Készült: 2024.04.24.21:19:11 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

33. ülésnap (2006.11.17.), 258. felszólalás
Felszólaló Pettkó András (MDF)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:11


Felszólalások:  Előző  258  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

PETTKÓ ANDRÁS (MDF): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Tisztelt Miniszter Úr! A Kékesi Tibor képviselőtársam által elmondott hozzászóláshoz szeretnék két-három gondolatot hozzátenni.

Az első az, hogy nagyon örülnék a kormány különböző fajta lépéseinek, ha például nem olyan nagy lépéseket tenne, hanem egy olyan kis lépést megtett volna... Én az MDF képviselőjeként benyújtottam egy olyan törvénymódosítást, hogy minden APEH-irodában legyen egy darab kártyaleolvasó terminál, ahol az adózó állampolgár, amikor bemegy, megállapítják, hogy van 12 ezer forint adótartozása, akkor ne kelljen elmenni a postára sorba állni, aztán vissza az APEH-irodába, ezzel fél napot eltölteni.

A teremben tartózkodó Veres János pénzügyminiszter akkoriban, amikor én ezt az ötletet felvetettem, három évvel ezelőtt, államtitkárként még támogatta ezt az elképzelést. Aztán ebből a mai napig nem történt semmi, mert önök, tisztelt kormánypárti képviselőtársaim, nem támogatták ennek a törvényjavaslatnak még a napirendre vételét sem itt a tisztelt Ház falai között.

Aztán akkor is boldog lennék, ha minden országgyűlési képviselőnek és minden miniszternek lenne például digitális aláírása, és például a törvényjavaslatok a Házhoz úgy érkeznének be, hogy rajtuk lenne a miniszterek digitális aláírása, ami most nem így van.

(17.40)

Mi történt? Előző év decemberében önök, tisztelt kormánypárti képviselőtársaim, kinyírták a digitális aláírást Magyarországon.

A harmadik ugyanilyen felvetésem: nagyon örülnék annak, ha működne az elektronikus kormányzás, az elektronikus önkormányzatok, hiszen akkor mindent olcsóbbá lehetne tenni, csakhogy azt kell látni, hogy Magyarországon az ügyfélkapurendszer, amit önök annyira erőltetnek, nem nagyon működik. Amikor nagy megterhelésnek van kitéve, akkor egész egyszerűen összedől, több órán keresztül nem lehet bejutni az ügyfélkapun keresztül, és nagyon sok felhasználó arra panaszkodik, hogy egész egyszerűen ez az önök által felállított és erőltetett ügyfélkapurendszer nem használható. Nos, itt kellene olyan kis lépéseket megtenni, aminek a vége egy nagy lépés lenne (Az elnök csenget.), hogy a XXI. század digitális társadalmát minél hamarabb ki tudjuk építeni.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket. (Taps az MDF soraiból.)




Felszólalások:  Előző  258  Következő    Ülésnap adatai