- 1 -

______________

bizjelen\T232resz.DOC

T/232/45.. szám

Az Országgyûlés

Költségvetési és pénzügyi bizottságának Alkotmány- és igazságügyi bizottságának

Gazdasági bizottságának Kulturális és sajtó bizottságának

Mezõgazdasági bizottságának Szociális és egészségügyi bizottságának

a j á n l á s a

a társasági adóról szóló 1991. évi LXXXVI. törvény módosításáról szóló T/232..

sz. törvényjavaslat

r é s z l e t e s

vitájához

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Költségvetési és pénzügyi bizottsága (továbbiakban:

Költségvetési bizottság), az Alkotmány- és igazságügyi bizottsága, a Gazdasági

bizottsága, a Kulturális és sajtó bizottsága, (továbbiakban: Kulturális

bizottság), a Mezõgazdasági bizottsága valamint a Szociális és egészségügyi

bizottsága (továbbiakban: Szociális bizottság) sürgõs eljárásban megvitatta a

társasági adóról szóló 1991. évi LXXXVI. törvény (a továbbiakban: törvény)

módosításáról szóló, T/232.. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az

ahhoz benyújtott T/232/8.., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18.,

19., 20., 21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33.,

34., 35., 36., 37., 38., 39., 40., 41., 42. számú módosító javaslatokat.

Dr. Kis Gyula képviselõ a T/232/31.. számon beterjesztett módosító javaslatát,

Göndör István képviselõ a T/232/27.. számon beterjesztett módosító javaslatát

és Demeter Ervin képviselõ a T/232/38/3. számon beterjesztett módosító

javaslatát visszavonta.

A bizottságok a törvényjavaslat elfogadását támogatják, a módosító

javaslatokról pedig az ajánlás szerint foglaltak állást.

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ]

zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a

módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes

elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a

jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"

megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk

egyharmadának támogatását megkapta.

Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott

bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok

bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a

javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a

törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre

történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító

javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött

keretes megjegyzések tartalmazzák.

1. Göndör István képviselõ a törvény 2. § (1) bekezdése g/ pontjához az

alábbi módosító indítványt nyújtotta be:

"g/*** lakásszövetkezet, társadalmi szervezet, köztestület, egyház,

alapítvány (ideértve a társadalmi szervezet, köztestület, az egyház, az

alapítvány alapszabályában, illetve alapító okiratában jogi személyiséggel

felruházott szervezeti egységeket is) és viziközmû-társulat, ha az adóévben

vállalkozási tevékenységbõl bevételt ér el, vagy ráfordítást számol el,

továbbá az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztár és az 1993. évi XCVI. tv.

hatálybalépése elõtt alakult nyugdíjszolgáltatást nyújtó biztosító egyesület,

ha kiegészítõ vállalkozási tevékenységébõl bevételt ér el, vagy ráfordítást

számol el,"

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg a képviselõ úrnak

a törvény 10. § (1) bekezdéséhez tett módosító indítványával (jelentés 36.

pontja).

A módosító javaslat nem tartalmaz megfelelõ javaslatot felvezetõ szövegre.

Indokolás: Lásd a T/232/26/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

2. Kertész István képviselõ a törvényjavaslat 1. § (1) bekezdésében a

törvény 2. §-át - a (3) bekezdés helyébe lépõ új rendelkezéssel -

kiegészíteni javasolja:

"(1) A társasági adóról szóló, többször módosított 1991. évi LXXXVI.

törvény (a továbbiakban: törvény) 2. § (1) bekezdésének d) pontja és (3)

bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:

T/2.. § (1) E törvény alkalmazásában adóalany a belföldi székhelyû/

"(3) A belföldön telephellyel nem rendelkezõ külföldi székhelyû jogi

személy, jogi személyiséggel nem rendelkezõ társas cég, személyi egyesülés,

egyéb szervezet (továbbiakban: külfödi szervezet) a belföldi személytõl a

vállalkozási tevékenységéért kapott ellenértéket alapul véve a 6. számú

melléklet D. fejezetében foglaltak szerint megállapított jövedelem után a 9. §

(1) bekezdésének a/ pontjában meghatározott mértékû adót köteles fizetni, ha a

jövedelemszerzés helye a Magyar Köztársaság. E szervezetekre - a 15. § (4)

bekezdése és 17. § kivételével - e törvény más rendelkezései nem terjednek

ki."

Indokolás: Lásd a T/232/13/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

3. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 2. § (1) bekezdésében a

törvény 3. § 14. pontjának a következõ módosítását javasolja:

T/3.. § E törvény alkalmazásában/

"14. reprezentációs költség: [az üzleti vendéglátás keretében biztosított

étel és ital, valamint az ezen felül nyújtott] a természetbeni ellátás

(szállás, utazás), az üzleti ajándékozás, az állami ünnepekhez, évfordulókhoz

és társadalmi eseményekhez (például: nõnap, gyermeknap, nyugdíjas dolgozó

búcsúztatása) kapcsolódó munkahelyi megemlékezésen, taggyûlésen, közgyûlésen

felmerült költségek általános forgalmi adó és személyi jövedelemadó nélkül;"

Indokolás: Lásd a T/232/38/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

4. Csizmár Gábor képviselõ a törvényjavaslat 2. § (1) bekezdésében a

törvény 3. § 18. pontjának a következõ módosítását javasolja:

/(1) A törvény 3. §-ának 14., 18., 20/c) és e) pontja helyébe a következõ

rendelkezés lép:/

T/3.. § E törvény alkalmazásában/

"18. közhasznú tevékenység bevétele: a [9. számú mellékletben

meghatározott tevékenységbõl származó] bevételnek az a része, amely a

közhasznú társaság[nak]nál a 9. sz. mellékletben meghatározott tevékenységbõl

származik, továbbá a társadalmi közös szükséglet kielégítéséért felelõs

szervvel - a helyi önkormányzattal, a társadalombiztosítási önkormányzattal,

vagy a minisztériummal - folyamatos szolgáltatás teljesítésre megkötött, a

szolgáltatásért felszámítható díj mértékét és a díj változtatásának

feltételeit is tartalmazó szerzõdés alapján folytatott tevékenységébõl

származik. A közhasznú tevékenységbõl származó bevételt a közhasznú társaság

köteles az egyéb bevételeitõl elkülönítetten nyilvántartani;"

Indokolás: Lásd a T/232/25/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

5. Dr. Veres János képviselõ a törvényjavaslat 2. § (1) bekezdésében a

törvény 3. §-át új 21. ponttal javasolja kiegészíteni (ezzel összefüggõen a

felvezetõ szöveget is javasolja képviselõ úr kiegészíteni):

"(1) A törvény 3. §-ának 14., 18., 20/c) és e) pontja helyébe a következõ

rendelkezés lép és egyidejûleg a következõ 21. ponttal egészül ki:

"21. válságtérség: az a megye amelyben a munkanélküliek Országos

Munkaügyi Központ által számolt százalékos aránya az adóévet megelõzõ év

júniusában meghaladja a 15 százalékot.""

