összes költségét és

közterheit egészében a személygépkocsit lízingbe-, bérbe vevõ magánszemély

viseli.

(13) A (12) bekezdés a)-d) pontjában foglaltak ellenére meg kell fizetni

a (10)-(11) bekezdés szerinti adót azon személygépkocsi után, amelyet nem

kizárólag a hivatkozott pontokban említett alapfeladatok ellátására

használnak, hanem a magánszemélynek nem jogszabályban elõírt céllal magáncélú

használatra (is) átadnak. A személygépkocsinak az alapfeladatokhoz kapcsolódó

kizárólagos hivatali (üzleti) célú használatát igazoló dokumentumokat

(menetlevél, útnyilvántartás), az adó megállapításához való jog elévülésének

idejéig a kifizetõnek meg kell õriznie.

(14) A 7. számú melléklet alkalmazásában beszerzési ár az a pénzösszeg,

illetõleg annak megfelelõ más vagyoni érték, amelyért a kifizetõ a

személygépkocsi tulajdonjogát az üzleti dokumentumai alapján igazolhatóan

megszerezte. Külföldrõl történõ beszerzés esetén a 23. § (2) bekezdésében

foglaltak az irányadók. Abban az esetben, ha a beszerzési ár az elõzõek

szerint nem állapítható meg, a személygépkocsira vonatkozó értékcsökkenési

leírás alapját kell ennek tekinteni, ha pedig az sem lehetséges, (pl. ingyenes

szerzés esetén) akkor az adott személygépkocsi-típus forgalmazását végzõ

vállalkozás szakvéleményét kell a beszerzés idõpontja szerint átlagos

beszerzési ár megállapításánál alapul venni. Amennyiben az üzembentartó

kifizetõ nem tulajdonosa a személygépkocsinak, akkor a tulajdonos

tulajdonszerzésére vonatkozó beszerzési árat kell az elõzõek szerint alapul

venni."

T/6.. számú melléklet/

"A 29/A. § (7)-(14) bekezdése szerinti adókötelezettséghez kapcsolódó

[éves] havi adótételek:

A gépkocsi A gépkocsi A gépkocsi A gépkocsi A

gépkocsi

beszerzési elsõ üzembe- elsõ üzem- elsõ üzem-

elsõ üzembehe-

ára behelyezé- behelyezése behelyezése üzembeh

elyezése

sének évében évének utolsó évének utolsó évének

utolsó

napjától számított napjától számított napjátó

l számított

3 naptári éven ötödik naptári év nyolcadik

naptári

keresztül elsõ napjától év elsõ napjától

számított 3 naptári

éven keresztül

f o r i n t

1 000 000 alatti 3000 2000 1000 0

1 000 001 - 2 000 000 5000 4000 2500 500

2 000 001 - 3 000 000 7000 5000 3000 1000

3 000 001 - 4 000 000 9000 7000 5000 3000

4 000 001 - 5 000 000 11 000 9000 7000 5000

5 000 001 - 6 000 000 13 000 11 000 9000 7000

6 000 001 - 8 000 000 15 000 13 000 11 000 9000

8 000 001 - 10 000 000 17 000 15 000 13 000 11 000

10 000 001 - 13 000 000 20 000 18 000 16 000 14 000

13 000 001 - 16 000 000 23 000 21 000 19 000 17 000

16 000 001 - 26 000 24 000 22 000 20 000

Az adótétel számítása szempontjából minden megkezdett hónap egész

hónapnak számít."

Megjegyzés: A törvényjavaslathoz viszonyított eltérés jelzését technikai

okok miatt mellõztük.

Indokolás: Lásd a T/233/91/1., /91/2. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

10. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 15. § (1) bekezdésében a

Tv. 37. § (3) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:

"(3) A földjáradékból, a társasház közös tulajdonának hasznosításából, a

totó-lottó szelvény árusításból - ide nem értve az egyéni vállalkozás

keretében végzett értékesítést -, az adóköteles nyereménybõl - ide nem értve a

lóversenyfogadást - származó jövedelem után az adó mértéke 20 százalék."

