Készült: 2024.03.29.10:17:23 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

228. ülésnap (2009.10.07.), 74. felszólalás
Felszólaló Kiss Ferenc (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:10


Felszólalások:  Előző  74  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

KISS FERENC (MSZP): Köszönöm a szót, elnök úr. Való igaz és várható volt, hogy Fónagy képviselőtársam szólni kíván, és védelmébe veszi a MÁV-ot. Úgy gondolom, nemcsak a MÁV-ról meg a vasútról van szó, hanem a közösségi közlekedésről.

Az a gond meglátásom szerint, hogy sokszor a finanszírozást a vállalkozásokra - így a MÁV-ra és a Volánra - gondoljuk, pedig az egész költségvetésben a 40 milliárd elvonás a közösségi közlekedés veszteségfinanszírozásáról szól. A veszteséges járatok, a veszteség finanszírozása olyan feladat, amiben úgy gondolom, mivel nem áll rendelkezésünkre konkrét, tényszerű adat, ezért beleöntjük a nagy zsákba - akár a MÁV-nál - ezt a pénzt, amit jelenleg a költségvetés biztosít.

Azzal egyetértek, amit Kovács Tibor mondott, hogy végre meg kellene állapodni, hogy meddig szakmai kérdés, mikortól politikai kérdés, és ahogy Horn Gábor mondta, ezt nem lehet megoldani egy kormányzati ciklus egy éve alatt, ehhez valószínűleg több év szükséges. (Babák Mihály: Nincs szakmai ajánlat a kormánypártoktól.) És ha ebben a több évben meg tudunk állapodni, vagy meg tudnak állapodni - hiszen ebben komoly szereplők lesznek az érdekképviseletek is -, akkor valamikor el kell kezdeni ezt a munkát.

Úgy gondolom, hogy azzal, hogy a veszteségfinanszírozással rákényszerítjük, hogy végre lássuk, hogy hol van párhuzamos közlekedés (Babák Mihály: Rákényszerítitek? Bedöntitek!), hol nem működtethető úgy a járat párhuzamosan, hogy mellette autóbusz és vonat is közlekedik, jussunk el oda, amit én a hozzászólásomban is elmondtam, hogy biztosítsuk az állampolgároknak, hogy a leghatékonyabb eszközzel eljussanak közösségi közlekedéssel az ügyeik intézésére. Ez a feladat, és ehhez kell a költségvetésben pénzt biztosítani.

Úgy gondolom, hogy ebben a folyamatban, amit most elkezdünk a MÁV-val - mint MÁV-val és nem mint a helyközi közlekedéssel -, csak konszenzussal és valamilyen politikai felelősséggel lehet részt venni.

Köszönöm szépen a szót. (Taps az MSZP padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  74  Következő    Ülésnap adatai