Készült: 2024.03.29.01:23:24 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

10. ülésnap (2018.06.20.),  17-20. felszólalás
Felszólalás oka Napirend előtti felszólalások
Felszólalás ideje 10:48


Felszólalások:   13-16   17-20   21-24      Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ELNÖK: Köszönöm szépen, államtitkár úr. Tisztelt Országgyűlés! A Jobbik képviselőcsoportjából Mirkóczki Ádám képviselő úr „A Stop Soros, ami elvesztette Soros jellegét” címmel jelentkezett napirend előtti felszólalásra. Képviselő úr, öné a szó, parancsoljon!

MIRKÓCZKI ÁDÁM (Jobbik): Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársaim! Hölgyek és Urak! Azért kértem szót ma napirend előtt, hogy legalább 5-10 perc keretében beszéljünk őszintén a ma végszavazásra a kormány által benyújtott, Stop Soros néven elkeresztelt törvényjavaslatról. Ahhoz, hogy erről őszintén beszéljünk, érdemes egy picit a kronológiai szempontokat végigvenni. Nem kell messzire visszamenni, idén februárban, a választási kampány kezdetében önök szintén benyújtottak egy ugyanilyen néven elkeresztelt törvényjavaslatot, amire még azt lehetett mondani, hogy nyomokban ezen logika mentén tartalmaz, mondjuk úgy, hogy a Soros György által támogatott civil szervezetek megregulázását szorgalmazó passzusokat. Ennek lefolyt az általános vitája, jó sok indulattal, és lényegében önök ezt a csomagot tették április 8-a tétjének. Azt mondták, hogy amennyiben önök kapnak felhatalmazást a választópolgároktól, akkor lényegében ez a javaslat folytatódik majd a részletes vitával és a végszavazással. Ehhez képest benyújtottak egy új csomagot ugyanezen néven, amely, mondjuk úgy, már nyomokban sem tartalmazza azokat az elemeket, azokat a civil szervezetek megregulázására irányuló passzusokat, amelyeket még februárban kifejezetten fontosnak tartottak.

Nem beszélhetünk a civil szervezetek nemzetbiztonsági átvilágításáról, előzetes regisztrációjáról vagy épp a külföldről támogatott összegek után fizetett illetékekről, ellenben egyfajta salátajelleggel sok minden másról beszélhetünk. És annak, hogy önök ezt egy salátatörvényként nyújtották be, nyilvánvalóan nem a konszenzus volt a célja. Külön-külön azon elemek, amelyeket tartalmaz ez az alaptörvény-módosítás, mind-mind megérnének egy-egy általános vitát és hosszú politikai csatározást, hiszen fontos témák; fontos a szociálpolitika, fontos az ország biztonsága, fontos adott esetben a bíróságok szerepe, és fontos természetesen az illegális bevándorlás megállítása. Így együtt azonban nyilvánvaló a cél, hogy messzemenőkig nem az az önök valódi kívánalma, hogy itt egy konszenzusos döntés legyen, hanem lényegében az, hogy önökön kívül ezt senki más ne szavazza meg.

Beletették például a kereszténység védelmét, és ezáltal egy olyan passzust, ami minden keresztény embernek evidencia. Nem kérdés, hogy ezt támogatni kell, és mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy ez a valóságban, a mindennapokban érvényt is nyerjen. Azonban ha belegondolunk, amikor a kereszténységről beszélünk, mellette van egy olyan passzus, amely lényegében kriminalizálja a hajléktalanokat, ez meg - finoman fogalmazva - nem egy szociális és nem egy keresztényi gondolkodás. Az anomáliákat tovább folytathatnánk, hiszen nagyon nehéz arról beszélni, hogy nincs ellentmondás a között, hogy például az Alaptörvénybe foglalják, hogy biztonságos országból érkező, harmadik országból származó menekült nem kaphat semmilyen menekültstátuszt Magyarországon; a probléma csak az, és ezt önök nyilván ugyanúgy tudják, hogy a mi Alaptörvényünk nem fogja felülírni a genfi konvenciót. Tehát, magyarul, ezen alaptörvény-módosítás mentén Magyarországon csak olyan személy kaphatna menekültstátuszt, aki repülővel érkezik, hiszen körbenézve, de mondjuk úgy, bevándorlás szempontjából a legintenzívebb határszakaszról, a déli határszakaszról semmiképpen nem jöhet senki. Adódik a kérdés, hogy akkor hogyan kaptak mégis 3500-an akár oltalmazotti, akár más egyéb státuszt.

