Készült: 2024.04.19.11:34:37 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

242. ülésnap (2005.07.04.), 112. felszólalás
Felszólaló Arató Gergely (MSZP)
Beosztás oktatási minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:16


Felszólalások:  Előző  112  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ARATÓ GERGELY oktatási minisztériumi államtitkár: Tisztelt Képviselő Úr! Azonnali kérdésének címe alapján azt gondoltam, hogy meg kívánja dicsérni az Oktatási Minisztériumot, mondjuk azért, hogy pályázati úton milyen támogatást nyújtott iskolák felújításához, a Sulinet Expressz program keretében hány családot juttatott számítógéphez a két tárca együtt, vagy éppen, hogy az adminisztrációs szoftverek támogatásával milyen többletlehetőséget teremt arra, hogy az iskolában dolgozó kollégáimnak ne XX. századi vagy XIX. századi módszerekkel, kézírással kelljen minden dokumentumot és minden adminisztrációt elvégezniük, hanem korszerű szoftverek támogassák ezt a munkát. A képviselő úrnak talán elkerülte a figyelmét, hogy ma már a Házban részletesen indokoltam a tárca eljárását az interpellációs kérdésre adott válaszomban. Igaz, képviselő úr, hogy akkor a képviselő úr kérdésének éppen az volt a címe, hogy közbeszerzéssel nem tudom, micsoda; talán azt is el kellene dönteniük, hogy ez közbeszerzés-e egyáltalán önök szerint, vagy nem.

Azonban természetesen nem szeretnék a lényegi válasz elől sem kitérni, hiszen képviselő úr számára is ismert az a mondás, hogy ismétlés a tudás anyja, tehát még egyszer szeretném elmondani, hogy az az eljárás célja, hogy amikor az akkreditáció után az iskolák ezt a normatívát elköltik, akkor megfelelő, felhasználható, mindenfajta, az iskola számára szükséges funkciót megbízhatóan nyújtó szoftvert tudjanak használni. Ezeket a szoftvereket - akár működnek, akár nem működnek - már azokban az iskolákban, amelyek pályáztak, megvizsgálták a minisztérium munkatársai, elvégezték azokat a szükséges dokumentumegyeztetéseket, vizsgálatokat, amelyekkel meg lehetett állapítani azt, hogy képesek-e ezek a szoftverek a szükséges feladatok ellátására. Volt néhány hiba, amely előfordult, az előző válaszomban említettem, és szívesen ismétlem meg újra, és egészítem ki még újabbakkal. Például - az idő lejártával -, hogy újat mondjak: az egyik pályázó szoftver megengedte a 45-ös osztályzat tárolását is a rendszerben, miközben ilyen osztályzat ma nincs az iskolákban.

Tehát, képviselő úr, az ön kérdésére az a válasz, hogy az az akkreditációs eljárás célja, hogy csak a megfelelő szoftverek kerülhessenek az iskolákba.

Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  112  Következő    Ülésnap adatai