Megjegyzés: Az Alkotmány- és igazságügyi bizottság ülésén megállapította,

hogy a fenti módosító indítvány tartalmilag összefügg a jelentés 41.

pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/232/16/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

6. Csépe Béla és Dr. Semjén Zsolt képviselõk a törvényjavaslat 2. § (1)

bekezdésében a törvény 3. § 18. pontjának helyébe lépõ rendelkezés

kiegészítését javasolja:

/(1) A törvény 3. §-ának 14., 18., 20/c) és e) pontja helyébe a következõ

rendelkezés lép:/

T/3.. § E törvény alkalmazásában/

"18. közhasznú tevékenység bevétele: a 9. számú mellékletben

meghatározott tevékenységbõl származó bevételnek az a része, amely a közhasznú

társaságnak a társadalmi közös szükséglet kielégítéséért felelõs szervvel - a

helyi önkormányzattal, a társadalombiztosítási önkormányzattal, az egyházzal,

vagy a minisztériummal - folyamatos szolgáltatás teljesítésre megkötött, a

szolgáltatásért felszámítható díj mértékét és a díj változtatásának

feltételeit is tartalmazó szerzõdés alapján folytatott tevékenységébõl

származik;"

Indokolás: Lásd a T/232/22.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. nem foglalt állást.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

7. Zsigmond Attila képviselõ a törvényjavaslat 3. § (1) bekezdésében a

törvény 4. § (2) bekezdése g/ pontjának a következõ módosítását javasolja:

/(2) Az adózás elõtti eredményt az adóalap számításakor csökkenti:/

"g) a kulturális, az oktatási, a szociális, az egészségügyi, a

környezetvédelmi és a sport célra létrehozott belföldi székhelyû alapítványnak

(közalapítványnak), egyesületnek és közérdekû kötelezettségvállalás céljára

átadott pénzeszköz [hozzájárulás] teljes összege[, továbbá a belföldi

székhelyû alapítvány és a közérdekû kötelezettségvállalás céljára átadott

pénzeszköz az - e címen történt levonás nélküli - adóévi pozitív adóalap 20

százalékának megfelelõ összegben, az alapítvány] a kedvezményezett, illetve a

közérdekû kötelezettségvállalást szervezõ igazolása alapján, ha"

Megjegyzés: A képviselõ úr a gyakorlattól eltérõ jelölést alkalmazott, ezt

az ajánlás készítése során korrigáltuk.

Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg a jelentés 8. pontjában

ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/232/40. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. RESTANCIA!

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz.

- a Kulturális biz. nem támogatja.

- a Mezõgazdasági biz.

- a Szociális biz.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

8. Csizmár Gábor képviselõ a törvényjavaslat 3. § (1) bekezdésében a

törvény 4. § (2) bekezdése g/ pontjának a következõ módosítását javasolja:

/(2) Az adózás elõtti eredményt az adóalap számításakor csökkenti:/

"g) [a kulturális, az oktatási, a szociális, az egészségügyi, a

környezetvédelmi és a sport célra létrehozott közalapítványnak adott

hozzájárulás teljes összege, továbbá] a belföldi székhelyû alapítvány

(közalapítvány) és a közérdekû kötelezettségvállalás céljára átadott

pénzeszköz az - e címen történt levonás nélküli - adóévi pozitív adóalap 20

százalékának megfelelõ összegben, az alapítvány (közalapítvány), illetve a

közérdekû kötelezettségvállalást szervezõ igazolása alapján, ha"

Indokolás: Lásd a T/232/25/3. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. nem foglalt állást.

- a Kulturális biz. egyharmada sem támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

9. Juhász Gábor képviselõ a törvényjavaslat 3. § (1) bekezdésében a

törvény 4. § (2) bekezdése g/ pontjának a következõ módosítását javasolja:

/(2) Az adózás elõtti eredményt az adóalap számításakor csökkenti:/

"g) a kulturális, az oktatási, a szociális, az egészségügyi, a

környezetvédelmi a gyermek és ifjúsági és a sport cél[ra]lal létrehozott

közalapítványnak adott hozzájárulás teljes összege, továbbá a belföldi

székhelyû alapítvány és a közérdekû kötelezettségvállalás céljára átadott

pénzeszköz az - e címen történt levonás nélküli - adóévi pozitív adóalap 20

százalékának megfelelõ összegben, az alapítvány, illetve a közérdekû

kötelezettségvállalást szervezõ igazolása alapján, ha"

Indokolás: Lásd a T/232/24. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. nem foglalt állást.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje a Szociális bizottság és

Költségvetési bizottség ülésén nem ért egyet, a

Mezõgazdasági bizottság ülésén egyetért.

10. Béki Gabriella és dr. Szigeti György képviselõk a törvényjavaslat 3.

§ (1) bekezdésében a törvény 4. § (2) bekezdése g/ pontjának a következõ

módosítását javasolják:

/(2) Az adózás elõtti eredményt az adóalap számításakor csökkenti:/

"g) a kulturális, az oktatási, a szociális, az egészségügyi, a

környezetvédelmi és a sport célra létrehozott közalapítványnak adott

[hozzájárulás teljes összege], továbbá a belföldi székhelyû alapítvány és a

közérdekû kötelezettségvállalás céljára átadott pénzeszköz az - e címen

történt levonás nélküli - adóévi pozitív adóalap [20] 30 százalékának

megfelelõ összegben, az alapítvány, illetve a közérdekû kötelezettségvállalást

szervezõ igazolása alapján, ha"

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg a jelentés 11.

pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/232/29. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. nem foglalt állást.

- a Kulturális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

11. Csépe Béla képviselõ a törvényjavaslat 3. § (1) bekezdésében a

törvény 4. § (2) bekezdése g/ pontjának a következõ módosítását javasolja:

"g) a kulturális, az oktatási, a szociális, az egészségügyi, a

környezetvédelmi és a sport célra létrehozott közalapítványnak adott

hozzájárulás teljes összege, továbbá a belföldi székhelyû alapítvány és a

közérdekû kötelezettségvállalás céljára átadott pénzeszköz az - e címen

történt levonás nélküli - adóévi pozitív adóalap [20] 50 százalékának

megfelelõ összegben, az alapítvány, illetve a közérdekû kötelezettségvállalást

szervezõ igazolása alapján, ha"

Indokolás: Lásd a T/232/23.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. nem foglalt állást.

- a Kulturális biz. egyharmada sem támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

12. Kertész István és Csizmár Gábor valamint Csépe Béla és Dr. Semjén

Zsolt képviselõk a törvényjavaslat 3. § (1) bekezdésében a törvény 4. § (2)

bekezdése g/ pontjának a következõ kiegészítést javasolják:

"g) a kulturális, az oktatási, a szociális, az egészségügyi, a hitéleti,

a környezetvédelmi és a sport célra létrehozott közalapítványnak adott

hozzájárulás teljes összege, továbbá a belföldi székhelyû alapítvány és a

közérdekû kötelezettségvállalás céljára átadott pénzeszköz az - e címen

történt levonás nélküli - adóévi pozitív adóalap 20 százalékának megfelelõ

összegben, az alapítvány, illetve a közérdekû kötelezettségvállalást szervezõ

igazolása alapján, ha"

Indokolás: Lásd a T/232/17.. valamint T/232/19.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. nem foglalt állást.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

13. Kertész István és Csizmár Gábor képviselõk a törvényjavaslat 3. § (1)

bekezdésében a törvény 4. § (2) bekezdése g/1. pontjának a következõ

módosítását javasolják:

"1. az alapítvány, a közérdekû kötelezettségvállalás betegségmegelõzõ és

gyógyító, szociális, tudományos, kutatási, környezetvédelmi, mûemlékvédelmi,

természetvédelmi, kulturális, oktatási, sport, vallási [célt,] és hitéleti

célt, gyermek- és ifjúságvédelmi célt, munkanélküliség enyhítését, az

állampolgári jogok, a közrend, közbiztonság, a gyermekek, a fiatalok,

[védelmét,] az öregek és a hátrányos helyzetûek védelmét, illetõleg a

magyarországi nemzeti és etnikai kisebbségekkel, valamint a határon túli

magyarsággal kapcsolatos elõbbi célok megvalósítását, menekültek megsegítését,

a törvényhozói munka elõsegítését szolgálja, továbbá"

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg a jelentés 14. és

16. pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/232/17.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. nem foglalt állást.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje a Szociális bizottság ülésén

egyetért, a Mezõgazdasági bizottság és a Költségvetési

bizottság ülésén nem ért egyet.

