Készült: 2024.04.29.20:41:31 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

18. ülésnap, 60. felszólalás
Felszólaló Ágh Péter (Fidesz)
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás ideje 2:36

Felszólalások:  <<  60  >>    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ÁGH PÉTER (Fidesz): Tisztelt Államtitkár Úr! A 112-es hívószám megjelenéséig a segélyhívó számok az Európai Unió minden országában különböztek. Baleset, katasztrófa, bűncselekmény esetén a polgárok a nemzeti segélyhívókon érhették el a készenléti szolgálatokat. A 112-es hívószám bevezetésével a segítségnyújtás sokkal gyorsabbá, hatékonyabbá vált, és annak ellenére, hogy a nemzeti hívószámok továbbra is elérhetőek, Európán belül bárhová utazunk, elég egyetlen segélyhívó számot hívni.

Az Európai Unió területén 1991 óta működik a 112-es segélyhívó szám. Az Európai Tanács szándéka szerint az Unió polgárai számára minden tagállamban azonos elvek alapján biztosítja az egységes kapcsolatfelvétel lehetőségét a segítséget nyújtó készenléti szervekkel. A 112-es szám szinte egész Európában, így Magyarországon is ingyenesen hívható. A kormány 2011. június 7-én döntött az egységes, ingyenesen hívható segélyhívó rendszer hazai kiépítéséről. Azokban az európai országokban, ahol már működik az egységes segélyhívó rendszer, költséghatékonyabb a bevetés irányítása, egyszerűsödik a szolgálatszervezés és az állománnyal való gazdálkodás. Amennyiben az egyik segélykérő központtal probléma történne, a rendszer akkor is zavartalanul működhet majd. Amennyiben pedig határ menti településről fut be hívás, úgy a szomszédos országok egységei is rendelkezésre állhatnak.

2014. szeptember 9-én belügyminiszter úr felavatta az egységes segélyhívó rendszer egyik hívásfogadó központját Miskolcon. A beruházás egyebek mellett az új rendszer kialakítását, a számítógépes hálózat kiépítését, informatikai fejlesztését foglalta magában. A hazánkban jelenleg kiépült egységes segélyhívó rendszer segítségével a bonyolult, sok embert érintő helyzetekben, katasztrófa vagy súlyos balesetek esetén akár mindhárom készenléti szerv diszpécsere közvetlen konferenciakapcsolásban tudja összehangolni irányítói tevékenységét. A 112-es egységes hívószámmal értékes perceket, másodperceket lehet nyerni a mentéskor.

Mindezek alapján tisztelettel kérdezem államtitkár urat, milyen szempontokat vettek figyelembe a központok kiválasztásakor, illetve hány új munkahelyet teremt az egységes segélyhívó rendszer.

Várom megtisztelő válaszát. (Szórványos taps a kormánypárti padsorokban.)

Felszólalások:  <<  60  >>    Ülésnap adatai