Készült: 2024.04.18.03:40:26 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

35. ülésnap (2018.10.30.), 182. felszólalás
Felszólaló Z. Kárpát Dániel (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka vezérszónoki felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 3:29


Felszólalások:  Előző  182  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

Z. KÁRPÁT DÁNIEL, a Jobbik képviselőcsoportja részéről: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Az előttünk fekvő rendelet a határon átnyúló kereskedelem során tapasztalható területi alapú korlátozásokat igyekszik kezelni, azaz egy olyan tilalmat igyekszik feloldani, amelynek értelmében különböző külföldi portálokról, honlapokról való rendelés esetén példának okáért nehézségekbe ütközhetünk, a cél tehát alapvetően üdvözlendő. Az online kereskedelem mint olyan egy alapvetően támogatható formula, hiszen költségmegtakarítással jár, mind a kereskedő, mind a vásárló szempontjából tudunk előnyöket felvonultatni mellette, tehát igen nehéz belekötni abba a szándékba, ami a javaslat mögött húzódik, és én nem is szeretnék ebbe belekötni. Az online kereskedelem ráadásul növeli, erősíti a tudatos vásárlói magatartást, új értékesítési felületet garantálhat, mondjuk, magyar kis- és közepes méretű vállalkozások számára, ily módon növekedhet azok árbevétele, amely fejlesztésre, munkabérre fordítható, és egyértelműen hozzájárulhat nemcsak a gazdaság bővüléséhez, de bizony a külföldi piacok néhol egyetlen megszerzési módja az online marketing és az online kereskedelem területén található.

Arról kell ugyanakkor beszélnünk, hogy a szolgáltatók, webáruházak gyakran éppen azért döntenek értékesítési területük korlátozása mellett, tehát a mellett, hogy csak bizonyos régión belül szállítanak, vagy éppen bizonyos országokba, régiókba nem, mert az egyéb országokba történő szállítás magas szállítási költségei vagy egyébként specifikus szabályai annyira megemeltetnék az áraikat, hogy már nem tudnak piacképes áron szolgáltatni. Azt tehát nyilvánvalóan látnunk kell, hogy erőszakolni nem tudjuk a szolgáltatást, mondjuk, egy magyar kisvállalkozás esetében Európa minden országába.

Főleg, ha mondjuk, élelmiszeripari termékeket vagy különböző étrend-kiegészítőket vizsgálunk, akkor érdemes figyelembe vennünk, hogy országonként eltérnek az adózási, de a fogyasztóvédelmi és a termékbiztonsági szabályok is, tehát bőven elképzelhető olyan élethelyzet, amikor a terméktípusból 3-4-6-8 európai országba probléma nélkül tud szolgáltatni, küldeni, csomagot küldeni egy magyar vállalkozás, ugyanakkor, mondjuk, Skandináviába az ottani specifikus szabályok miatt nem.

Egyértelműen akkor látom tehát értelmét az ezen rendelkezésben való elmélyülésnek, hogyha az egyéb faktorokat, egyéb tényezőket is figyelembe vesszük, és mondjuk, fogyasztóvédelmi, termékbiztonsági előírások tekintetében ha nem is írunk elő egy közös európai minimumot, de azért valamifajta toleranciát gyakorlunk például azon magyar vállalkozásokkal szemben, amelyek nem tudnak piacképes módon egész Európába szolgáltatni.

Mindezek figyelembevételével és az alapszándékot el nem vitatva támogathatónak tartom ezt a javaslatot, de ez megint csak egy olyan terület, ahol a komoly erőfölénnyel nem rendelkező hazai vállalkozásokat igenis védelemben kell részesítenünk annak érdekében, hogy nemhogy piaci hátrányokat ne szenvedjenek, hanem adott esetben kinyíljon előttük a világpiacra való kilépés kapuja. Szeretném leszögezni ugyanakkor, hogy ezt a kaput nagyon sokszor online marketingen és online kereskedésen keresztül lehet már csak elérni, éppen ezért szeretném, szeretnénk bátorítani erre a magyar vállalkozásokat. Hogyha ez a javaslat egy apró lökést, apró motivátort adhat efelé vagy segíthet ebben, akkor természetesen támogatni tudjuk azt. Köszönöm a figyelmet. (Taps a Jobbik soraiban.)




Felszólalások:  Előző  182  Következő    Ülésnap adatai