Ha arra gondolunk, hogy önök már februárban a civil szervezetek külföldi támogatásáról 25 százalékos illetéket kívántak bevonni, most mégis előálltak azzal - legalábbis a tegnapi nap sajtóinformációja ez -, hogy a bevándorlást támogató szervezetek egy 25 százalékos bevándorlási adót fognak fizetni. Ez adott esetben örömre is adhatna okot a mi esetünkben, mert ezen passzus alapján kérdezem, őszintén: vajon a letelepedési kötvényeket forgalmazó cégek fognak-e adót fizetni? Hiszen ma Magyarországon a legintenzívebb és a legnagyobb, bevándorlást támogató szervezetek lényegében az Arton Capital és társai, vagyis a letelepedési kötvényeket forgalmazó cégek. Ők azok, amelyek sok-sok milliárd forintos haszon után nem fizettek adót, sőt offshore cégeken keresztül (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret leteltét.) kivitték azt ebből az országból. Ha erre az államtitkár úr válaszolna, azt megköszönném. Köszönöm szépen a figyelmet. (Taps a Jobbik és a Párbeszéd soraiban.)

ELNÖK: Köszönöm szépen, képviselő úr. A kormány nevében Dömötör Csaba államtitkár úr fog válaszolni az elhangzottakra. Parancsoljon, államtitkár úr, öné a szó.

DÖMÖTÖR CSABA, a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselő Úr! Nagyon nehéz helyzetben van az, aki megpróbál valamiféle rendet vágni abban, hogy a Jobbik pontosan mit is gondol az Alaptörvény módosításáról, a Stop Soros-törvényjavaslatról vagy általában véve a bevándorlásról. Kezdődik ott a történet, hogy 2014-ben a Jobbik programjában az szerepelt, hogy a hatóságokat hátráltató NGO-kat - így fogalmaztak önök a programban - ügynöki szervezetté kellene nyilvánítani. Na, ehhez képest tavaly az átláthatóságot erősítő törvény ellen a baloldallal együtt gyűjtöttek aláírásokat, most pedig megint hiányolja ön az átláthatósággal kapcsolatos rendelkezéseket. Majd most, amikor egyébként a kormány, az Országgyűlés büntethetővé szeretné tenni az illegális bevándorlás szervezését, akkor megint összevissza beszélnek. Ahány nap, annyiféle álláspontjuk van. Már pár napja megpróbálják számonkérni a kormányt, ön is így tett, mondván, az előterjesztés elvesztette „Soros jellegét”. (Mirkóczki Ádám: Így van!) Ha arra utaltak, hogy ma nem szavazunk a bevándorlási különadóról, akkor valóban, szeretném megnyugtatni, hogy lesz lehetőségük ezt az intézkedést támogatni, amint arról a kormány tegnap már tájékoztatást adott.

