Készült: 2024.04.26.01:05:23 Dinamikus lap

A felszólalás szövege:

Ülésnap Felszólalás Felszólalás dátuma Felsz./videó idő Napirendi pont
31 234 2014.11.24. 3:19  233-254

DR. PESTI IMRE, a Törvényalkotási bizottság előadója: Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Urak! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselőtársak! Ezúton tájékoztatom az Országgyűlést, hogy a Törvényalkotási bizottság 2014. november 20-ai ülésén a T/1768. számon benyújtott, a tudományos kutatásról, fejlesztésről és innovációról szóló törvényjavaslatot megtárgyalta, és ahhoz a bizottság 22 igen szavazat és 10 tartózkodás mellett ? tehát ellenszavazat nélkül -összeg­ző módosító javaslatot és összegző jelentést nyújtott be.

Az összegző módosító javaslat egyrészt tartalmazza a Gazdasági bizottság tízpontos módosító javaslatát, melyből kettőt a Törvényalkotási bizottság korrigált, továbbá a módosító indítvány része a Törvényalkotási bizottság két saját előterjesztése is. A benyújtott módosító javaslat figyelembe veszi, hogy az egyetemek jelentős része magas színvonalú, nemzetközileg is elismert kutatási tevékenységet végez, valamint széles körű ipari és gazdasági kapcsolatrendszerrel rendelkezik. A törvényjavaslatban megfogalmazott cél érdekében szakterületük szerinti körben ésszerű lehet bevonásuk a kutatási, fejlesztési és innovációs stratégia megalkotásába.

A szövegmódosítással az egyetemek szakterületükön úgy vehetnek részt a stratégia megalkotásában, hogy azzal a miniszteriális feladat- és hatáskörök a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően érvényesülni tudnak. A benyújtott irománytól eltérően a módosító javaslat a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökének kinevezendő személlyel kapcsolatban felsőfokú végzettség, tudományos fokozat, kutatóhelyi gyakorlat és vezetői tapasztalat előírásával kívánja biztosítani a vezetői kinevezéshez szükséges szakmai garanciákat. Továbbá fontos változás annak biztosítása, hogy bizonyos alapkutatások, felfedező kísérletek tudományos megalapozottságát valóban a kellő szakértelemmel rendelkező testület ítélje meg. Így indokolt, hogy a döntéshozatalban kollégiumi tagként tudományos fokozattal rendelkező személyek vegyenek részt.

Jelezném, hogy a Törvényalkotási bizottság az érdemi változtatásokon túl ? feladatköréből adódóan ? jogtechnikai, nyelvhelyességi pontosításokat is kezdeményezett a törvényjavaslattal kapcsolatban. A világszínvonalú kutatás, a célirányos fejlesztés és a hasznosuló innováció a versenyképes gazdaság nélkülözhetetlen tényezői.

A törvényjavaslat elfogadásával létrejövő intézményrendszer megfelelő alapot jelenthet ezen előnyök kihasználására, ezért kérem a képviselőtársak támogatását. Köszönöm, hogy meghallgattak. (Taps a kormánypárti padsorokban.)

Ülésnap Felszólalás Felszólalás dátuma Felsz./videó idő Napirendi pont
67 269 2015.04.27. 2:56  268-279

DR. PESTI IMRE, a Törvényalkotási bizottság előadója: Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Ezúton tájékoztatom az Országgyűlést, hogy 2015. április 23-án a Törvényalkotási bizottság megtárgyalta a T/4038. számon benyújtott, a sportról szóló 2004. évi I. törvény módosításáról szóló törvényjavaslatot, és ahhoz a bizottság 26 igen és 6 tartózkodás mellett, tehát ellenszavazat nélkül összegző módosító javaslatot és összegző jelentést nyújtott be. Az összegző módosító javaslat a Törvényalkotási bizottság saját indítványát tartalmazza.