14. Csépe Béla és Dr. Semjén Zsolt képviselõk a törvényjavaslat 3. § (1)

bekezdésében a törvény 4. § (2) bekezdése g/1. pontjának a következõ

módosítását javasolják:

"1. az alapítvány, a közérdekû kötelezettségvállalás betegségmegelõzõ és

gyógyító, szociális, tudományos, kutatási, környezetvédelmi, mûemlékvédelmi,

természetvédelmi, kulturális, oktatási, sport, vallási [célt,] és hitéleti

célt, gyermek- és ifjúságvédelmi célt, a közrend, közbiztonság védelmét, az

öregek és a hátrányos helyzetûek, illetõleg a magyarországi nemzeti és etnikai

kisebbségekkel, valamint a határon túli magyarsággal kapcsolatos elõbbi célok

megvalósítását, menekültek megsegítését, a törvényhozói munka elõsegítését

szolgálja, továbbá"

Indokolás: Lásd a T/232/19.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. nem foglalt állást.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje a Szociális bizottság ülésén

nem ért egyet, a Mezõgazdasági bizottság és a

Költségvetési bizottság ülésén egyetért.

15. Béki Gabriella és dr. Szigeti György képviselõk a törvényjavaslat 3.

§ (1) bekezdésében a törvény 4. § (2) bekezdése g/1 pontjának a következõ

módosítását javasolják:

/(2) Az adózás elõtti eredményt az adóalap számításakor csökkenti:/

"1. az alapítvány, a közérdekû kötelezettségvállalás betegségmegelõzõ és

gyógyító, tudományos, kutatási, környezetvédelmi, mûemlékvédelmi,

természetvédelmi, kulturális, oktatási, sport, vallási célt, a közrend,

közbiztonság védelmét, az öregek és a hátrányos helyzetûek, illetõleg a

magyarországi nemzeti és etnikai kisebbségekkel, valamint a határon túli

magyarsággal kapcsolatos elõbbi célok megvalósítását, menekültek

megsegítését[, a törvényhozói munka elõsegítését] szolgálja, továbbá"

Indokolás: Lásd a T/232/28. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. nem foglalt állást.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

16. Csizmár Gábor képviselõ a törvényjavaslat 3. § (1) bekezdésében a

törvény 4. § (2) bekezdése g/1. pontjának a következõ kiegészítését javasolja:

/(2) Az adózás elõtti eredményt az adóalap számításakor csökkenti:/

"1. az alapítvány, a közérdekû kötelezettségvállalás betegségmegelõzõ és

gyógyító, tudományos, kutatási, környezetvédelmi, mûemlékvédelmi,

természetvédelmi, kulturális, oktatási, sport, vallási célt, a munkanélküliség

enyhítését, az állampolgári jogok, a közrend, közbiztonság védelmét, a

gyermekek, a fiatalok, az öregek és a hátrányos helyzetûek, illetõleg a

magyarországi nemzeti és etnikai kisebbségekkel, valamint a határon túli

magyarsággal kapcsolatos elõbbi célok megvalósítását, menekültek megsegítését,

a törvényhozói munka elõsegítését szolgálja, továbbá"

Indokolás: Lásd a T/232/25/2.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. nem foglalt állást.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje a Mezõgazdasági bizottség és

a Szociális bizottság ülésén egyetért, a Költségvetési

bizottság ülésén nem ért egyet.

17. Zsigmond Attila képviselõ a törvényjavaslat 3. § (1) bekezdésében a

törvény 4. § (2) bekezdése g/1. pontjának a következõ kiegészítést javasolja:

/(2) Az adózás elõtti eredményt az adóalap számításakor csökkenti:/

"1. az alapítvány, az egyesület, a közérdekû kötelezettségvállalás

betegségmegelõzõ és gyógyító, tudományos, kutatási, környezetvédelmi,

mûemlékvédelmi, természetvédelmi, kulturális, oktatási, sport, vallási célt, a

közrend, közbiztonság védelmét, az öregek és a hátrányos helyzetûek, illetõleg

a magyarországi nemzeti és etnikai kisebbségekkel, valamint a határon túli

magyarsággal kapcsolatos elõbbi célok megvalósítását, menekültek megsegítését,

a törvényhozói munka elõsegítését szolgálja, továbbá"

Indokolás: Lásd a T/232/40. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. RESTANCIA!

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz.

- a Kulturális biz. nem támogatja.

- a Mezõgazdasági biz.

- a Szociális biz.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

18. Rajk László, Büky Dorottya, Rózsa Edit és Molnár Péter képviselõk a

törvényjavaslat 3. § (1) bekezdésében a törvény 4. § (2) bekezdését új g/1.

ponttal kiegészíteni javasolják (a javaslatukkal összefüggõen a

törvényjavaslat felvezetõ szövegét is kiegészítik):

"3. § A törvény 4. §-a (2) bekezdésének b), g), l) és n) pontja helyébe a

következõ rendelkezés lép, valamint a következõ új g/1 ponttal egészül ki:

/(2) Az adózás elõtti eredményt az adóalap számításakor csökkenti:/

b/

g/

g/1 a beruházásra fordított összeg 5 %-a, ha a beruházási összeg 1 %-át

az adóalany

1. építészeti beruházásoknál valamely mûvészeti alkotás létrehozására

illetve felhasználására,

2. egyéb beruházásnál mûtárgyvásárlásra, elõadómûvészi illetve egyéb

mûvészeti szolgáltatás támogatására

fordította.

l/

n/"

Indokolás: Lásd a T/232/30. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

19. Zsigmond Attila képviselõ a törvényjavaslat 3. § (1) bekezdésében a

törvény 4. § (2) bekezdése g/2. pontjának a következõ módosítását javasolja:

"2. az alapítvány és az egyesület mûködési szabályzata, valamint az

alapítványi, egyesületi, illetõleg a közérdekû kötelezettségvállalási

pénzeszközök felhasználása alapján egyaránt kizárható, hogy az adományozott

összeget akár közvetlenül, akár valamely szolgáltatással [összefüggésben,

elõre meghatározott vagyoni elõny megszerzése vagy nyújtása érdekében adják,]

alapítvány (közalapítvány) és az egyesület politikai pártot vagy országgyûlési

választási kampányt - sem közvetlenül, sem közvetve - nem támogat."

Megjegyzés: A képviselõ úr nem alkalmazta ugyan az elhagyó jelzést, azonban

az indítvány felvezetõ szövegében és indokolásában foglaltaknak megfelelõen

jártunk az ajánlás készítése során.

Indokolás: Lásd a T/232/40. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. RESTANCIA!

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz.

- a Kulturális biz. nem támogatja.

- a Mezõgazdasági biz.