Indokolás: Lásd a T/233/90/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

11. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 15. § (2) bekezdésében a

Tv. 37. § (8) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:

"(8) A takarékbetétbõl (ideértve a devizabetétet is) és az értékpapírból

származó adóköteles kamatjövedelem - ideértve a hitelviszonyt megtestesítõ

értékpapír árfolyamnyereségét és a befektetési jegy hozamát is -, valamint a

magánszemély tõkeszámláján nyilvántartott igazolt befektetés

árfolyamnyeresége, továbbá a lóversenyfogadásból származó nyeremény után az

adó mértéke 0 százalék."

Indokolás: Lásd a T/233/90/2.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

12. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor

T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a

törvényjavaslat 15. § (2) bekezdésében a Tv. 37. § (8) bekezdésének a

következõ kiegészítését javasolják:

"(8) A takarékbetétbõl (ide értve a devizabetétet is) és az értékpapírból

származó adóköteles kamatjövedelem - ideértve a nyilvánosan forgalomba hozott,

illetõleg tõzsdei ügylet során értékesített hitelviszonyt megtestesítõ

értékpapír árfolyamnyereségét és a nyilvánosan forgalomba hozott, illetõleg

tõzsdei ügylet során értékesített befektetési jegy hozamát is -, valamint a

magánszemély tõkeszámláján nyilvántartott igazolt befektetés árfolyamnyeresége

után az adó mértéke 0 százalék."

Indokolás: Lásd a T/233/88/4.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

13. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor

T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a

törvényjavaslat 15. § (2) bekezdésében a Tv. 37. § (9) bekezdésének a

következõ kiegészítését javasolják:

"(9) Az értékpapírból, a kft üzletrészbõl származó, a 29. § (2)

bekezdésének 1 b) pontjában meghatározott jövedelem, továbbá a 33. § (6)

bekezdése szerint adóköteles vagyoni érték után - a (8) bekezdésben említettek

kivételével - az adó mértéke 10 százalék. Nem kell e bekezdés alkalmazásában

az adót levonnia az osztalékot kifizetõnek, ha az évi 1000 forintot meg nem

haladó osztalékot a 38. § (1) bekezdésében meghatározott nyugdíjban részesülõ

magánszemély részére fizeti, feltéve, hogy a magánszemély nyilatkozatot ad a

kifizetõnek arról, hogy az említett osztalék-jövedelmen kívül más, az e

bekezdés szerinti adómérték alá tartozó jövedelme az adóévben nem keletkezik.

Amennyiben a magánszemélynek nyilatkozata ellenére az adott évben 1000

forintot meghaladó összegû e bekezdés szerinti adómérték alá tartozó jövedelme

keletkezik, akkor az e bekezdés szerinti adót (ha adólevonás is történt, akkor

a le nem vont adóra vonatkozó különbözetet) a bevallásával egyidejûleg a 38/A.

§ (2) bekezdés szerinti adókedvezmény figyelembe vételével meg kell fizetnie."

Indokolás: Lásd a T/233/88/4.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

14. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor

T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a

törvényjavaslat 17. §-ában a Tv. 38/A. § (1) bekezdés b) pontjának az

elhagyását és más megfogalmazását javasolják:

/A 37. § (1) bekezdése szerint megállapított adóból levonhatók a

következõ tételek:/

"b) [a magánszemélytõl az adóévben levont (általa befizetett)

munkavállalói járulék összegének a 25 százaléka;] 7200 forint adójóváírás

annál a magánszemélynél, akinek az adóévben elért összjövedelme T/32.. § (1)

bekezdés/ - ideértve a 38. § (1) bekezdésében említett jövedelmet is -,

valamint a 37. § (9) bekezdése szerinti adómérték alá esõ jövedelme együttesen

nem haladja meg az 500 ezer forintot."

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 18. pontjában

foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/233/88/5. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

15. Dr. Bernáth V. Balázs képviselõ - kapcsolódva Demeter Ervin T/233/64..

sz. módosító javaslatához (ajánlás I. 30. pontja) - a törvényjavaslat 17. §-

ában a Tv. 38/A. § c) pontjának a következõ módosítását javasolja:

/A 37. § (1) bekezdése szerint megállapított adóból levonhatók a

következõ tételek:/

"c) a súlyosan fogyatékos magánszemélynél havonta [600] 1000 forint, ha a

fogyatékos állapot az adott hónapban legalább egy napig fennáll;"

Megjegyzés: Lásd: ajánlás I. 59. és 60. pontja.

Indokolás: Lásd a T/233/92/2.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

16. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor

T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a

törvényjavaslat 17. §-ában a Tv. 38/A. § (1) bekezdés d) pontjának a következõ

módosítását javasolják:

/A 37. § (1) bekezdése szerint megállapított adóból levonhatók a

következõ tételek:/

"d) az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár(ak)ba a magánszemély tag,

illetõleg a magánszemély tag javára a munkáltató által az adóévben befizetett

összegnek kiegészítõ nyugdíjpénztár esetében az [40] 50 százaléka, a

kiegészítõ önsegélyezõ pénztár és egészségpénztár esetében a 25 százaléka, de

együttesen legfeljebb 100 ezer forint;"

Indokolás: Lásd a T/233/88/5. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

17. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor, Csépe Béla, dr. Semjén Zsolt,

Juhász Gábor, valamint dr. Pusztai Erzsébet képviselõk - kapcsolódva Tóth

Sándor T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a

törvényjavaslat 17. §-ában a Tv. 38/A. § (1) bekezdés i) pontjának a következõ

kiegészítését javasolják:

/A 37. § (1) bekezdése szerint megállapított adóból levonhatók a

következõ tételek:/

"i) a belföldi székhelyû alapítvány (közalapítvány), továbbá a

közérdekû kötelezettségvállalás céljára (ideértve az önkéntes kölcsönös

biztosító pénztár(ak)ba a nem tag magánszemély támogató pénzbeli adományát is)

az adóévben befizetett összeg - kivéve az egyéni vállalkozó által az 1. számú

melléklet alapján költségként elszámolt összeget - 30 százaléka, az alapítvány

(közalapítvány), illetve a közérdekû kötelezettségvállalást szervezõ, továbbá

az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár igazolása alapján, amennyiben az

alapítvány, a közérdekû kötelezettségvállalás betegségmegelõzõ és gyógyító,

szociális, tudományos, kutatási, környezetvédelmi, mûemlékvédelmi,

természetvédelmi, kulturális, oktatási, sport, vallási és hitéleti célt,

gyermek és ifjúságvédelmi célt, az állampolgári jogok, a közrend, közbiztonság

védelmét, az öregek és a hátrányos helyzetûek, illetõleg a magyarországi

nemzeti és etnikai kisebbségekkel, valamint a határon túli magyarsággal

kapcsolatos elõbbi célok megvalósítását, menekültek megsegítését, a

törvényhozói munka elõsegítését szolgálja és ha egyidejûleg az alapítvány

mûködési szabályzata, valamint az alapítványi, illetõleg a közérdekû

kötelezettség-vállalási pénzeszközök felhasználása alapján egyaránt kizárható,

hogy az adományozott összeget akár közvetlenül, akár valamely szolgáltatással

összefüggésben vagyoni elõny megszerzése vagy nyújtása érdekében adják;"

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 21. pontjában

foglalt indítvánnyal. (T/233/88/7..)

Megjegyzés: Csépe Béla, dr. Semjén Zsolt, Juhász Gábor, valamint dr. Pusztai

Erzsébet képviselõk módosító javaslata az ajánlás I. 80. és 81. pontjában

található. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk T/233/88/5. számú

javaslata ahhoz kapcsolódik, azonban a konkrét kapcsolódást javaslatukban

nem jelölték meg. Az alapjavaslat készítõi a Költségvetési bizottság ülésén

kérték, hogy nevük a T/233/88/5. számú javaslat benyújtóinak neve mellett

jelenjen meg.

