Készült: 2024.09.19.18:26:29 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

120. ülésnap (2007.12.17.), 198. felszólalás
Felszólaló Dr. Garamhegyi Ábel
Beosztás gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:30


Felszólalások:  Előző  198  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. GARAMHEGYI ÁBEL gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm a szót. Elnök Úr! Tisztelt Képviselő Úr! Tisztelt Országgyűlés! Sajnos, csak ugyanazt tudom mondani, de talán indoklom egy kicsit, amit írásbeli válaszomban adtam erre a kérdésre.

Valóban volt egy kezdeményezés, volt egy szándékunk arra, hogy a menetrendváltáskor Budapest-Sátoraljaújhely között naponta közlekedő új IC-vonatpár kerüljön bevezetésre, azonban a részletesen elvégzett vizsgálat során az bizonyosodott be, és ez nem csak és nem kizárólag gazdaságossági szempont, hogy a napi tervezett IC csak úgy közlekedtethető, ha egy másik, jelentős mértékben kihasznált, nagy hivatásforgalmú vonatot nem indítanánk el. Ez a jelenlegi gördülőállomány rendelkezésre állása miatt alakult ki így. Ebben az esetben többórás, kétórás vonatmentes időszak is kialakulhatna, és azt gondolom, hogy ez olyan hátrány, amit nem szeretnénk felvállalni, pontosan az utasok érdekében.

Ennek a korábbi IC-nek a kihasználtsága napi 40-50 fővel alacsonyabb volt, ezért döntöttünk a hétvégi közvetlen IC-összeköttetés mellett. Egyébként a gyorsvonati pótlás, amely mintegy 30-40 perccel hosszabb, egyértelműen a hét közbeni gyorsvonatok mellett volt biztosítható. A vasúttársaság vizsgálatai egyébként azt mutatták, hogy az utasok háromnegyede Sátoraljaújhelyről, illetve Sárospatakról Miskolcig, illetve ennél rövidebb távolságra utazik. Ennek az utazási igénynek pedig a tavaly év végén bevezetett ütemes menetrend lényegesen jobban megfelel, mint a korábbi. Jelenleg kétóránként közvetlen gyorsvonattal, ezenfelül pedig miskolci vagy szerencsi IC-átszállással továbbra is óránkénti gyorseljutás biztosított Sátoraljaújhely és Budapest között. Ez utóbbi esetben az összes távolság 70, illetve 80 százaléka az IC-járattal tehető meg.

Összességében tehát azt tudom mondani (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.), hogy nem gazdaságossági kérdés ugyan, de vasúti közlekedéssel napi 9 darab közvetlen gyorsvonat és 14 átszállásos vonat, fél órával rövidebb menetidejű IC-vel kombinált lehetőség áll az utasok rendelkezésére, és a kistérségi ellátás pedig az ütemes menetrenddel biztosított. Igyekszünk a gördülőállománnyal lépést tartani.

Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  198  Következő    Ülésnap adatai