A módosító javaslat az egyes kiemelt sportegyesületek 2013. évi sportfejlesztési elképzeléseinek támogatásáról, továbbá a 2014-20. évekre vonatkozó sportfejlesztési feladataikkal összefüggő kormányzati intézkedésekről szóló 1835/2013. kormányhatározat 7. pontjának végrehajtását segíti a Budapesti Vasutas Sport Club vagyonkezelésébe rendelt ingatlanok, valamint egyes Budapesti Honvéd sportegyesületi ingatlanok vonatkozásában, a lezajlott, illetve a folyamatban lévő telekalakítások eredménye alapján. A hivatkozott rendeletben a kormány már 2013-ban döntött a nagy hagyományokkal rendelkező sikeres fővárosi sportegyesületek, nevezetesen a Budapesti Honvéd Sportegyesület, a Budapesti Vasutas Sport Club, a Ferencvárosi Torna Club, a Magyar Testgyakorlók Köre, az Újpesti Torna Egylet és a Vasas Sport Club sportfejlesztési stratégiai megvalósításának elősegítéséről.

(19.30)

Szintén e rendelet hívta fel a nemzeti fejlesztési minisztert, a kiemelt sportlétesítmény-fejleszté­sek­kel, sportberuházásokkal összefüggő kormányzati feladatok ellátásáért felelős kormánybiztost, valamint az emberi erőforrások miniszterét, hogy készítsen előterjesztést egyes állami tulajdonú ingatlanoknak a kiemelt sportegyesületek vagyonkezelésébe történő átadásáról. A benyújtott előterjesztés tulajdonképpen ennek a kormányzati akaratnak tesz eleget úgy, hogy 2015. október 31-ig a BVSC is vagyonkezelésbe kapja sportcélra használt ingatlanjait.

Elkötelezett fővárosiként bízom benne, hogy a budapesti klubok jó teljesítményét elősegítik a korszerű sportlétesítmények, amelyeket immáron jó gazdaként fejleszthetnek és használhatnak a jövőben. Ehhez kérem támogatásukat. Köszönöm, hogy meghallgattak. (Szórványos taps a kormánypárti padsorokban.)

Ülésnap Felszólalás Felszólalás dátuma Felsz./videó idő Napirendi pont
81 317 2015.06.08. 2:32  316-327

DR. PESTI IMRE, a Törvényalkotási bizottság előadója: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Ezúton tájékoztatom az Országgyűlést, hogy a Törvényalkotási bizottság május 28-án a házszabály 46. §-a alapján megtárgyalta a T/4646. számon benyújtott, egyes egészségügyi és egészségbiztosítási tárgyú törvények módosításáról szóló törvényjavaslatot, és ahhoz 27 igen, 3 nem szavazat és 1 tartózkodás mellett összegző módosító javaslatot és összegző jelentést nyújtott be. Az összegző módosító javaslat a Népjóléti bizottság indítványának szinte valamennyi pontját tartalmazza, a fennmaradó három esetben pedig a Törvényalkotási bizottság korrigálja a szakbizottság javaslatát a hatályba léptetés tekintetében.

A törvényjavaslat egésze az egészségügyben szerzett tapasztalatokat igyekszik hasznosítani a betegek érdekében, legyen szó szakmai kérdésekről vagy az egészségügy igazgatásáról. Fontos kiemelni még, hogy a dohányzás visszaszorításával kapcsolatos rendelkezések az EU-s szabályok átvételével kerültek a törvényjavaslatba, míg az újfajta dizáj­nerdrogok elleni harc érdekében elengedhetetlen a törvénymódosítás. Az utóbbi kapcsán megjegyzem, hogy a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet Országos Addiktológiai Centruma elvégezte az új pszichoaktív anyaggá minősített anyagokról vagy vegyületcsoportokról szóló 55/2014. rendelet új pszichoaktív jegyzékén szereplő öt vegyület kockázatértékelését, és kezdeményezte az anyag felvételét a pszichotróp anyagok listájára. Ennek fényében ma már a hatóságok a mostanság terjedő úgynevezett „Facebook tudatmódosító szer” ellen is bátran felvehetik a küzdelmet.

Úgy gondolom, a javaslat elfogadásával számos bürokratikus akadály kikerül az egészségügy rendszeréből, ezáltal gyorsabbá és hatékonyabbá válhat a betegellátás. Ugyanakkor az egészség megőrzése érdekében is tesz lépéseket a törvénymódosítás, így reményeink szerint kevesebben szorulnak majd kezelésre, orvosi ellátásra.