- a Szociális biz.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

20. A Kulturális bizottság a törvényjavaslat 3. § (1) bekezdésében a

törvény 4. § (2) bekezdésének új r/ ponttal történõ kiegészítését javasolja

(ezzel összefüggésben a törvényjavaslat felvezetõ szövege is kiegészül):

"3. § (1) A törvény 4. §-a (2) bekezdésének b), g), l) és n) pontja

helyébe a következõ rendelkezés lép és egyidejûleg a következõ r/ ponttal

egészül ki:

/(2) Az adózás elõtti eredményt az adóalap számításakor csökkenti:/

"r/ a jogszabály alapján mûvészeti szempontból elbírált képzõmûvészeti

alkotás beszerzésére fordított összeg, de legfeljebb az adóévi beruházás

értékének 1 ezrelékében""

Megjegyzés: A bizottság módosító javaslatát az indokolás szerint foglaltuk

az ajánlásunkban.

Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg a jelentés 21. pontjában

ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/232/41. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz.

- a Gazdasági biz.

- a Mezõgazdasági biz.

- a Szociális biz.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

21. A Kulturális bizottság a törvényjavaslat 3. § (1) bekezdésében a

törvény 4. § (2) bekezdésének új r/ ponttal történõ kiegészítését javasolja:

"3. § (1) A törvény 4. §-a (2) bekezdésének b), g), l) és n) pontja

helyébe a következõ rendelkezés lép és egyidejûleg a következõ r/ ponttal

egészül ki:

/(2) Az adózás elõtti eredményt az adóalap számításakor csökkenti:/

"r/ a beruházásra fordított összeg 5 %-a, ha a beruházási összeg 1 %-át,

vagy az 5 % arányos része, ha az 1 %-nak egy részét az adóalany

1. építészeti beruházásoknál valamely köztéren vagy a beruházás tárgyához

kapcsolódó mûvészeti alkotás az érvényes engedélyezési eljárások betartása

melletti létrehozásra, illetve felhasználásra,

2. egyéb beruházásnál mûtárgy kereskedelmen keresztüli mûtárgy vásárlásra

elõadó mûvészi, illetve egyéb mûvészeti szolgáltatás támogatására

fordította.""

Indokolás: Lásd a T/232/42. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz.

- a Gazdasági biz.

- a Mezõgazdasági biz.

- a Szociális biz.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

22. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 3. § (2) bekezdésében a

törvény 4. § (3) bekezdése b/ pontjának a következõ módosítását javasolja:

/(3) Az adózás elõtti eredményt az adóalap számításakor növeli:/

"b) a számviteli törvény 37.[,] és 38. §-ai[, és a 46. § (3) bekezdése

szerint] alapján költségként elszámolt értékcsökkenési leírás és terven felüli

értékcsökkenési leírás összege, a Tv. 2. számú melléklete szerint az adóalany

döntése alapján,"

Indokolás: Lásd a T/232/36/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

23. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 3. § (2) bekezdésében a

törvény 4. § (3) bekezdése j/ pontjának az elhagyását javasolja (a javaslat

elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

"[j/ lízing esetén a bérbevevõnél a költségként elszámolt, általános

forgalmi adó nélküli bérleti díjnak - ide értve az egyéb járulékos

szolgáltatás ellenértékét is - a tárgyi eszköz utáni teljes bérleti díj és a

lízinggel összefüggõ minden egyéb járulékos szolgáltatás ellenértékének az -

5. § (12) bekezdése szerint - adóévre arányosított részét meghaladó összege,

import lízing esetén ezenfelül az adóévben költségként elszámolt bérleti díj

20 százalékának megfelelõ összeg,]"

Indokolás: Lásd a T/232/38/2.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem támogatja.

- a Gazdasági biz. nem támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

24. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 4. §-ában a törvény 5. §

(1) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(1) A 4. § (2) bekezdés b/ pontjának alapján figyelembe vehetõ összeg a

kettõs könyvvitelt vezetõ adóalanynál a fizetési határidõn túli követelések, a

kétes követelések, valamint az elõlegként adott összegek miatt várható

veszteségek fedezetére az adóévben és az adóévet megelõzõ évben ráfordításként

elszámolt céltartalék pozitív különbözete, de - az adóalany döntésétõl függõen

- legfeljebb az elõzõekben felsorolt december 31-[e]i követelések összegének

a/ 90-180 napos késedelem esetén 2-10 százaléka;

b/ 181-360 napos késedelem esetén 5-20 százaléka;

c/ 360 napon túli késedelem esetén 25-40 százaléka."

Indokolás: Lásd a T/232/34/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

25. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 4. §-ában a törvény 5. §

(7) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(7) Az MRP szervezet részére átadott összegbõl a 4. § (2) bekezdés g/ és

k/ pontjának figyelembe vétele nélkül megállapított adóalap legfeljebb [20] 30

százaléka vehetõ figyelembe."

Indokolás: Lásd a T/232/34/2.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

26. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ában a törvény 9. §-a

helyébe a következõ rendelkezést javasolja:

[A törvény 9. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:

"9. § (1) Az adó

a) a pozitív adóalap 18 százalékának megfelelõ számított adó és

b) az osztalék, részesedés utáni 25 százalék kiegészítõ adó

együttes összege.

(2) A kiegészítõ adót az adóévben - az osztalék kiegészítésre igénybevett

eredménytartalék nélküli - jóváhagyott (egyszeres könyvvitelt vezetõ

adóalanyoknál a fizetett) osztalék, részesedés, és a bevételként elszámolt

kapott osztalék, részesedés pozitív különbözete, valamint a (3) bekezdés

szerint elkülönítetten nyilvántartott, az adóévben felhasznált

eredménytartalék (tartalék) összege után kell fizetni.

(3) Az 1995. év, illetve az azt követõ évek eredményébõl az

eredménytartalékba (tartalékba) átvezetett mérleg szerinti (pénzügyi)

eredményt elkülönítetten kell nyilvántartani. Az elkülönített eredménytartalék

(tartalék) terhére történõ felhasználás az alapja - a (4) bekezdésben fogalt

kivétellel - a kiegészítõ adónak.

(4) Nem kell a kiegészítõ adót megfizetni az elkülönített

eredménytartalék (tartalék) terhére megvalósított jegyzett tõke növelés

összege után. Amennyiben a jegyzett tõke emelését követõ három naptári éven

belül a jegyzett tõke leszállítására kerül sor a tõke leszállítás összege, de

legfeljebb korábban az elkülönített eredménytartalék (tartalék) terhére

megvalósított tõkeemelés összege után a kiegészítõ adót meg kell fizetni.

(5) Tõkeleszállításnak, illetve az elkülönített eredménytartalék

(tartalék) felhasználásának minõsül a jogutód nélküli megszûnés, a szétválás

és az egyéni vállalkozónál a magánszemélyek jövedelemadójáról szóló törvény

hatálya alá történõ átjelentkezés is."]

"9. § Az adó a pozitív adóalap 18 százaléka."

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg a jelentés 27.,

28., 29., 30., 31., 32., 33., 34. és 35. pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/232/32.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. RESTANCIA!

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

27. Dr. Sümeghy Csaba képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ában a törvény 9.

§ (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"A törvény 9. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:

"9. § (1) Az adó

a/ a pozitív adóalap 18 százalékának megfelelõ számított adó [és]

b/ az osztalék, részesedés utáni [25] 15 százalék kiegészítõ adó

együttes összege.""

Indokolás: Lásd a T/232/8.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. RESTANCIA!

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

28. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ában a törvény 9. §

(1) bekezdése b/ pontjának a következõ módosítását javasolja:

T/9.. § (1) Az adó

a) a pozitív adóalap 18 százalékának megfelelõ számított adó és/

"b) az osztalék, részesedés utáni [25] 22 százalék kiegészítõ adó"

/együttes összege./

Indokolás: Lásd a T/232/35/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. RESTANCIA!