Indokolás: Lásd a T/233/88/5. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

18. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor

T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a

törvényjavaslat 17. §-ában a Tv. 38/A. § (1) bekezdés n) pontjának az

elhagyását javasolják:

/A 37. § (1) bekezdése szerint megállapított adóból levonhatók a

következõ tételek:/

"[n) 7200 forint adójóváírás annál a magánszemélynél, akinek az adóalapja

/37. § (1) bekezdés/ nem haladja meg a 480 ezer forintot.]"

Indokolás: Lásd a T/233/88/5. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

19. Gaál Gyula képviselõ - kapcsolódva Demeter Ervin T/233/66/1. sz.

módosító javaslatához (ajánlás I. 55. pontja) -a törvényjavaslat 17. §-ában a

Tv. 38/A. § (10) bekezdését a következõ új 7. ponttal javasolja kiegészíteni:

/A (9) bekezdés 2-5. pontjának rendelkezései szempontjából:/

"7. nem vehetõ nyilvántartásba a befektetés tárgya, ha ahhoz a

magánszemély akár közvetlenül, akár közvetve kárpótlási jegy beszámításával

(az ügylettel bármilyen formában összefüggõ elõzetes értékesítésével),

valamint a jegyzéssel, illetõleg a vétellel bármilyen formában közvetlenül

vagy közvetve összefüggõ, szervezett hitelkonstrukció igénybevételével jutott

hozzá."

Indokolás: Lásd a T/233/94. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

20. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor, valamint Bruszel László képviselõk

- kapcsolódva Tóth Sándor T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I.

7. pontja) - a törvényjavaslat 22. §-ában a Tv. 46. § (1) bekezdésének a

következõ kiegészítését javasolják:

"46. § (1) Adóelõlegként a munkáltatónak (3. § 5. pont) az általa

kifizetett, munkaviszonyból származó rendszeres jövedelembõl az adott havi

jövedelem tizenkétszerese után számított adó egy-tizenketted részét kell a

38/A. § (1) bekezdésének a)-d) pontja szerinti havi adókedvezmények

beszámításával levonnia. Abban az esetben, ha a munkáltató e § rendelkezései

valamelyikét alkalmazza az adóelõleg levonása során, akkor az elõzõekben

említett adókedvezményeket figyelembe veheti, ha ezáltal az év végén ezen

jövedelmek után elszámolandó adókülönbözet mérsékelhetõ. Egy adott hónapra

igénybe vehetõ adókedvezmény azonban csak egy ízben érvényesíthetõ. A 38/A. §

(1) bekezdésének b) pontjában említett adójóváírás egytizenketted része az

adóelõleg megállapítása során azonban csak akkor vehetõ figyelembe, ha a

munkáltató nyilvántartásai alapján megállapítható, hogy a magánszemélynek a

munkaviszonyból tõle származó és a 42. § (1) bekezdés elsõ mondatában említett

munkaviszonyon kívüli egyéb jogviszonyból származó várható éves jövedelme az

500 ezer forintot nem haladja meg, és ha ez a magánszemély írásban nyilatkozik

a munkáltatójának, hogy az adóévben várható összjövedelmeT/32.. § (1) bekezdés/

- ide számítva a 38. § (1) bekezdésében említett jövedelmet is -, valamint a

37. § (9) bekezdése szerinti adómérték alá esõ jövedelme az adóévben

együttesen az 500 ezer forintot nem haladja meg és, hogy bejelenti, ha az

említett értékhatárt mégis túllépi. Ez utóbbi esetben a bejelentés, illetõleg

az említett összeghatár túllépésének a munkáltató által történõ észlelése

idõpontját követõ adóelõleg levonásakor az e jogcímen érvényesített

adókedvezménnyel az egyébként esedékes adóelõleg összegét a munkáltatónak meg

kell növelnie."

