Csépe Béla Tartalom Elõzõ Következõ

CSÉPE BÉLA (Fidesz): Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! Az autópályadíjak alakulása immár sokakat érintõ társadalmi, gazdasági kérdéssé vált. A már fizetõ pályaszakaszok külföldi összehasonlításban is kiemelkedõen magas díjai, továbbá a bevezetendõ, várhatóan magas díjak foglalkoztatják a tömegesen elszegényedõ lakosságot, a környezõ települések pedig aggódnak a magas díjak következtében várható forgalomnövekedés miatt.

Kérdéseim:

Az M3-as autópályán hogyan volt lehetséges a korábban megkötött koncessziós szerzõdés módosítása újabb pályázat kiírása nélkül? Az állami hitelgarancia megadása ugyanis lényeges tartalmi elem, s koncessziós törvényünk szerint pályázati kiírás mellõzésével csak a szerzõdés idõtartama módosítható. Így ugyanis a díjak véleményem szerint csökkenhettek volna.

Második kérdésem: az M1-es fizetõ szakaszán hogyan fog alakulni a koncessziós szerzõdés, ha a bíróság másodfokon is helyt ad a magas díjat támadó keresetnek? Ebben az esetben ugyanis véleményem szerint a díjaknak csökkenniük kell.

Harmadik kérdésem: a több államban bevált matricás megoldás a koncessziós szerzõdések miatt végképp kikerült-e a lehetséges megoldások közül? Ez ugyanis az autósok számára mindenképpen olcsóbb megoldást jelentene.

Ez a feltett három kérdés, úgy gondolom, a társadalom széles rétegeit érdekli, akkor is, ha az elszegényedés következtében vannak olyanok, akiket ez nem érint, azonban esetleg olyan településen laknak, ahol a forgalomnövekedés már az õ számukra is kellemetlenné válhat.

Ezért tisztelettel kérdezem miniszter urat - tudom, hogy a rendelkezésre álló két perc igen rövid lesz -, hogy mik a kilátások ezen a területen. Köszönöm szépen. (Szórványos taps az ellenzéki padsorokban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap