Készült: 2020.09.26.19:41:38 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

281. ülésnap (2013.05.23.), 172. felszólalás
Felszólaló Dr. Szűcs Lajos (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 3:00


Felszólalások:  Előző  172  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. SZŰCS LAJOS (Fidesz): Mélyen tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Amint azt már a korábbi felszólalásomban is említettem, a György István képviselő úr által benyújtott törvényjavaslat a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényt módosítja akként, hogy lehetővé tegye a kerékpáros közlekedés minél szélesebb körű elterjesztését, mivel Európa sok országához hasonlóan nagy örömünkre a kerékpáros közlekedés egyre nagyobb népszerűségnek örvend Magyarországon is.

A közúti közlekedés e formájának terjedése szükségessé tette a jogszabályi környezet módosítását. E célt szolgálja az előttünk fekvő törvényjavaslat is. A javaslat a közúti járművek körét kiegészíti a közösségi kerékpáros rendszer személyszállító eszközével, valamint meghatározza a közösségi kerékpáros rendszer definícióját, amely nem más, mint egy több állomásból álló, automatizáltan működő és bárki számára folyamatosan igénybe vehető, rövid távú és egyirányú utazásra alkalmas kerékpár-kölcsönzési rendszer.

Külföldi példák is mutatják, hogy egy ilyen rendszer bevezetése jelentős változásokat hozhat az ország közlekedési kultúrájában, elég, ha Dániára, Franciaországra vagy Nagy-Britanniára gondolunk.

A fővárosban megvalósítani tervezett kerékpárkölcsönző rendszer várhatóan nagy népszerűségnek fog örvendeni annak köszönhetően, hogy egyesíti az egyéni közlekedés szabadságát a kötött pályás közlekedés megbízhatóságával. Célja a kerékpáros közlekedés részarányának növelése a belvárosi közlekedésben annak érdekében, hogy előreláthatólag 75 gyűjtőállomáson lehet majd hozzáférni ezekhez a járművekhez. Fontos szempont továbbá a lég- és zajszennyezettség csökkentése, illetve a közlekedési kultúra javítása is.

A kerékpározás biztonságossá tétele érdekében pedig a kerékpáros úthálózat fejlesztésére is sor fog kerülni.

A törvényjavaslat a közösségi kerékpáros rendszer eszközeire is kiterjeszti az elektronikus megfigyelésre vonatkozó előírásokat, és rögzíti az adatkezelésre vonatkozó szabályokat is, valamint a helyi önkormányzat döntése alapján lehetővé teszi a közösségi kerékpáros rendszer létesítésének, fenntartásának és üzemeltetésének a helyi személyszállítási közszolgáltatások körébe való besorolását.

Összességében elmondható, hogy a törvényjavaslat egy mindenki számára előnyös és régóta várt rendszer bevezetésének feltételeit teremtette meg, amely meglátásom és véleményem szerint be fogja teljesíteni a hozzá fűzött reményeket és hozzájárul ahhoz, hogy Budapest élhetőbbé és Magyarország igazi fővárosává válhasson.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  172  Következő    Ülésnap adatai