(9.50)

És ami a kvótaellenes alkotmánymódosítást illeti - erről is szavaz majd a Ház -, mindannyian jól emlékszünk az előzményekre. Először is, a Jobbik követelte, hogy legyen alkotmánymódosítás, majd végül nem támogatta, végig fúrta a kvótaellenes népszavazást, majd miután annak volt egy egyértelmű, 98 százalékos eredménye (Hegedűs Lorántné: Ne hazudjál!), nem szavazták meg akkor az Alaptörvény módosítását. Ez a tény, nem szavazták meg. És ha most a célokkal egyetértenek, akkor azt mondom önnek, hogy nyugodt szívvel megszavazhatják a javaslatokat. Nagyon beszédes volt az ön felszólalása abból a szempontból, hogy egyáltalán nem nyilatkoztak egyértelműen arról, hogy támogatják-e az alaptörvény-módosítást és a Stop Soros törvénycsomagot.

Nagyon reméljük, hogy nem arról van szó, hogy kibúvókat és jogi jellegű alibiket keresnek azért, hogy a baloldallal együttműködve újra megfúrják a kormány illegális bevándorlás elleni intézkedéseit, mert hogyha ez így lenne, akkor a Jobbik újra azok oldalára állna, akik támogatják a bevándorlást, és ezek után teljesen mindegy, hogy milyen saját belpolitikai megfontolásból tesznek így.

Tisztelt Képviselő Úr! Ha már itt vagyunk, akkor szeretnék a törvényjavaslatokról is szólni. Azért óriási ezeknek a jelentősége, mert fontos eszközök egy elhúzódó küzdelemben az illegális bevándorlás ellen. Komoly politikai páncélzatot jelentenek ezek a javaslatok a betelepítések ellen, ha elfogadjuk őket, másrészt pedig erősítik Magyarország védelmi képességeit azon, javarészt külföldről pénzelt aktivisták ügyében, akik támogatják és szervezik az illegális bevándorlást. A kormány nem fogja némán nézni az ilyen jellegű tevékenységeket, ezért a büntetőjogi szankciók mellé majd adópolitikai eszközök is felsorakoznak.

Ha valaki követi a nemzetközi történéseket, akkor azt láthatja, hogy a törvényjavaslat elfogadása nem is lehetne aktuálisabb. Pár példát hadd említsek! Amint azt az Aquarius nevű migránshajó esete is bizonyítja, ez a vita már egyre több helyen lángol Európában, és egyre több helyen igyekeznek fellépni az átláthatatlan hátterű szervezetek ellen.

Eközben Brüsszelben olyan költségvetési javaslatot tettek le az asztalra, olyan hosszú távú költségvetési javaslatot, amely alapján az Európai Unió gyakorlatilag tartósan berendezkedne a bevándorlásra úgy általában. Egy bevándorláspárti költségvetési tervezettel van dolgunk, ami majd 7 évre határozza meg az Unió pénzügyi kereteit. Azért mondhatjuk ezt, mert olyan programok élveznek majd előnyt ebben a költségvetési tervezetben, amelyeket a meglévő, a Magyarországra nézve kedvező hagyományos források kárára szeretnének érvénybe léptetni.

Ezt súlyosbítva, még mindig erőltetik a betelepítési kvótákat. Megy az altatás, azt látjuk, de nem vették le a napirendről. Egyáltalán nem vették le a napirendről, sőt időről időre arról beszélnek, hogy a visegrádiakkal szemben is keresztül fogják vinni ezt a tervet.

És nagyon jól jellemzi a brüsszeli hozzáállást az uniós külügyi főképviselő mondata, miszerint a bevándorlás életbevágóan fontos Európa számára, mert egyes gazdasági szektorok nem működnének, ha nem lenne bevándorlás. Most ennek a valóságtartalmába nem szeretnék belemenni, mert az egy külön vitanapot érdemelne, ehelyett egyszerűen annyit mondok, hogy (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret lejártát.) nekik a bevándorlás életbevágóan fontos, nekünk pedig Magyarország biztonsága. Aki itt a Házban egyetért ezzel az alapelvvel, az nyugodt szívvel megszavazhatja ma az előterjesztéseket. Köszönöm, hogy meghallgattak. (Taps a kormányzó pártok padsoraiból.)




Felszólalások:   13-16   17-20   21-24      Ülésnap adatai