Megjegyzés: Bruszel László képviselõ módosító javaslata az ajánlás I. 93.

pontjában található. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk T/233/88/6..

számú javaslata ahhoz kapcsolódik, azonban a konkrét kapcsolódást

javaslatukban nem jelölték meg. Az alapjavaslat készítõje a Költségvetési

bizottság ülésén kérte, hogy neve a T/233/88/6.. számú javaslat benyújtóinak

neve mellett jelenjen meg.

Indokolás: Lásd a T/233/88/6.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

20.1 A Gazdasági bizottság a törvényjavaslat 25. § (1) bekezdésének a

következõ kiegészítését javasolja:

"25. § (1) Ez a törvény 1995. január 1. napján lép hatályba,

rendelkezéseit - a (2) bekezdés kivételével - az ettõl az idõponttól

megszerzett jövedelmekre és keletkezõ adókötelezettségekre kell alkalmazni.

Egyidejûleg hatályát veszti a 19/A. §, a 21. § (2) bekezdése, a 29. § (3)-(6)

bekezdése, a 29/A. § (3) bekezdésének b) pontja, a 32. § (4) bekezdése, a 34.,

35. és 36. §, a 37. § (5) bekezdése, a 39. § (8)-(9) és (11) bekezdése, a 43.

§ (1) bekezdése, a 45. § (3) bekezdése, az 56/A. § (1) bekezdése, az 1. számú

melléklet B/IV./15. pontja, az 5. számú melléklet, továbbá az 1993. évi XCVI.

törvény 74. §-a."

Indokolás: Lásd a T/233/97. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz.

- a Mezõgazdasági biz.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

21. Bakonyi Tibor és dr. Nagy Sándor képviselõk - kapcsolódva Tóth Sándor

T/233/60/1. számú módosító javaslatához (ajánlás I. 7. pontja) - a

törvényjavaslat 1. számú melléklete 6. pontjában a B/IV./16. alpontjának a

következõ kiegészítését javasolják:

"16. A magánszemély önálló tevékenységével kapcsolatos érdekképviseleti

szervek fenntartásához nyújtott tagdíj, hozzájárulás, ideértve a területi

gazdasági kamarai tagdíjat is, továbbá az egyéni vállalkozó által a

kulturális, az oktatási a szociális, az egészségügyi, a hitéleti, a

környezetvédelmi, a gyermek és ifjúsági és a sport célra létrehozott

közalapítványnak befizetett hozzájárulás a 38/A. § (1) bekezdésének i)

pontjában említett igazolás alapján és feltételek teljesülése esetén;"

Indokolás: Lásd a T/233/88/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

22. Az Alkotmány- és igazságügyi bizottság a törvényjavaslat 5. számú

melléklete 1. pontjának kiegészítését javasolja:

"1. Az átalányadózás választására az az egyéni vállalkozó[i igazolvánnyal

rendelkezõ - nem a társasági adó hatálya alá tartozó - magánszemély (a

továbbiakban: egyéni vállalkozó)] jogosult, aki a következõ feltételeknek

megfelel."

Indokolás: Lásd a T/233/96.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

II.

Visszavont javaslatok az ajánlás I. pontjai szerint:

4. pont Kulturális bizottság

5. pont Csizmár Gábor képviselõ

18. pont Csizmár Gábor képviselõ

26. pont Tóth Sándor képviselõ

95. pont Tóth Sándor képviselõ

117. pont Tóth Sándor képviselõ

118. pont Tóth Sándor képviselõ

122. pont Tóth Sándor képviselõ

126. pont Tóth Sándor képviselõ

130. pont Juhász Gábor képviselõ

131. pont Juhász Gábor képviselõ

III.

A Költségvetési bizottság utólagos döntései az ajánlás I. pontjai

szerint:

3. pont támogatja.

4. pont egyharmada sem támogatja.

31. pont egyharmada sem támogatja.

32. pont egyharmada sem támogatja.

33. pont egyharmada sem támogatja.

34. pont egyharmada sem támogatja.

35. pont egyharmada sem támogatja.

36. pont egyharmada sem támogatja.

37. pont egyharmada sem támogatja.

