Készült: 2024.04.24.08:27:49 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

194. ülésnap (2001.03.09.), 86. felszólalás
Felszólaló Kovács Kálmán (SZDSZ)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:05


Felszólalások:  Előző  86  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

KOVÁCS KÁLMÁN (SZDSZ): Elnök Asszony! Köszönöm, még folytatnám a Font Sándor képviselőtársam felszólalására történő reagálást - és utána természetesen az újakra is.

Tehát visszatérnék oda, azt mondta Font Sándor, hogy semmit sem tettek. Dehogynem! Az előző kormány szakított a koncessziós autópálya-építéssel. Lehet, hogy ez meglepő azoknak, akik csak indulatból politizálnak, de az M3-as autópálya állami formában épült, nem nemzetközi koncesszióban. Mondják meg, ki az a külföldi tulajdonos, akié az autópálya! Tehát, ha a kérdés így hangzik: változtatott-e? Bizony, változtatott. Ennek következtében az M3-as autópálya első szakasza éppen egyharmadáért épült annak az árnak, amellyel a Schamschula féle M5-ös autópálya-szakasz épült.

A második, most már Braun Márton képviselőtársamnak: nem, nem igaz, hogy az előző kormány alatt csak a Schamschula által aláírt szerződések szerinti autópályák épültek, mert az M0-ás továbbépítése, az északi szektor, a 2-es út és az M3-as megépítése nem ennek keretében folyt, tisztelt képviselőtársam. A szekszárdi hidat viszont valóban az Antall-kormány írta ki koncesszióban, öt év alatt járt le, és nem lehetett megváltoztatni, csak ha nagyon sok pénzt költött volna az állam, és kivonult volna abból a fölajánlott kötelezettségből, hiszen egy koncesszió abból áll, hogy én adom, és a partner elfogadja. Ezt aláírta Schamschula úr, öt évig nem lehetett kirakni a birtokban lévő koncessziós szerződés jogosultságával rendelkező külföldi felet. Tárgyalgattunk, de nem sikerült. Önöknek is meg kellett várni, míg lejárt, és utána tudtak lépni.

Tehát azt gondolom, hogy nem érdemes valótlanságot állítani, még akkor sem, ha sokak számára fájdalmas az igazság. Az autópálya-építés pontosan azt mutatta meg, hogy lehetne tisztességesen építeni, és most az M3-as autópálya második szakasza másfélszer annyiba kerül, mint mai áron került volna az első szakasza, és ezt nagyon jól tudják önök, hiszen az a titkosított, visszaszedett, kiosztott anyag (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.), ami itt a parlamentben volt, ezt alátámasztja.

Köszönöm szépen.

 




Felszólalások:  Előző  86  Következő    Ülésnap adatai