Készült: 2024.04.25.05:43:47 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

201. ülésnap (2017.02.22.), 46. felszólalás
Felszólaló Witzmann Mihály (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 5:07


Felszólalások:  Előző  46  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

WITZMANN MIHÁLY (Fidesz): Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Néhány dologra szeretnék pusztán reagálni. Azt gondolom, itt a vitában sok minden elhangzott, de ellenzéki képviselőtársaimnak alapvetően talán nem velem, talán nem a KDNP soraiból felszólaló képviselőtársammal, nem az államtitkár úrral kellene vitatkozniuk ezen a mai ülésen, hanem sokkal inkább vitatkozniuk kellene az Európai Unióval. Meg kellene vitatniuk ezeket a szakmai kérdéseket. Azt gondolom, hogy hozzánk hasonlóan az ellenzéki felszólalók sem voltak közlekedési szakemberek. Megpróbáljuk tolmácsolni azokat az információkat, ismeretanyagokat, amelyek eljutnak hozzánk, hozzájuk, önökhöz.

Sokkal inkább kellene vitatkozniuk a közlekedési szakemberekkel; kellene vitatkozniuk azokkal a szakmai szervezetekkel, mint például a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége, amelyek tulajdonképpen ennek az előterjesztésnek az előkészítésében, ha az információim helytállóak, részt vettek.

A változtatást egyébként az Európai Unió írta elő Magyarország számára, pontosan az európai uniós jogharmonizációra hivatkozva. Tehát ezért kellett, ha jól értem, ez az előterjesztés, ezért kellett ezt a változtatást elindítani.

Egy közös, kétoldalú egyeztetés eredményeként született meg ez a jogszabálytervezet, amiről ma itt módunk van beszélgetni, illetőleg vitatkozni, és a hozzám eljutott információk szerint ez pontosan egyeztetve lett többek között az előbb említett Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetségével. Ellenzéki képviselőtársaimmal ellentétben én nem veszem a bátorságot arra, hogy kételkedjek akár az illetékes minisztérium vagy éppen az államtitkárság által kimunkált és elénk letett anyagban. Természetesen azt gondolom, hogy az ellenzéki képviselőtársaimnak ez egyfajta automatikus reflexiójaként kell hogy megjelenjen.

Hogy konkrétumokról is beszéljek, elhangzott itt arra vonatkozóan kritika, hogy a járatokon dolgozó gépkocsivezetők számára nem biztosított a megfelelő pihenés vagy hogy ennek nem látszanak a megfelelő garanciái. Bevallom őszintén, még egyszer mondom, nem vagyok szakember, de az előbb említett szövetség által elkészített hatástanulmányra alapozva vagy hivatkozva ez a hatástanulmány mondja ki, ha el tetszettek olvasni, hogy a javasolt változtatás számos garanciát tartalmaz arra vonatkozóan, hogy a munkavállalók részére elegendő pihenés álljon rendelkezésre.

Aztán elhangzott itt kritikaként, hogy a javaslat szerinti szabályozás a munkavállalók jövedelemcsökkenését eredményezheti. Az előbb említett szövetség álláspontjára tudok ismét hivatkozni, ők írják, hogy az esetleges keresetváltozásokat a munkáltató a foglalkoztatásváltoztatással képes kompenzálni és azzal összhangba hozni.

Elhangzott, pontosan a KDNP-s felszólaló részéről, de én is hangsúlyoztam a vezérszónoki felszólalásomban, hogy itt egy 2018. január 1-jei hatálybalépésről beszélünk ennek a törvénytervezetnek az esetében, tehát azt gondolom, hogy van idő a felkészülésre a szakmai szervezetek és az ebben részt vevő szakemberek oldaláról, részéről egyaránt.

Azt viszont valóban egy kicsit furcsának tartom, amikor Gúr Nándor képviselőtársam, képviselő úr MSZP-s képviselőként, olyan képviselőként, akiknek már volt módjuk kormányozni ebben az országban, béremelésekről és a foglalkoztatás bővítéséről beszél, illetőleg emiatt aggodalmaskodik. Pontosan tudjuk, hogy az ő kormányzásuk alatt bércsökkenések történtek, megszorítások történtek, a Fidesz-KDNP kormányzása alatt béremelkedések történnek és gazdasági növekedés történik.

A foglalkoztatás miatt pedig valóban nem a szocialistáknak kellene aggódniuk, hiszen azt is jól tudjuk, hogy ők 12 százalékos munkanélküliséget tudtak produkálni, szemben a most, a polgári kormány ideje alatt tapasztalt 4,4 százalékos foglalkoztatottsággal. Nem szeretnék elkanyarodni ettől a törvénytervezettől, de mégiscsak úgy gondolom, hogy ezekre azért reagálni volt szükséges.

Végezetül, én azt gondolom vagy azt vélem, hogy ha mégsem lesz megfelelő az a szabályozási környezet ‑ egyébként a felvetett, lehet, hogy vélt vagy valós vagy jogos vélemények kapcsán, még egyszer mondom, mi itt a hozzászólók közül nem vagyunk közlekedési szakemberek ‑, akkor azt gondolom, meglesz a lehetőség arra, hogy az EU-val a szabályozásnak ezeket a részletfeltételeit, peremfeltételeit újratárgyaljuk.

És azt is pontosan tudjuk, hogy ma Magyarországnak olyan kormánya van, amelyik nem szokott habozni akkor, amikor az Európai Unióval valamilyen vitát, valamilyen konfliktust fel kell hogy vállaljon a magyar emberek érdekében. Ezért gondolom azt, hogy ha erre szükség lesz, akkor erre mindenféle biztosítékunk meglesz a jövőben.

Köszönöm szépen a szót, elnök úr. (Taps a kormányzó pártok padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  46  Következő    Ülésnap adatai