38. pont egyharmada sem támogatja.

39. pont egyharmada sem támogatja.

40. pont egyharmada sem támogatja.

41. pont egyharmada sem támogatja.

42. pont egyharmada sem támogatja.

43. pont egyharmada sem támogatja.

44. pont egyharmada sem támogatja.

45. pont egyharmada sem támogatja.

79. pont egyharmada sem támogatja.

80. pont egyharmada sem támogatja.

81. pont egyharmada sem támogatja.

82. pont egyharmada sem támogatja.

A Gazdasági bizottság utólagos döntései az ajánlás I. pontjai szerint:

32. pont egyharmada sem támogatja.

33. pont egyharmada sem támogatja.

35. pont egyharmada sem támogatja.

36. pont egyharmada sem támogatja.

37. pont egyharmada sem támogatja.

38. pont egyharmada sem támogatja.

39. pont egyharmada sem támogatja.

40. pont egyharmada sem támogatja.

41. pont egyharmada sem támogatja.

42. pont egyharmada sem támogatja.

43. pont egyharmada sem támogatja.

44. pont egyharmada sem támogatja.

45. pont egyharmada sem támogatja.

78. pont egyharmada sem támogatja.

79. pont egyharmada sem támogatja.

80. pont egyharmada sem támogatja.

81. pont egyharmada sem támogatja.

82. pont egyharmada sem támogatja.

83. pont egyharmada sem támogatja.

93. pont egyharmada sem támogatja.

130. pont egyharmada sem támogatja.

131. pont egyharmada sem támogatja.

A Mezõgazdasági bizottság az ajánlás I. pontjaiban foglalt döntéseit

felülvizsgálta és az alábbiak szerint változtatta meg:

1. pont egyharmada sem támogatja.

5. pont egyharmada sem támogatja.

6. pont egyharmada sem támogatja.

12. pont egyharmada sem támogatja.

14-15. pont egyharmada sem támogatja.

17-18. pont egyharmada sem támogatja.

21. pont egyharmada sem támogatja.

24-25. pont egyharmada sem támogatja.

29-46. pont egyharmada sem támogatja.

48-49. pont egyharmada sem támogatja.

53-55. pont egyharmada sem támogatja.

57-59. pont egyharmada sem támogatja.

61. pont egyharmada sem támogatja.

63. pont egyharmada sem támogatja.

66. pont egyharmada sem támogatja.

69-74. pont egyharmada sem támogatja.

76. pont egyharmada sem támogatja.

78. pont egyharmada sem támogatja.

84-85. pont egyharmada sem támogatja.

87. pont egyharmada sem támogatja.

90. pont egyharmada sem támogatja.

94. pont egyharmada sem támogatja.

96. pont egyharmada sem támogatja.

98. pont egyharmada sem támogatja.

116. pont egyharmada sem támogatja.

129-131. pont egyharmada sem támogatja.

A Mezõgazdasági bizottság utólagos döntései az ajánlás I. pontjai

szerint:

3. pont támogatja.

4. pont egyharmada sem támogatja.

A Kulturális bizottság utólagos döntései az ajánlás I. pontjai szerint:

3. pont támogatja.

A Szociális bizottság utólagos döntései az ajánlás I. pontjai szerint:

55. pont egyharmada sem támogatja.

58. pont egyharmada sem támogatja.

86. pont nem támogatja.

Az Alkotmány- és igazságügyi bizottság utólagos döntései az ajánlás I.

pontjai szerint:

100. pont nem támogatja.

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1994. december 1.

Dr. Kádár Béla s.k., Dr. Tardos Márton s.k.,

a Költségvetési bizottság elnöke a Gazdasági bizottság elnöke

Dr. Csehák Judit s.k., Dr. Orosz Sándor s.k.,

a Szociális bizottság elnöke a Mezõgazdasági bizottság elnöke

Vitányi Iván s.k., Dr. Hack Péter s.k.,

a Kulturális bizottság elnöke az Alkotmány- és igazságügyi bizottság elnöke

Eleje Honlap