Készült: 2024.04.26.01:37:25 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

53. ülésnap (2007.03.05.), 72. felszólalás
Felszólaló Molnár Oszkár (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 3:30


Felszólalások:  Előző  72  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

MOLNÁR OSZKÁR (Fidesz): Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Ház! Úgy látszik, Kóka-délután van a Parlamentben. Tisztelt Miniszter Úr! Amikor ön bejelentette a vidéki vasúti szárnyvonalak megszüntetésének tervét, különféle elemzésekre és számításokra hivatkozott ördögi terve (Derültség a kormánypárti padsorokban.) alátámasztása érdekében. Nem átallott olyat mondani, hogy olcsóbb volna taxival elszállítani azt a néhány embert, akik jelenleg a vasutat használják. Arról már kevesebb szó esik, és ön is elfelejtett tájékoztatást adni, hogy a vasúti menetrendet a halálra ítélt vonalakon a MÁV szándékosan és a felettes szervek utasítására úgy állította össze, hogy azokon ne is lehessen utazni.

Arról is csak szűk körben lehet tudni, hogy a március 3-án megszűnt vonalak után továbbiak felszámolásáról gondolkodik a kormány. A hírek szerint még 80 szárnyvonal megszüntetését fontolgatják, természetesen a reformok jegyében és nyilván a haza üdvére. Ezek esetében is megfigyelhető, hogy a menetrendek kialakításakor hasonló elveket követnek. Igyekeznek leszoktatni az utasokat azzal, hogy a csatlakozások, a pontos megérkezés ezekkel a vonatokkal nem biztosított. Mivel lehetne azt magyarázni, hogy a választókerületemben, a Boldva völgyében, Tornanádaskáról Miskolc felé fél hat után csak fél nyolckor indul vonat, hacsak nem azzal, hogy az első vonattal még véletlenül se lehessen beérni a miskolci munkahelyekre, hacsak nem azzal, hogy a később közlekedővel még véletlenül se vehessék igénybe a diákok, ha be akarnak érni a nyolcórás iskolakezdésre az edelényi gimnáziumba vagy netán valamelyik miskolci középiskolába? Vagy felkelnek hajnalban, vagy elkésnek az iskolából.

Milyen logika és megfontolás szerint alakították ki a Békés-Murony vonal menetrendjét, amikor a 25 ezer lakosú Békésből a fővonalon található Muronyba úgy érkezik a vonat, hogy hat perccel lekési a Budapestről Békéscsabára, illetve a Gyulára való csatlakozást? Az is érdekes, és nyilván önnek nagyon tetszett, hogy a Mezőcsátról a 34 kilométerre lévő Miskolcra 6 óra után csak 12 órakor lehetett vonattal eljutni, és még sorolhatnám a példákat.

Tisztelt Miniszter Úr! Semmi túlzás nincs abban, ha azt mondom, hogy az ön vasúti menetrend-politikája szerves eleme kormánya faluromboló tevékenységének. Mert mire vezet az, ha a munkaképes és dolgozni akaró korosztály nem tud eljutni időben a munkahelyére? Leéli munkanélküliként az életét a faluban, vagy inkább elhagyja a szülőhelyét és a nagyvárosba költözik? Mire vezet az, ha vidékről bejáró tanulók hajnalok hajnalán kénytelenek kelni ahhoz, hogy időben, pontosabban: a tanítás megkezdése előtt egy-másfél órával már beérjenek az iskolába?

Miniszter úr, kérdezem, meddig folytatják vidékellenes politikájukat (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.), hol jelentkezik a megtakarítás a költségvetésben. Miért jó az országnak, ha elnéptelenednek a falvaink?

Várom válaszát. (Taps az ellenzéki pártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  72  Következő    Ülésnap adatai