Készült: 2024.04.26.00:08:56 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

277. ülésnap (2005.12.06.), 402. felszólalás
Felszólaló Dióssy Gábor
Beosztás gazdasági és közlekedési minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:32


Felszólalások:  Előző  402  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DIÓSSY GÁBOR gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Képviselő Úr! Ezzel a közismert francia mondással kezdeném válaszomat, hogy honni soit qui mal y pense, tehát huncut, aki rosszra gondol. Mi nem azon az alapon állunk, hogy ahol fideszes képviselők vannak többségében, ott nem építünk autópályát, illetve autóutat. Lehet, hogy az önök kormánya alatt a gondolkodás ez volt, vagy az ön személyes gondolkozása erre tér ki, hiszen mindenki, gondolom, nem véletlenül építi a mondandóját egy bizonyos gondolkodásra vagy egy gondolati ívre.

Nem, nem, nem! Mi nem úgy gondolkozunk, hogy itt fideszes van, itt MSZP-s, itt SZDSZ-es, és ezért építünk ide, és itt átadunk, és ott fejlesztünk. Nem! Én elmondtam, és tisztelet az előző kormányok alatt is nagyon tisztességesen dolgozó közlekedéspolitikai szakembereknek, akár a mi minisztériumunkban, akár a háttérintézményekben vagy az egyetemeken, akikkel szintén együttműködünk most is, itt átgondolt közlekedéspolitikai fejlesztések történnek az úthálózat-fejlesztések kapcsán, több évre, akár évtizedre is visszamenőleg. Még egyszer mondom, hogy azt gondolom, nem abban van különbség a kormányzatok között, hogy ezeket a közlekedéspolitikai ügyeket mennyire veszik át, ezek között nagy csodák nincsenek, a kérdés az, hogy milyen ütemben és milyen finanszírozási források bevonásával milyen gyorsan, milyen dinamikusan tudja megvalósítani egyik kormány, illetve a másik ezeket a fejlesztéseket.

A kunszállási csomópont esetében egyébként legalább háromszor válaszoltam már itt a parlamentben is. Ha ön itt volt - nem tudom, lehet, hogy nem volt itt -, akkor hallotta a saját fülével, gondolom, meg is tudta jegyezni, akkor tudja. Én ezeket az érveket még egyszer most nem ismételném el. Azt gondolom, hogy ezek mind gazdasági, mind közlekedéspolitikai, mind finanszírozási szempontból helytálló érvelések. A legfontosabb ezek közül, azért ezt kiemelném: ha 8 kilométert megtesznek Kunszállásról, már az M5-ös autópályán tudnak lenni.

Nincs az a gazdasági fejlődés azon a téren ma még - lehet, hogy lesz, és akkor megépülhet a csomópont -, nincs az a közlekedéssűrűségi előrejelzés, ami azt indokolná, hogy ma megépítsük a kunszállási lehajtót. Sose mondtuk, hogy nem épül meg, az engedélyezési tervben is benne volt. Azt mondtuk, hogy amint közlekedéspolitikailag indokolt lesz, meg fogjuk építeni. Nem fideszes képviselőről vagy képviseletről van itt szó, nem ellenzéki-kormánypárti ügyről (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret leteltét.), hanem arról, hogy közlekedéspolitikailag szükséges van nem.

Köszönöm szépen.




Felszólalások:  Előző  402  Következő    Ülésnap adatai