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

29. Kertész István képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ában a törvény 9. §

(1) bekezdése b/ pontjának a következõ módosítását javasolja:

T/9.. § (1) Az adó

a/ .../

"b) [az osztalék, részesedés] a (2) és (3) bekezdésekben felsorolt

jogcímeken felhasznált jövedelem utáni 25 százalék kiegészítõ adó"

/együttes összege./

Indokolás: Lásd a T/232/11. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. RESTANCIA!

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

30. Kertész István képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ában a törvény 9. §

(2) bekezdését (3) bekezdésként javasolja beszerkeszteni a következõ

módosítással, továbbá kiegészíteni indítványozza az alábbi b/-e/ pontokkal:

"(3) [(2)] Kiegészítõ adót kell fizetni:

a/ [A kiegészítõ adót] az adóévben [- az osztalék kiegészítésre

igénybevett eredménytartalék nélküli -] jóváhagyott [(] - egyszeres

könyvvitelt vezetõ adóalany[ok]nál a fizetett -[)] osztalék, részesedés, és a

bevételként elszámolt kapott osztalék, részesedés pozitív különbözete[,] után,

[valamint a (3) bekezdés szerint elkülönítetten nyilvántartott, az adóévben

felhasznált eredménytartalék (tartalék) összege után kell fizetni.]"

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. RESTANCIA!

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

"b/ a véglegesen átadott pénzeszköz után, kivéve a 4. § (2) bekezdés g/

és k/ pontjában meghatározottak alapján az adóalap számításakor az adózás

elõtti eredmény csökkentéseként figyelembe vett, továbbá jogszabály elõírása

alapján átadott összeget,"

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. RESTANCIA!

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

"c/ az adózás utáni eredménybõl megvalósított, a cégbíróságnál bejegyzett

tõke növelés összege után, ha a bejegyzés évét követõ három naptári éven belül

a jegyzett tõke leszállítására kerül sor, vagy az adóalany jogutód nélkül

megszûnik,"

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. RESTANCIA!

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

"d/ az adóalanynak jogutód nélküli megszûnésekor és az egyéni

vállalkozónak a magánszemélyek jövedelemadójáról szóló törvény hatálya alá

történõ átjelentkezésekor a (2) bekezdés szerinti (halmozott) adózás utáni

eredménynek a nyilvántartás szerint fel nem használt összege után,"

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. RESTANCIA!

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

"e/ a külföldi vállakozónak az adóalap 65 százalékát alapul véve."

Indokolás: Lásd a T/232/11. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. RESTANCIA!

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

31. Kertész István képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ában a törvény 9. §

(3) bekezdését (2) bekezdésként javasolja beszerkeszteni a következõ

módosítással:

"(2) [(3)] A kiegészítõ adót az 1995. év, illetve az azt követõ évek

adózás utáni eredményébõl [az eredménytartalékba (tartalékba) átvezetett

mérleg szerinti (pénzügyi) eredményt elkülönítetten kell nyilvántartani. Az

elkülönített eredménytartalék (tartalék) terhére történõ felhasználás az

alapja - a (4) bekezdésben fogalt kivétellel - a kiegészítõ adónak.] a külön

nyilvántartás szerint a (3) bekezdésben felsorolt jogcímeken felhasznált

összeg után kell fizetni."

Indokolás: Lásd a T/232/11. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. RESTANCIA!

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

32. Kertész István képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ában a törvény 9. §

(4) bekezdése helyébe a következõ rendelkezést javasolja:

"(4) [Nem kell a kiegészítõ adót megfizetni az elkülönített

eredménytartalék (tartalék) terhére megvalósított jegyzett tõke növelés

összege után. Amennyiben a jegyzett tõke emelését követõ három naptári éven

belül a jegyzett tõke leszállítására kerül sor a tõke leszállítás összege, de

legfeljebb korábban az elkülönített eredménytartalék (tartalék) terhére

megvalósított tõkeemelés összege után a kiegészítõ adót meg kell fizetni.] A

jogutódlás melletti megszûnés esetén a (3) bekezdés c/ pontjában meghatározott

idõtartam a jogutódnál és a jogelõdnél együttesen értendõ."

Indokolás: Lásd a T/232/11. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. RESTANCIA!

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

33. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ában a törvény 9. §

(4) bekezdésének a következõ módosítását, pontokba történõ szerkesztését és

kiegészítését javasolja:

"(4) Nem kell a kiegészítõ adót megfizetni az elkülönített

eredménytartalék (tartalék) terhére:

a/ [megvalósított] jegyzett tõke növelésére fordított összege után[.],

[A]amennyiben a jegyzett tõke emelését követõ három naptári éven belül a

jegyzett tõke leszállítására kerül sor a tõke leszállítás összege, de

legfeljebb korábban az elkülönített eredménytartalék (tartalék) terhére

megvalósított tõkeemelés összege után a kiegészítõ adót meg kell fizetni[.],"

b/ az elkülönített eredménytartalék (tartalék) terhére fejlesztési

juttatásként véglegesen átadott pénzeszközök után. Az átvevõnél az átvett

tartalékot elkülönítve kell nyilvántartani. A fejlesztési céloktól eltérõ

felhasználás után a kiegészítõ adót meg kell fizetni,

c/ a gazdasági társaságokról szóló törvény 179. § és a 247. § szerint a

saját üzletrész, illetve részvény visszavásárlására fordított összeg után."

Megjegyzés: Képviselõ úr - feltehetõen elírási hiba miatt - a kodifikációs

gyakorlattól eltérõ "pont" megjelölést alkalmazott. Az ajánlás

elkészítésekor ezt korrigáltuk.

Indokolás: Lásd a T/232/35/2.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. RESTANCIA!

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

34. Kertész István képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ában a törvény 9. §

(5) bekezdése helyébe a következõ rendelkezést javasolja:

"(5) [Tõkeleszállításnak, illetve az elkülönített eredménytartalék

(tartalék) felhasználásának minõsül a jogutód nélküli megszûnés, a szétválás

és az egyéni vállalkozónál a magánszemélyek jövedelemadójáról szóló törvény

hatálya alá történõ átjelentkezés is.] A (2) bekezdés szerinti adózás utáni

eredmény és a (3) bekezdés szerinti felhasználások évenkénti és halmozott

összegérõl, valamint a saját tõke növelésére a vállalkozásban visszahagyott

összegrõl az adóalap levezetéséhez külön nyilvántartást kell vezetni."

Indokolás: Lásd a T/232/11. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. RESTANCIA!

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

35. Kertész István képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ában a törvény 9. §-

át új (6) bekezdéssel javasolja kiegészíteni:

"(6) Nem kell a kiegészítõ adót megfizetni az 1995. év elõtt keletkezett

adózás utáni eredmény (3) bekezdés szerinti célokra való felhasználások után."

Indokolás: Lásd a T/232/11. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. RESTANCIA!

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

36. Göndör István képviselõ a törvényjavaslat 6. §-ában a törvény 10. §

(1) bekezdése e/ pontja helyébe lépõ rendelkezést javasolja:

T/10.. § (1) Nem kell az adót megfizetnie/

"e/ az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárnak és az 1993. évi XCVI. tv.

hatálybalépése elõtt alakult nyugdíjszolgáltatást nyújtó biztosító

egyesületnek amennyiben a pénztár kiegészítõ vállalkozási tevékenységbõl

származó bevétele nem haladja meg a pénztár összes bevételének 20 %-át."

