Készült: 2022.08.19.09:55:33 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

48. ülésnap (2015.02.23.), 56. felszólalás
Felszólaló Tasó László (Fidesz)
Beosztás Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:04


Felszólalások:  Előző  56  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

TASÓ LÁSZLÓ nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Én értem, hogy jó hegyeseket mondani, meg jó érzés alkalmanként ilyen erős szavakat használni, de azért nézzük, mi a valóság. Tehát tegyük a helyére azért: a 114. számú Mátészalka-Kocsord alsó-Csenger vonalat 2009-ben az MSZP-kormány szüntette meg, és ha visszaemlékszik rá, akkor 2010-ben a megalakult új kormány egyik első lépése volt, hogy a személyszállítást visszaállítsa. De ami nagyon fontos, hogy 2012-től két napközbeni vonatpár közlekedik valóban a vonalon, viszont az autóbuszt veszik igénybe az ott élő emberek, és ezért nagyon fontos azt is tudni, hogy mi az igény, mit kérnek és mihez vannak hozzászokva. Munkanapokon 21 járatpár közlekedik Csenger és Mátészalka között, úgyhogy nem hiszem, hogy azt lehet mondani, hogy ez kevés. Biztos vagyok benne, hogy egyébként, amikor menetrenddel kapcsolatban van valamilyen megbeszélés, akkor kifejtheti minden polgármester, minden ott élő képviselő is a véleményét, és az igazság az, hogy ’13-14-ben egyik alkalommal sem volt ezzel kapcsolatban jelzés.

Ami fontos, hogy a csengeri vonalhoz kapcsolódó Hétmérföldes gyorsvonat is egy olyan lehetőség, amely Budapest és Debrecen között már egy olyan pályán közlekedik, a vonal legalábbis olyan működőképes lett, hogy nem áll meg a közte lévő településeken sem, tehát gyorsítja és könnyebbé teszi a közlekedést.

A Csenger környékéről a megyeszékhelyre és Mátészalkára utazók igényeit is autóbusszal próbálja kielégíteni és teszi meg a magyar állam. Az igazság az, hogy minden alkalommal, amikor megbeszéléseket tartunk, külön kérjük, hogy a polgármesterek mondják el a véleményüket (Apáti István: Nem merik!), igazodunk egyébként az igényekhez. Lehet, hogy ezt nem tudja, vagy nem beszél velük, de mi egyébként tartjuk velük a kapcsolatot.

Még ami fontos, hogy a fejlesztés érdekében Mátészalkáról másik három irányba, Nyíregyházára, Zajtára és Záhony felé is bevezettük a negyedével olcsóbb, regionális alaptarifákat.

A kérdést megértettem, világos; higgye el nekem, hogy a válasz is egyértelmű és világos. Köszönöm figyelmét. (Taps a kormánypártok soraiból.)




Felszólalások:  Előző  56  Következő    Ülésnap adatai