Készült: 2024.04.25.09:26:09 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

276. ülésnap (2005.12.05.), 44. felszólalás
Felszólaló Dióssy Gábor
Beosztás gazdasági és közlekedési minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka interpelláció szóban megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 4:06


Felszólalások:  Előző  44  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DIÓSSY GÁBOR gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök asszony. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Asszony! Nagy örömömre szolgál, hogy képviselő asszony is értékeli a kormány erőfeszítéseit, amelyekkel a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat további bővítéséért tesz meg minden tőle telhetőt. Sőt, abban is biztos vagyok, hogy december 17-én együtt fog örülni majd az ott élőkkel és az új utat használókkal, amikor az M0-s útgyűrű legújabb, az M5-ös autópályát és az új 4-es utat összekötő szakaszát fogjuk átadni.

A Budapestet tehermentesítő, ezáltal a külső kerületek és a környező települések lakosságának is jobb életminőséget biztosító M0-s útgyűrű keleti szektorának építési programját a 2003. évi CXXVIII. törvény, az úgynevezett autópálya-törvény határozat meg.

 

(14.50)

Ennek részeként kerül megvalósításra a 2007. év végéig a 4-es számú főút vecsés-üllői elkerülőjétől az M3-as autópályáig tartó szakasz is, valamint az ezzel párhuzamosan építendő M31-es autópálya, az úgynevezett gödöllői átkelés.

A 4-es főút és az M3-as közötti szakasz építése három részre bontva valósul meg. Első lépésként folytatódik a pálya építése a most, tehát december 17-én átadásra kerülő szakasztól a 31-es számú főútig, majd a 31-es és a 3-as főutak között épül az M0-s tovább. A XVI. kerületi lakosokat, akik igényeiről képviselő asszony szólt, a 3-as számú főút és az M3-as közötti útgyűrű rész megvalósítása érinti elsősorban. Erre a szakaszra az építési engedély kiadását hosszú ideig valóban hátráltatta az, hogy a csömöri önkormányzat nem adott szakhatósági hozzájárulást az építési engedélyezési eljárásban.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium és a csömöri önkormányzat között hosszú tárgyalások után végül megállapodás jött létre az engedély megadásának feltételeiről. Ezt követően a szakhatósági hozzájárulás is kiadásra került, és így az építési engedély is megszületett. Ezt azonban a két érintett önkormányzat, a XVI. kerületi önkormányzat, illetve a csömöri önkormányzat, több civil szervezet, sőt a Nemzeti Autópálya Zártkörűen Működő Részvénytársaság is megfellebbezte. A másodfokú építési engedélyezési eljárás most van folyamatban, és várhatóan, úgy gondoljuk, még ebben a hónapban, tehát decemberben, az év vége előtt le fog zárulni.

A másodfokú építési engedély lehetővé fogja tenni a tavaszi munkakezdést, hiszen a kivitelező kiválasztására a pályázat már kiírásra került. Tehát mindent előkészítettünk annak érdekében, hogy amikor a munkálatokat el lehet kezdeni, akkor ennek a munkakezdésnek ne legyen dokumentációs, engedélyezési vagy bármilyen egyéb akadálya.

Mindezek alapján bizton remélem azt, hogy 2007-ben, jelenleg mindenképpen úgy látjuk, el fog készülni az út, képviselő asszony mint helyi lakos is örülhet majd az M0-s újabb szakasza forgalomba helyezésének, amely részét fogja képezni annak az M0-s gyűrűnek, amelyre oly régen várnak nemcsak a XVI. kerületi lakosok, hanem teljes joggal mindazok a Budapest környéki településeken lakó lakosok is, és budapestiek is természetesen, akiknek az életét, az életminőségét jelentős mértékben, úgy gondoljuk, fogja javítani az M0-s körgyűrű építése.

Azt szeretném mondani, hogy továbbra is minden tőlünk telhetőt meg fogunk tenni a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium és a kormány részéről, hogy az M0-s körgyűrű építése, amilyen gyorsasággal csak lehetséges, menjen tovább.

Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  44  Következő    Ülésnap adatai