Készült: 2024.09.22.03:26:38 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

49. ülésnap (2003.02.17.), 49. felszólalás
Felszólaló Dr. Csillag István
Beosztás gazdasági és közlekedési miniszter
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka interpelláció szóban megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:49


Felszólalások:  Előző  49  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. CSILLAG ISTVÁN gazdasági és közlekedési miniszter: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! A vasúthálózat villamosítása részben a költségek, részben a környezet kímélése miatt az egyik legfontosabb eleme a vasúthálózat fejlesztésének, mintegy egyharmaddal olcsóbb, mint a dízelvontatás, és ez igaz természetesen a Győr-Pápa-Celldömölk vonalra is. Emellett amit szeretnék kiemelni, és ön is említette, a IV. és V. páneurópai folyosó összeköttetését biztosítja, emiatt történt meg a vonalvillamosítás terveinek kidolgozása, és ma már a hatósági engedélyek is rendelkezésünkre állnak. Ahhoz azonban, hogy az ön által szóba hozott sebességnövelést és a villamosítás eredményeképpen kedvezőbb közlekedési feltételeket elérjük, egy közel 2 milliárd forintba kerülő pályakorrekciót is el kell végeznünk a Gyömöre, Gecse, Gyarmat közötti szakaszon, amihez pénzügyi okokból eddig a források nem álltak rendelkezésre.

Szerencsére azonban a következő időszakra várható, hogy az Európai Beruházási Bankkal, az EIB-vel folytatott tárgyalások eredményeképpen olyan forrásokhoz jutunk, amelyek finanszírozhatják ezt a korszerűsítést, beleértve az előbb említett pályakorrekciót is. Reméljük, hogy azok a javaslatok, amelyeket a bank asztalára tettünk, ezt biztosítani fogják, és a finanszírozási forrásokat - ami egyben előfeltétele lehet annak is, hogy a későbbiek során az Európai Unió kohéziós alapjából számítsunk ezekre a támogatásokra - meg fogjuk tudni kapni. Nyilván olyan tendert írhatunk csak ki, amely egyidejűleg biztosítja a pályakorrekciót és a villamosítást egyaránt. A következő időszak költségvetéseit úgy készítjük el, hogy ezekben nem zárkózunk el ettől és más újszerű módszerektől sem, tehát kohéziós alap, EIB-hitel és a költségvetési források igénybevételétől vagy ezek kombinációjától.

Azt tudom mondani, hogy 2004 és 2006 között látszik megvalósíthatónak ennek a vonalnak a villamosítása, és ezzel percekben, de remélhetőleg lehet, hogy hosszabb, tehát fél órában mérhető időrövidítést fogunk tudni elérni, időt nyerünk ennek révén.

Kérem a válaszom elfogadását. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)

 




Felszólalások:  Előző  49  Következő    Ülésnap adatai