Ezért tisztelettel kérem az Országgyűlést a javaslat támogatására. Köszönöm, hogy meghallgattak. (Taps a kormánypártok padsoraiból.)

Ülésnap Felszólalás Felszólalás dátuma Felsz./videó idő Napirendi pont
125 301 2015.12.14. 3:20  300-309

DR. PESTI IMRE, a Törvényalkotási bizottság előadója: Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! A Törvényalkotási bizottság 2015. december 3-i ülésén megtárgyalta az egyes egészségügyi és egészségbiztosítási tárgyú törvények módosításáról szóló T/7404. számú törvényjavaslatot.

A bizottsági ülés során a tagok megtárgyalták a Népjóléti bizottság 15 pontos módosító indítványát, illetve a Törvényalkotási bizottság 1. hivatkozási számú kormánypárti és 11 pontos terjedelmű saját módosító javaslatát is. Az utóbbi módosító javaslat 20 igen szavazattal, 6 nem ellenében támogatást kapott a bizottságtól. Továbbá a bizottság a Házszabály 46. §-a alapján 22 igen szavazattal, 4 nem ellenében, 2 tartózkodás mellett összegző módosító javaslatot és összegző jelentést fogadott el. Az összegző módosító javaslat kodifikációs pontosításokat és nyelvhelyességi módosításokat tartalmazott, valamint a 10. pontnál a javaslat a jogszabályi inkoherencia feloldására irányult.

Ennek a törvényjavaslatnak egyik része az elektronikus cigaretta szabályozásáról szól. Amint azt már a bizottsági ülésen említettem, az elektronikus cigarettával összefüggésben jelenleg számtalan ellenőrizetlen helyről, bizonytalan mennyiségű és minőségű elektronikus cigaretta kerül a piacra, a feketepiacra, a feketekereskedelembe. Úgy gondolom, hogy ebben a kérdésben felelősséget kell vállalnunk, és valamilyen szabályozást be kell vezetni, fel kell számolnunk az egészségre ártalmas kaotikus állapotot, feketekereskedelmet.

Kiemelném még a méltányossági gyógyszerregiszterrel összefüggésben: a Jobbik képviselőcsoportja által megjegyzett, az általános vitában elhangzott kritikákat figyelembe véve, sikerült közös álláspontra jutni, amely szintén eredményként értékelhető.

Tisztelt Képviselőtársak! Kérdéses, hogy az e-ci­ga­rettának van‑e szerepe, van‑e haszna a dohányzásról történő leszoktatásban. Néhány hazai és számos külföldi tudományos vizsgálat ebben a kérdésben nem foglalt egyértelmű állást. A magam részéről aktív ellenzője vagyok a dohányzásnak, de szakmai megfontolásból a piac rendezése és a feketekereskedelem lehetőségeinek szűkítése mindenféleképpen egy áldatlan helyzetet számol fel, ezért a mostani szabályozást mindenféleképpen előrelépésnek tekintem.

Ezért tisztelettel kérem a parlamentet, hogy támogassa a törvényjavaslatot. Köszönöm megtisztelő figyelmüket. (Taps a Fidesz soraiban.)

Ülésnap Felszólalás Felszólalás dátuma Felsz./videó idő Napirendi pont
144 206 2016.04.25. 2:56  205-231

DR. PESTI IMRE, a Törvényalkotási bizottság előadója: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselőtársak! Ezúton tájékoztatom az Országgyűlést, hogy 2016. április 21-én a Törvényalkotási bizottság megtárgyalta a T/10099. számon benyújtott, az egyes egészségügyet érintő törvények módosításáról szóló törvényjavaslatot, és ahhoz a bizottság 19 igen, 1 nem és 7 tartózkodás mellett összegző módosító javaslatot és összegző jelentést nyújtott be.

(17.20)

Az összegző javaslat csupán a Népjóléti bizottság indítványát tartalmazza, amely iromány rendelkezései közül a legfontosabbakat szeretném kiemelni.