Megjegyzés: A módosító javaslat nem tartalmazza a felvezetõ szöveg megfelelõ

módosítását.

Indokolás: Lásd a T/232/26/2.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

37. Kertész István képviselõ a törvényjavaslat 7. §-ában a törvény 11. §

(1) bekezdésének (2) bekezdésként történõ beszerkesztését és a következõ

módosítását javasolja:

"(2) [(1)] A [(3) bekezdésben foglalt kivétellel a] számított adóból -

legfeljebb annak 70 százalékáig - adóvisszatartás formájában adókedvezményt

vehet igénybe az adóalany a 12. § (10) bekezdésében a 13. §-ban foglaltak

szerint, valamint az az adóalany, amely a 12. §, továbbá a Kormány 1995.

január 1-je elõtt meghozott döntése alapján az adóévben [100 vagy] 60

százalékos adókedvezményre jogosult."

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg képviselõ úrnak a

törvényjavaslat e §-ához beadott módosító indítványával (a jelentés 38. és

39. pontjaiban).

Indokolás: Lásd a T/232/12. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje a Gazdasági bizottság és a

Mezõgazdasági bizottság ülésén egyetért, és a

Költségvetési bizottság ülésén nem ért egyet.

38. Kertész István képviselõ a törvényjavaslat 7. §-ában a törvény 11. §

(2) bekezdésének (3) bekezdésként történõ beszerkesztését és a következõ

módosítását javasolja:

"(3) [(2)] Ha az adóalany az 1995. január 1-je elõtt hatályos törvények

alapján a[z (1)] (2) bekezdés szerint az adóévben 60 százalék adókedvezményre

jogosult, az e § szerint visszatartható kedvezmény összege nem haladhatja meg

a számított adó 20 százalékát."

Indokolás: Lásd a T/232/12. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

39. Kertész István képviselõ a törvényjavaslat 7. §-ában a törvény 11. §

(3) bekezdésének (1) bekezdésként történõ beszerkesztését és a következõ

módosítását javasolja:

"11. § (1) [(3)] A számított adó[, illetve annak az engedélyben

meghatározott kedvezményes] mértékéig veheti igénybe az adókedvezményt az az

adóalany, amely a 12. § (1) bekezdésének b/ pontja, illetve a Kormány 1995.

január 1-je elõtt meghozott egyedi engedélye alapján az adóévben [70] 100

százalék[nál]os [nagyobb mértékû] adókedvezményre jogosult."

Indokolás: Lásd a T/232/12. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

40. Kertész István képviselõ a törvényjavaslat 8. §-ában a törvény 13. §-

ának a következõ módosítását javasolja (a javaslat elfogadása esetén a pontok

jelölése értelemszerûen változik):

"A törvény 13. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:

"13. § A számított adóból az alább felsorolt hitelcéloknál a hitel- és

kölcsönkamatok alábbi arányának megfelelõ adókedvezmény vehetõ igénybe a

következõk szerint:

Adókedvezmény

az aktivált

a költségként elszámolt

kamat százalékában

a)

Az exportfejlesztõ pályázati rendszerben 30 12

jóváhagyott fejlesztéseket finanszírozó

pénzintézeti hitelek, a hitelfeltételek

szerint

b)

Az exportképes árualapok bõvítését szolgáló 19 6

beruházásokhoz kapcsolódó középlejáratú

hitelek

[c)

A víztakarékossági és vízminõ- ségvédelmi, 16 5]

környezetvédelmi beruházásokra nyújtott hitel

[d)] c)

Középlejáratú exportfõvállalkozási céghitel 19 6

export árualap bõvítéssel összefüggõ

hitelrésze

[e)] d)

Az export követeléseket finanszírozó rövid 19 6

lejáratú hitel (a kamat csökkentve a lejárt

külföldi követelések miatt fennálló hitel

kamatával

[f)] e)

Beruházásokat finanszírozó - elõzõekben fel 19 12""

nem sorolt - pénzintézeti hitelek után

Indokolás: Lásd a T/232/15. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

41. Dr. Veres János képviselõ a törvényjavaslat 8. §-ában a törvény 13.

§-át új (2)-(4) bekezdéssel javasolja kiegészíteni (a javaslat elfogadása

esetén a § számozása értelemszerûen változik):

"(2) A válságtérségben székhellyel vagy cégbíróságon, önkormányzatnál

bejelentett telephellyel rendelkezõ adóalany az a székhelyen, telephelyen,

üzembehelyzett és ott üzemeltetett épület, építmény, gép, berendezés,

felszerelés és ültetvény értéke 6 %-ának megfelelõ - a számított adóból

visszatartható - adókedvezményt vehet igénybe.

(3) Az (1) bekezdés alapján igénybe vett adókedvezményt késedelmi

pótlékkal növelten vissza kell fizetni, ha az adóalany a tárgyi eszközt az

üzembehelyezéstõl számított 5 naptári éven belül értékesítési, vagy gazdasági

társaságba vagyoni hozzájárulásként úgy viszi be, hogy ezzel az üzemeltetés

helye a válságtérségen kívül kerül.

(4) A (2) bekezdés szerinti adókedvezmény az 1994. december 31-ét

követõen Magyarországon elsõ ízben üzembehelyzett tárgyi eszközök értéke

alapján vehetõ igénybe."

Megjegyzés: A javaslat elfogadása esetén a kodifikációs gyakorlatnak

megfelelõen a § korábbi jelöletlen részét (1) bekezdéssel kell ellátni.

Indokolás: Lásd a T/232/16/2.. sz. módosító javaslatot és

T/232/39. sz. benyújtott pontosítást tartalmazó indítvány

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

42. Kertész István képviselõ a törvényjavaslat 13. §-át új (6)

bekezdéssel - és az (5) bekezdésben erre történõ utalással - kiegészíteni

javasolja:

"(5) E törvény hatálybalépésével hatályát veszti a törvény 2. § (1)

bekezdésének e/ pontja, a 3. § 19. pontja, a 4. § (2) bekezdés c/ pontjából a

"legfeljebb", az e/ pontjából a "kivéve a befektetett eszközként

nyilvántartott egy éven túli lejáratú pénzkövetelés után kapott az adózás

utáni eredménybõl fizetett kamat," kifejezés, a 4. § (2) bekezdés j/ pontja, a

4. § (3) bekezdésének w/ pontja, a 13/A. §, a 14/A. § (1), (2), (3), és (5)

bekezdése, a 14/B. §, a 16. § (4) bekezdése, a 18. § (2) bekezdésének e/

pontja, a 19. § (1), (4), (5), (6), (8), (9), (10) és (13) bekezdése, az 5.

számú melléklete, továbbá az 1994. évi XVI. törvény 54. § (5) bekezdése.

(6) E törvény hatálybalépésével a törvény 15. §-ának (2) bekezdésében a

"számított adóból" és a "számított adónak" kifejezés "számított és kiegészítõ

adóból" illetve "számított és kiegészítõ adónak" kifejezésre változik."

Megjegyzés: Az Alkotmány- és igazságügyi bizottság többségi szavazattal

megállapítja, hogy a T/232/14. szám alatt benyújtott módosító javaslat a

Házszabály ellentétes.

A Házszabály 94. § (3) bekezdése szerint a módosító javaslat nem terjedhet

ki a törvényjavaslattal módosítani javasolt törvény módosítással nem

érintett részeire, kivéve ha ez a szabályszerû módosító javaslat tartalma

miatt nyilvánvalóan szükséges. A törvényjavaslat a fenti törvényhelyet nem

érinti.

