Készült: 2024.09.19.20:35:11 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

180. ülésnap (2021.02.16.), 234-236. felszólalás
Felszólaló Schanda Tamás János
Beosztás Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka előterjesztő nyitóbeszéde
Videó/Felszólalás ideje 2:05


Felszólalások:  Előző  234 - 236  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

SCHANDA TAMÁS JÁNOS innovációs és technológiai minisztériumi államtitkár, a napirendi pont előadója: Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Amennyiben elnök úr eltekint a törvény címének ismertetésétől, akkor ezt ki is hagynám, és köszönöm, hogy ezt megtette.

ELNÖK: Komolyan megróttam volna az államtitkár urat, ha felolvassa még egyszer.

SCHANDA TAMÁS JÁNOS innovációs és technológiai minisztériumi államtitkár, a napirendi pont előadója: Aggódtam, elnök úr, ezért nem is bátorkodtam. Tisztelt Országgyűlés! A Montreálban kelt, a nemzetközi légi fuvarozásra vonatkozó egyes jogszabályok egységesítéséről szóló egyezmény szabályozza az utas halála vagy sérülése esetén járó kártérítést, a légi fuvarozó utasokkal szembeni, a késedelemmel, a poggyásszal és az áruval is kapcsolatos felelősségét és a kártérítési határösszegeket.

Az összeghatárok felülvizsgálatára egyebek mellett akkor nyílik lehetőség, ha az úgynevezett inflációs faktor mértéke meghaladja a 10 százalékot. A szerződő államok hallgatólagos jóváhagyási eljárásban döntenek az új összeghatárokról. Ez azt jelenti, hogy ha a szerződő államok többsége az értesítést követő három hónapon belül egyet nem értését fejezi ki, a revízió nem léphet életbe, és az ügyet a szerződő államok ülése elé kell utalni.

Tisztelt Országgyűlés! A Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet 2019. októberi tagállami értesítőjében azt jelezte, hogy mivel többségi egyet nem értés nem áll fenn, a nemzetközi légi fuvarozásban a korábbi értékekhez képest körülbelül 14 százalékkal magasabb kártérítési összegek lépnek hatályba.

Tisztelt Országgyűlés! Az egyezmény változásai az utasok széles körét érinthetik, mivel a nemzetközi légi fuvarozás során bekövetkező poggyászkárok esetén a módosítás szerinti új kártérítési határösszegek érvényesek, a nemzetközi joggal való összhang megteremtése érdekében pedig indokolt a módosítás mielőbbi beemelése a hazai jogba.

Éppen ezért arra kérem a tisztelt Országgyűlést, hogy a beterjesztett törvényjavaslatot elfogadni és kihirdetni szíveskedjenek. Köszönöm megtisztelő figyelmüket. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  234 - 236  Következő    Ülésnap adatai