A törvényjavaslat módosított szövege immáron meghatározza a taktikai medicina fogalmát is. Ez alatt a normaszöveg azt érti, amikor a rendészeti szerv által meghatározott és lezárt műveleti területen a rendészeti szerv kijelölt szervezeti egysége, egészségügyi szolgáltatója egészségügyi tevékenységet végez. Ez a tevékenység ugyanis eltér az általános rendtől, ezért szükséges a külön szabályozás. A police medic tevékenység pedig a rendőri szervek által végzett, a rendőri intézkedésbe épített elsősegélynyújtást jelenti, amely szintén speciális körülmények között történik, ezért különleges szabályozást igényel.

Az e-cigaretta-kérdéssel kapcsolatban pedig szeretném itt is elmondani, hogy ma a világon vita zajlik, az amerikai és az európai szakirodalom különböző álláspontot képvisel, tehát nem tudjuk eldönteni, nincs egységes szakmai álláspont, hogy az elektromos cigaretta segíti a leszokást, vagy éppen a dohányzáshoz való hozzászokást támogatja. Ezért tisztelettel kérek mindenkit, hogy a szakmához való hűséggel fogadjuk el, hogy ebben a kérdésben az államtitkárságnak valamilyen álláspontot kell képviselnie. A nemzeti dohányboltokban történő forgalmazás mellett több érv szól, amit én magam is megfelelő szabályozásnak tartok.

Végezetül szeretném kiemelni, hogy az előttünk lévő törvényjavaslat a kor kihívásához igazodva megteremti a lehetőséget az egészségügyi vészhelyzet kihirdetéséhez is. Ahogyan a javaslat számos eleme, ennek az intézménynek a bevezetése is előremutató, ezért tisztelettel kérem a képviselőket, hogy támogassák a javaslatot. Köszönöm. (Taps a kormánypárti padsorokban.)

Ülésnap Felszólalás Felszólalás dátuma Felsz./videó idő Napirendi pont
177 90 2016.10.24. 3:16  89-94

DR. PESTI IMRE (Fidesz): Köszönöm szépen, alelnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! A szocialista-szabad demokrata kormányzás idején gyakran hallottuk, hogy ez egy következmények nélküli ország. Parlamenti képviselőként is tapasztalom, hogy a kormány és az illetékes Igazságügyi Minisztérium komoly erőfeszítéseket tesz az igazságszolgáltatásba vetett közbizalom helyreállítása érdekében.

Azt, hogy van mit helyrehozni, egy konkrét példával érzékeltetem. A 2002 és 2010 közötti két politikai ciklusban Terézváros többek között az ingatlanok áron aluli eladása miatt vált ismertté. Az akkori MSZP-SZDSZ-es többségű városvezetés több nagy értékű Andrássy úti és egyéb értékes ingatlant jogszabálysértően, versenyeztetés nélkül, egyértelműen piaci érték alatti áron adott el az általa kiválasztott úgynevezett kedves vevőnek. Jelenleg több mint tíz ingatlan esetében folyik büntetőeljárás, ezek különböző szakaszokban vannak. A büntetőeljárással valamilyen formában érintett ingatlanak sora hosszú, de ízelítőül néhány: Andrássy út 2., Andrássy út 3., 47., 21., 23 ., 35 ., 45 ., Munkácsy utca 31. és 37., Liszt Ferenc tér 7., Anker köz 1-3 ., Oktogon tér 4 ., Dalszínház utca 2 .

A jelenleg is folyó büntetőeljárásban az ügyészség különösen jelentős, több száz millió forintos vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezeléssel vádolja a képviselő-testület akkori többségét adó MSZP-s és SZDSZ-es képviselőket. Ebben az ügyben két ingatlan elkótyavetyélése miatt folyik jelenleg is bírósági tárgyalás. A vádhatóság szerint egyrészt a reális árnál olcsóbban adták el az épületeket, másfelől eltekintettek a versenyeztetési eljárástól, amire pedig mindenképp szükség lett volna a törvényi rendelkezések szerint, hiszen a legjobb ajánlatot tett pályázóval kellett volna megkötni az adásvételi szerződést.

