Készült: 2024.06.23.09:38:10 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

101. ülésnap (2024.02.26.), 133. felszólalás
Felszólaló Bánki Erik (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:54


Felszólalások:  Előző  133  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

BÁNKI ERIK (Fidesz): Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Miniszter Úr! Lassan már tíz hónapja, hogy bevezetésre került a vármegye- és országbérlet Magyarországon, amely végre egy egyszerű, átlátható, olcsó és igazságos rendszer az állami közlekedésben. Fontos közlekedéspolitikai cél hozzájárulni a lakosság mobilizációjához és a gazdasági növekedéshez, amelyhez a Fidesz- és a KDNP-frakció a továbbiakban is mindenféle támogatást megad a kormánynak.

Sajnos a Karácsony Gergely vezette főváros erről egészen másképp vélekedik, hiszen mint ismeretes, áremeléseket és járatritkításokat eszközöltek az elmúlt időszakban. Ma egy BKK-vonaljegy ára 450 forint, a buszokon megvásárolható jegy ára már 600 forint, egy tízes gyűjtőjegy pedig 4 ezer forintba kerül. A baloldali városvezetés mindenféle előzetes értesítés, valamint társadalmi egyeztetés nélkül ritkított meg több mint 50, egyébként fontos útvonalon közlekedő járatot. Egyik napról a másikra szembesültek a budapestiek azzal, hogy a megszokottnál ritkábban jön több fővárosi üzemeltetésű tömegközlekedési járat. Amikor az utasok érzékelni kezdték ezt, és reklamálni kezdtek ez ügyben, Karácsony Gergely összevissza hazudozott. Először próbálta tagadni, majd miután a BKK vezérigazgatója beismerte, hogy járatritkítás történt, elkezdett menekülni az újságírók elől, és amikor végül már nem maradt más választása, csak beismerte azt, amit már a legelején is tudtunk, hogy mégis járatritkítás történt Budapesten. Ez Karácsony Gergely, tisztelt hölgyeim és uraim.

Nagy előrelépés, hogy az ország- és vármegyebérletek eredményeire építve megszületett az az új megállapodás, mely Budapesten és a főváros agglomerációjában is olcsóbbá és igazságosabbá teszi a közlekedési szolgáltatások rendszerét, hiszen március 1-jétől a BKV járatain is érvényesek lesznek az ország- és vármegyebérletek. Az újraalkotott tarifarendszernek köszönhetően a vidékről ingázók az országbérletükkel immáron a fővároson belül a BKV járatain is utazhatnak, míg az agglomerációból ingázók esetében 75 ezer felnőttnek csaknem tízezer forinttal, 85 ezer diáknak pedig mintegy 3500 forinttal kerül majd kevesebbe a havi közlekedése. Az agglomerációban élő 14 éven aluli diákok Budapestig, illetve azon belül is teljesen ingyenesen utazhatnak, míg mintegy 200 ezer fővárosi, 14 év feletti diák 3450 forintos Budapest-bérlet helyett mindössze 945 forintért, azaz kevesebb mint az egyharmadáért válthat majd vármegyebérletet.

Tisztelt Miniszter Úr! Szeretném öntől megkérdezni, hogy ez az új rendszer, amelynek létrehozását mindkét frakció, a KDNP- és a Fidesz-frakció is üdvözli, hogyan, milyen módon segítheti még a közlekedési tarifarendszer jobbá tételét, igazságosabbá és átláthatóbbá tételét. Várom megtisztelő válaszát. (Taps a kormánypárti oldalon.)




Felszólalások:  Előző  133  Következő    Ülésnap adatai