Készült: 2024.04.26.00:16:36 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

185. ülésnap (2008.12.09.), 176. felszólalás
Felszólaló Font Sándor (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:04


Felszólalások:  Előző  176  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

FONT SÁNDOR (Fidesz): Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársaim! Változatlanul felmerül az alapkérdés az interpelláció kapcsán, hiszen tudjuk, a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal egészét érintő kérdés volt. Nem kérdéses, a konkrét interpelláció a most kiírt 19 megyei főigazgatói posztról szólt, de kérdezem: mikor említették, amikor létrehozták ezt az öszvér szerkezetet, hogy egy év múlva majd új igazgatók kerülnek kiírásra, és akkor majd szétválasztjuk az egyes ágazati igazgatókat egy önálló, most már független főigazgatói poszttól, és egy újat hozunk létre? Ilyenről nem volt szó, amikor előterjesztették a mezőgazdasági szakigazgatási hivatalrendszer ilyen irányú létrehozását. Mi akkor tiltakoztunk ellene, és jeleztük, hogy ez nem fog jól működni. Sajnos, a működésének hiányosságait mind a mai napig... Épp az államtitkár úr erősítette meg például a dioxinos hús beérkezésével, amikor közbeszóltam, hogy egyelőre láthatólag ezt sem tudta megakadályozni a szakigazgatási hivatal, és úgy néz ki, fut a szekér után minden egyes esemény kapcsán.

A bizottsági ülésen is elmondtam, és szeretném idézni, hogy egy olyan szerkezeti felépítést hoztak létre a szakigazgatási hivatalokkal, amelyben gyakorlatilag minden logikát nélkülözve összepasszírozták az erdészeti, a borászati, a talajtani, az állat-egészségügyi, a növény-egészségügyi, az élelmiszer-biztonsági, a mikrobiológiai és a laboráns szakembereket. Tehát aki azt gondolja, hogy ez a hivatal így tud működni, szerintem alapjaiban hibásan gondolja az egyes szakhatóságok szisztematikus működésének biztosított alapjait, mert itt nincs biztosítva az alap. Többször elmondtuk: véleményünk szerint önálló szakigazgatási hivatal, önálló költségvetéssel, nem pedig egy ilyen öszvér rendszer, amit a kormány itt jogszabályi szinten két évvel ezelőtt létrehozott.

Az, hogy félelmeinket mennyire hasonlóan látják mások is, konkrétan az ott dolgozó személyek, egy néhány hónappal ezelőtt érkezett levélből hadd idézzek, ami sajnos megerősíti mindazokat a kérdéseket, amelyeket Medgyasszay László képviselőtársam feszeget. Azt látja egy belső szem, hogy nevezzem így, hogy a kinevezett új elnöknek sajátos humánpolitikai megoldása van, aki az MGSZH-t most január óta vezeti új elnökként. A hivatal valós létszáma több száz fővel meghaladja az FVM engedélyeztetett keretét, aminek egyik oka az elnök maga körül kiépített, túlburjánzó és valós feladattal nem rendelkező nagy létszámú kabinetje. Ráadásul előkészítették már 19 újabb megyei felsővezetői poszt kiírását, erről szól az interpelláció. A levél írója ezt jó néhány hónappal ezelőtt jelezte felénk, és nyilvánvaló, hogy ennek a 19 új megyei felsővezetőnek természetesen majd az adminisztrációs stábját is újból fel kell építeni.

A hivatal ötezer dolgozójából ezer fő szociális segélyt kap bérük rendszeres kiegészítésére. Az ügy pikantériája, hogy az érintettek közel fele vezető, középvezetői vagy felsővezetői beosztással rendelkezik, akik rendszeresen havi 20-30 ezer forint szociális segélyt kapnak bérük méltányos kiegészítésére. Akkor kérdezem: valóban nincs igaza az interpellálónak, hogy talán most kezdik elismerni, nincs önálló költségvetése ennek a rendszernek, láthatólag belül marakodnak a pénzért, szociális segéllyel próbálják kárpótolni a szakemberek munkáját, és ha esetleg új elemet, új munkatársat kell beemelni, akkor 19 új megyei intézményvezetői pályázatot írnak ki? Nos, az ilyen jelenségek miatt érthetően a mezőgazdasági bizottság, ugyan csak egy szavazatnyi különbséggel, de alulmaradt azzal a véleményével, hogy nem szabad elfogadni az államtitkári választ. Köszönöm szépen.




Felszólalások:  Előző  176  Következő    Ülésnap adatai