(15.20)

Az Andrássy út 3. szám alatti ingatlan eladásával az okozott vagyoni hátrány az ügyészség szerint több mint 570 millió forint, tehát több mint félmilliárd, az Andrássy út 47. szám alatti ingatlan eladásával okozott vagyoni hátrány pedig meghaladja a 130 millió forintot. Vannak olyan ingatlanügyletek is, ahol a polgári bíróság már végérvényesen kimondta az egykori MSZP-SZDSZ-koalíció városvezetése által kötött szerződés semmisségét jogszabályba ütközés miatt.

Ilyen előzmények után meglepődve tapasztalom, hogy bár az államszervezet egyes apparátusai dolgoznak, a közvéleményt is megnyugtató büntetőbírósági ítélet még egyetlenegy esetben sem született meg. Mindezek alapján tisztelettel kérdezem államtitkár urat, hogy mire várat az igazságszolgáltatás, mikor állhat helyre a közbizalom az igazságszolgáltatásban.

Várom államtitkár úr megtisztelő válaszát. (Taps a kormánypártok soraiban.)

Ülésnap Felszólalás Felszólalás dátuma Felsz./videó idő Napirendi pont
177 94 2016.10.24. 0:53  89-94

DR. PESTI IMRE (Fidesz): 2002-2010 között az állam valamennyi szintjén jelentős korrupció volt tapasztalható. Kormányzati szinten gondoljunk csak Gyurcsány Ferenc őszödi beszédére, gondoljunk a Sukoró-ügyre, a főváros tekintetében gondoljunk csak a Demszky-Hagyó-ügyre, a kerületi ügyekben pedig gondoljunk a VII. kerületi Hunvald-ügyre, illetve most a VI. kerületben Terézvárosra, amelyről az imént szóltam. Ezen korrupciós ügyek egy része felderítésre került, és ítélet is született, de néhány ügyben, nevesen Terézvárosban, a VI. kerületben még mindig várunk az ítéletre.

Látva a minisztérium igyekezetét, hogy az igazságszolgáltatásba vetett közbizalom helyreálljon, elfogadom a választ. Köszönöm. (Taps a kormánypártok soraiban.)

Ülésnap Felszólalás Felszólalás dátuma Felsz./videó idő Napirendi pont
188 233 2016.11.21. 2:09  232-236

DR. PESTI IMRE, a Törvényalkotási bizottság előadója: Köszönöm. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Ezúton tájékoztatom az Országgyűlést, hogy a Törvényalkotási bizottság2016. november 17. napján megtárgyalta a T/12371. számon benyújtott, a dohányzás visszaszorításával összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslatot. Ezzel összefüggésben az egyes házszabályi rendelkezésekről szóló 10/2014. országgyűlési határozat 54. §-a alapján 26 igen szavazattal, 6 nem ellenében és 2 tartózkodás mellett zárószavazás előtti jelentést és zárószavazás előtti módosító javaslatot fogadott el, amely a következőket tartalmazza.

Az indítvány a módosított hatású termékek fogalmát akként javasolta pontosítani, hogy az irányelv szabályainak megfelelő elektronikus cigaretták a módosított hatású termékek kategóriájába kerüljenek, és adott esetben könnyített értékesítési feltételek vonatkozzanak rájuk. Továbbá az egységes javaslatban észlelt koherenciákat is kezeli, javítja.

Tisztelt Képviselőtársaim! Bizottsági ülésen örömmel hallottam, hogy az ellenzéki padsorban ülő kollégáim is elismerik, hogy a trafikrendszer bevezetése olyan intézkedés volt három évvel ezelőtt, amely a fiatalkorúak dohánytermékekhez való hozzájutását jelentősen szűkítette. Bízom benne, hogy az e témakörben beadott javaslatok terén nemcsak a holnapi nap folyamán számíthatunk önökre, tudniillik az egészségpolitikai célok következetes képviselete vala­mennyiünk érdekét szolgálja.

Kérem tehát, folytassuk továbbra is a közös munkát a dohányzás visszaszorítására vonatkozó törekvésekben, és támogassák a törvényjavaslatot. Köszönöm. (Taps a kormánypártok soraiban.)