Indokolás: Lásd a T/232/14. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

43. Pokorni Zoltán képviselõ a törvényjavaslat új 14. §-sal történõ

kiegészítését javasolja:

"Oktatási tevékenységek adókedvezménye

14. §

(1) Az adóalanyt az oktatási tevékenysége utáni adójából 40 %-os mérték¾

adókedvezmény illeti meg.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott tevékenységekre jutó adót az e

tevékenységekbõl származó árbevétel és az adóalany összes árbevételének aránya

alapján kell megállapítani."

Megjegyzés: A képviselõ úr a kodifikációs gyakorlattól eltérõ jelölést

alkalmazott, az ajánlás készítésekor ezt korrigáltuk.

Képviselõ úr a javasolt rendelkezést a törvényjavaslat utolsó §-ként, a

zárórendelkezéseket követõen javasolja beszerkeszteni. Ez nem szokásos

jogszabály szerkesztési megoldás, sem tartalmában sem szerkezetében nem

illeszthetõ a javasoltak szerint a törvényjavaslatba, a törvénybe.

A törvény 14. §-ához sem illeszthetõ a javasolt formában a rendelkezés.

(Jogszabály szerkesztési szempontból a szokásos megoldás az, hogy hatályos

törvényekbe az új §-ként javasolt rendelkezéseket: § számát/betûjelzéssel

jelölik.)

Indokolás: Lásd a T/232/9.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem támogatja.

- a Gazdasági biz. nem foglalt állást.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

44. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 2. számú mellékletét új (1)

bekezdéssel - a törvény 2. számú melléklete "A" fejezet I. ÉPÜLETEK részét

érintõen - kiegészíteni javasolja (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"I. ÉPÜLETEK

1. Hosszú élettartamú szerkezetbõl 2.0

2. Közepes élettartamú szerkezetbõl 5.0

3. Rövid élettartamú szerkezetbõl 10.0"

Megjegyzés: Képviselõ úr a módosító javaslatát a törvényhez viszonyítva

jelölte.

Indokolás: Lásd a T/232/37.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

45. Varga Lajos képviselõ a törvényjavaslat 2. számú mellékletében a

törvény 2. számú melléklete "A" fejezetének II. részében a következõ

kiegészítést javasolja:

"II. Építmények

Ipari építmények 2,0

Mezõgazdasági építmények 3,0

kivéve:

melioráció 10,0

bekötõ és üzemi út 5,0

Vasúti építmények

-iközforgalmi vasutak és kiegészítõ építményei, ideértve az

iparvágányokat is

4,0

-iegyéb vasúti építmények (elõvárosi vasutak, közúti 7,0

villamosvasutak, metróvasúti pálya stb.)

Vízi építmények 2,0

Hidak 4,0

Vezetékek

-ielektromos vezetékek, ideértve a távközlési hálózat 4,0

vezetékeit is

-ikõolaj- és földgázvezetékek, gázvezetékek 6,0

-igõz-, forróvíz- és termálvízvezetékek, földgáz 4,0

távvezetékek

-iközúti villamosvasúti és trolibusz munkavezetékek 25,0

-iegyéb, minden más vezeték

3,0

Alagutak és földalatti építmények (a bányászati építmények 1,0

kivételével)

Idegen (bérelt) ingatlanon végzett beruházás 6,0

Hulladéktároló, átrakó, válogató, újrafeldolgozó 20,0

Minden egyéb építmény 2,0

kivéve: szemétégetõ 15,0

Hulladéktároló az a földdel szilárd kapcsolatban álló építmény, amely a

fogyasztás, vagy a termelési, szolgáltatási és más tevékenységek során

keletkezõ olyan elhasználódott termékek tárolására alkalmas, amely termékeket

sem a hulladék tulajdonosa, sem a hulladék tároló tulajdonosa nem viszi vissza

a keletkezéséhez vezetõ tevékenységbe és primer anyagként sem értékesíti.

Átrakó, válogató, újrafeldolgozó az a földdel szilárd kapcsolatban álló

építmény, amely a fogyasztás vagy a termelési szolgáltatási és más

tevékenységek során keletkezõ elhasználódó termékek, újrahasznosítási

lehetõségek figyelembevételével, válogatására, átrakására és döntõ mértékben

(minimum 60 %-ban) hulladék újrafeldolgozására létesítettek.

A hulladéktároló, átrakó, válogató, újrafeldolgozó, létesítése miatt

igénybevett földterület a hulladéktárolással azonos leírási kulccsal

amortizálódik."

Indokolás: Lásd a T/232/18.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. nem támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

46. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 2. számú mellékletében a

törvény 2. számú melléklete "A"fejezetének II. részében a következõ

kiegészítést javasolja:

"II. Építmények

Ipari építmények 2,0-5,0

Mezõgazdasági építmények 3,0-5,0

kivéve:

melioráció 10,0-15,0

bekötõ és üzemi út 5,0-10,0

Vasúti építmények

-közforgalmi vasutak és kiegészítõ építményei, ideértve az 4,0-10,0

iparvágányokat is

-egyéb vasúti építmények (elõvárosi vasutak, közúti 7,0-10,0

villamosvasutak, metróvasúti pálya stb.)

Vízi építmények 2,0-5,0

Hidak 4,0-5,0

Vezetékek

-elektromos vezetékek, ideértve a távközlési hálózat 4,0-10,0

vezetékeit is

-kõolaj- és földgázvezetékek, gázvezetékek 6,0-10,0

-gõz-, forróvíz- és termálvízvezetékek, földgáz távvezetékek 4,0-10,0

-közúti villamosvasúti és trolibusz munkavezetékek 25,0

-egyéb, minden más vezeték

3,0-5,0

Alagutak és földalatti építmények (a bányászati építmények 1,0-2,0

kivételével)

Idegen (bérelt) ingatlanon végzett beruházás 6,0-10,0

Hulladéktároló 20,0-25,0

Minden egyéb építmény 2,0-5,0

kivéve: szemétégetõ 15,0-20,0

Hulladéktároló az a földdel szilárd kapcsolatban álló építmény, amely a

fogyasztás, vagy a termelési, szolgáltatási és más tevékenységek során

keletkezõ olyan elhasználódott termékek tárolására alkalmas, amely termékeket

sem a hulladék tulajdonosa, sem a hulladék tároló tulajdonosa nem viszi vissza

a keletkezéséhez vezetõ tevékenységbe és primer anyagként sem értékesíti.

A hulladéktároló létesítése miatt igénybevett földterület a

hulladéktárolással azonos leírási kulccsal amortizálódik."

Indokolás: Lásd a T/232/36/2.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

47. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 2. számú mellékletében a

törvény 2. számú melléklete "A" fejezetének III. részében a következõ

kiegészítést javasolja:

"III. Ültetvények

1.csoport: Alma, körte, birs, naspolya, cseresznye, meggy,

szilva, szõlõ, szõlõanyatelep, mandula, mogyoró 6,0-10,0

2. csoport: Õszibarack, kajszibarack, pöszméte, ribiszke

komló, gyümölcsanyatelep 10,0-15,0

3. csoport: Spárga, málna, szeder 15,0-20,0

4. csoport: dió, gesztenye 4,0-6,0

Az ültetvények támrendszere nem önálló tárgyi eszköz, hanem tartozék, s

ezért az ültetvénnyel azonos leírási kulccsal amortizálódik. Az ültetvény

kerítése viszont önálló tárgyi eszköznek - építménynek - minõsül."

