Készült: 2024.04.26.01:05:52 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

47. ülésnap (2018.12.03.),  59-62. felszólalás
Felszólalás oka Kérdés/azonnali kérdés megtárgyalása
Felszólalás ideje 5:02


Felszólalások:   55-58   59-62   63-66      Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ELNÖK: Köszönöm szépen államtitkár úr válaszát. Tisztelt Országgyűlés! Korózs Lajos, az MSZP képviselője, kérdést kíván feltenni az innovációért és technológiáért felelős miniszternek: „Mikor mentesítik végre Albertirsát a napi 200 kamion forgalma alól?” címmel. Korózs Lajos képviselő urat illeti a szó.

KORÓZS LAJOS (MSZP): Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselőtársaim! Tisztelt Államtitkár Úr! A Pest megyei Albertirsa lakosai több mint egy évtizedes problémával kénytelenek nap mint nap szembenézni. A belterületi utakra óriási teherforgalom zúdul. A helyi Aquarius cégcsoport  a város legnagyobb és egyik legfontosabb munkáltatójáról van szó  a városon keresztül kell hogy útba indítsa a kamionjait, tekintettel arra, hogy a 4-es út számukra nem egy opció. A problémának egyetlenegy oka van: 2010 óra a kormányzat nem hajlandó semmilyen forrást biztosítani egy déli elkerülő út megépítéséhez. Tudomásom szerint mintegy 10-11 kilométeres út kivitelezéséről lenne szó, s erre annál is inkább nagy szükség lenne, mivel naponta több mint 200 kamion a város belterületét elkerülve tud csak Budapest felé haladni. A beruházás nem is igényelne nagyobb összeget, mint 2-3 milliárd forintot. Ezt is több alkalommal egyeztették a tárcával. Emlékeim szerint 2010-ben még Fónagy János államtitkár úr azt válaszolta egy parlamenti meghallgatás kapcsán, hogy igyekszik azt a fejlesztési tervek közé besorolni. Az ígéretek ellenére az építkezés csak nem akart elkezdődni. 2018-ra a probléma tovább súlyosbodott. Bizonyára ismeretes ön előtt is, hogy mintegy két héttel ezelőtt egy ásványvizet szállító kamion egy családi házba rohant, és csak a szerencsének volt köszönhető, hogy nem történt komolyabb probléma, bár az anyagi kár meglehetősen nagy volt.

Éppen ezért kérdezem államtitkár urat, mit tesznek annak érdekében, hogy ez a déli elkerülő út megépüljön. Ha nem kívánnak semmit tenni, akkor legyen olyan kedves megmondani, hogy ezt miért nem teszik; ha meg igen, akkor tessék megmondani, hogy mikor kezdik a beruházást. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)

ELNÖK: Köszönöm szépen, képviselő úr. Tisztelt Országgyűlés! A kérdésre Cseresnyés Péter államtitkár úr válaszol. Öné a szó, államtitkár úr.

CSERESNYÉS PÉTER innovációs és technológiai minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! A magyar közúthálózat 2010 óta a korábbiakhoz képest példátlan léptékű fejlődésen ment és megy jelenleg is keresztül, ellentétben az önök idejével, amikor az alsóbbrendű utakra szinte egy fillért sem fordítottak, sőt azt lehet mondani, hogy a főutakat is sok esetben elhanyagolták. Ezért furcsa, amikor egy MSZP-s képviselő számonkér valamit a jelenlegi kormánytól. (Korózs Lajos: Én csak kérdeztem.)De visszatérve a közúthálózat-fejlesztésre: a megvalósuló projekteket a Magyarország rövid és középtávú közútfejlesztéséhez kapcsolódó infrastrukturális beruházások összehangolásáról és azok 2022-ig történő megvalósításáról szóló kormányhatározat foglalja egységbe. A közútfejlesztés hangsúlyos területei egyfelől a sok évtizeden át elhanyagolt alsóbbrendű utak helyreállítása, ahogy azt az előbb említettem, és ami egyébként a magyar falvak programjában prioritásként is szerepel, másfelől a közlekedésbiztonságot és a versenyképességet regionális szinten javítani képes gyorsforgalmi úthálózat bővítése, nemzetközi összeköttetéseinek kiépítése. E stratégiai prioritásokra tekintettel a hivatkozott határozat jelenleg nem tartalmazza az Albertirsa déli elkerülő szakasz megvalósítását, ami nem azt jelenti, hogy nem fog megvalósulni a közeli vagy távolabbi jövőben.

Azzal talán képviselő úr is tisztában van, hogy a kormányzat által támogatott közlekedési beruházások kiemelt célja a jelenleg csak kétsávos főutakon elérhető megyei jogú városok gyorsforgalmi bekötése. Például Szolnok az a város, amelynek a bekötését meg kell oldani. A két Pest megyei szakasz 2019 végére és 2020 elejére tervezett átadásai az albertirsaiak közlekedési lehetőségeit és életminőségét is várhatóan érdemben javítják majd.

Kérdésének azt az élét, miszerint a kormány kifejezetten elhanyagolja Albertirsa városát és nem fordít figyelmet a város lakóira, határozottan szeretném visszautasítani. Az elmúlt néhány évben ugyanis több száz millió forintos beruházást tudtak megvalósítani kormányzati támogatással a városban. Ilyen például a szociális támogatások, sportcsarnok építése, energia-korszerűsítés, járdaépítés, orvosi rendelő felújítása. Tehát a kormány odafigyel az albertirsaiakra, és a későbbiekben oda fog figyelni a közútfejlesztésre és a probléma megoldására is. Köszönöm a figyelmüket. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:   55-58   59-62   63-66      Ülésnap adatai