Indokolás: Lásd a T/232/36/2.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. nem foglalt állást.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

48. Dr. Koleszár Lajos és Dr. Kiss József képviselõk a törvényjavaslat 2.

számú mellékletének (2) bekezdése a törvény "B" fejezete 1. pontjának a

következõ kiegészítését javasolják:

T/2.. számú melléklet az 1994. évi .....törvényhez/

"(2) A törvény 2. számú melléklete B fejezetének 1. pontja a következõkre

módosul.

/Az 1992. január 1. után aktivált befektetett eszközök normái

százalékban/

"1.Gépek, berendezések, felszerelések 14,5

kivéve: az irányítástechnikai (automatikai)

és általános rendeltetésû számítástechikai

termékek és berendezések (ITJ 48),

a szemétgyûjtõ tartály (ITJ 28-42),

a zajártalmak elleni védõeszköz (ITJ 69-99-2),

az ügyviteltechnikai eszközök, valamint

a környezet védelmét szolgáló gépek,

berendezések és felszerelések (a törvény

4. számú mellékletének 15. pontjában

felsorolt ITJ szám szerint), és az orvosi,

gyógyászati, laboratóriumi eszközök

(ITJ 46-1, 46-2, 46-3) 33

Jármûvek 20

Hosszú élettartamú szerkezetû épületek 2""

Indokolás: Lásd a T/232/10.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje a Szociális bizottság ülésén

egyetért, a Gazdasági bizottság, a Mezõgazdasági bizottság

és Költségvetési bizottság ülésén nem ért egyet.

49. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 2. számú mellékletében a

törvény 2. számú melléklete "B" fejezetének 1. pontjában a következõ

kiegészítést javasolja:

"(2) A törvény 2. számú melléklete B fejezetének 1. pontja a következõkre

módosul.

/Az 1992. január 1. után aktivált befektetett eszközök normái

százalékban/

"1.Gépek, berendezések, felszerelések 14,5

kivéve: az irányítástechnikai (automatikai)

és általános rendeltetésû számítástechikai

termékek és berendezések (ITJ 48),

a szemétgyûjtõ tartály (ITJ 28-42),

a zajártalmak elleni védõeszköz (ITJ 69-99-2),

az ügyviteltechnikai eszközök, valamint

a környezet védelmét szolgáló gépek,

berendezések és felszerelések (a törvény

4. számú mellékletének 15. pontjában

felsorolt ITJ szám szerint) 33

Jármûvek 20

Hosszú élettartamú szerkezetû épületek 2-5,0"

Indokolás: Lásd a T/232/36/2.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

50. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 2. számú mellékletét új (3)

bekezdéssel - a törvény 2. számú melléklete IV. részét az a/, b/, c/ pontok

felvezetõ szövegeit érintõen - kiegészíteni javasolja:

"(3) A törvény 2. számú melléklete A fejezete IV. részének a/, b/, c/

pont utáni bevezetõ rendelkezések helyébe a következõ rendelkezések lépnek:

"a/ 20 százalékos norma alá tartozók"

...

"b/ 15 százalékos norma alá tartozók"

...

"c/ 12 százalékos norma alá tartozók"

..."

Indokolás: Lásd a T/232/37.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem foglalt állást.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

51. Kertész István képviselõ a törvényjavaslat 3. számú mellékletének új

(3) bekezdéssel történõ kiegészítését javasolja, amely a törvény 6. számú

melléklete D fejezetének 1. pontját érinti (a javaslat elfogadása esetén a

melléklet bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"(3) A törvény 6. számú melléklete D fejezetének 1. és 2. pontja helyébe

a következõ rendelkezés lép:

/A külföldi szervezet jövedelmének meghatározása/

"(1) A külföldi szervezet jövedelmeként a részére belföldi személy által

kifizetett, a jövedelem szerzés helyét tekintve belföldinek minõsülõ

vállalkozási tevékenységért kapott ellenértéket kell - a 2. és 4. pontokban

foglaltak kivételével - figyelembe venni.""

Indokolás: Lásd a T/232/13/2.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

52. Csépe Béla és Dr. Semjén Zsolt képviselõk a törvényjavaslat 4. számú

mellékletében a törvény 9. számú melléklete címe helyett az alábbi új

szövegezésû címet javasolják:

"Kedvezményezett bevételek a közhasznú társaságnál, egyháznál, az

alapítványnál és a társadalmi szervezetnél."

Megjegyzés: A módosító indítvány tartalmilag összefügg a jelentés 54. és 55.

pontjában ismertetett javaslattal. Az Alkotmány- és igazságügyi bizottság

javasolja a fent megjelölt pontok együttes tárgyalását.

Indokolás: Lásd a T/232/20/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem támogatja.

- a Gazdasági biz. nem támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

53. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 4. számú melléklete (1)

bekezdésében a törvény 9. számú melléklete "A" fejezetének bevezetõ mondatában

a következõ módosítást javasolja:

"Az 1. § (1) bekezdése szerinti jövedelem-[-] és vagyonszerzésre

irányuló vagy ezt eredményezõ gazdasági tevékenységbõl e törvény

alkalmazásában nem minõsülnek vállalkozási tevékenységnek[.]:"

Indokolás: Lásd a T/232/33.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje az Alkotmány- és igazságügyi

bizottság, a Gazdasági bizottság és a Költségvetési

bizottság ülésén egyetért, a Mezõgazdasági bizottság

ülésén nem ért egyet.

54. Csépe Béla és Dr. Semjén Zsolt képviselõk a törvényjavaslat 4. számú

mellékletében a törvény 9. számú melléklete 4. pontjának helyébe a következõ

rendelkezést javasolják:

"Az üdültetés (SZJ 08143), ha a szervezet - kedvezményes - üdületetési

célt szolgáló létesítményt egyház, gyermek és ifjúsági, illetve a

munkavállalók üdültetését biztosító alapítvány üzemelteti ideértve az

egészségkárosodottak, fogyatékosok, munkanélküliek üdültetését."

Megjegyzés: A módosító javaslat felvezetõ szöveg módosítására nem tesz

javaslatot.

Indokolás: Lásd a T/232/20/2.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem támogatja.

- a Gazdasági biz. nem foglalt állást.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

55. Csépe Béla és Dr. Semjén Zsolt képviselõk a törvényjavaslat 4. számú

mellékletében a törvény 9. számú melléklete 5. pontjának a módosítását

javasolják:

"Az egyház 1990. évi IV. törvény szerinti, [A]az alapítvány[,] és a

társadalmi szervezet cél szerinti tevékenysége függetlenül attól, hogy a

tevékenységet a [harmadik] 3. és [negyedik] 4. pont tartalmazza vagy sem."

Indokolás: Lásd a T/232/21.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Alkotmány- és igazságügyi biz. nem támogatja.

- a Gazdasági biz. nem foglalt állást.

- a Kulturális biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1994. november 25.

Dr. Kádár Béla s.k., Dr. Hack Péter s.k.,

a Költségvetési bizottság elnöke az Alkotmány- és igazságügyi bizottság elnöke

Dr. Tardos Márton s.k., Vitányi Iván s.k.,

a Gazdasági bizottság elnöke a Kulturális bizottság elnöke

Dr. Orosz Sándor s.k., Dr. Csehák Judit s.k.,

a Mezõgazdasági bizottság elnöke a Szociális bizottság elnöke

Eleje Honlap