Készült: 2024.04.26.01:07:33 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

172. ülésnap (2000.11.09.), 305. felszólalás
Felszólaló Dr. Toller László (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:12


Felszólalások:  Előző  305  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. TOLLER LÁSZLÓ (MSZP): Köszönöm a szót, elnök úr. Két kérdésre szeretnék reflektálni. Olcsó demagógiának tartom bármelyik módosító indítvánnyal kapcsolatosan is, ha a Budapest-vidék ellentétet a metróra vezetik rá. Ez egy kisgazda kampányfogás volt 1998-ban. A Kisgazdapárt minden tekintetben kiszámolta, hogy a metrófejlesztés mit von el a vidéktől. Semmit. A főváros tömegközlekedését nemcsak a fővárosiak használják, hanem a vidékiek, a külföldiek és mindenki, aki a fővárosban megfordul. Gondolom, az utazók adatairól a metró biztosan egzaktabb számokat tud mondani, de biztos, hogy valószínűleg fele-fele arányban van a főváros-vidék ebben a történetben. Nem összemérhető és nem összevethető tehát a két tétel.

A másik, ami itt a metróvitában mindig felmerül, hogy kell-e a metró vagy nem kell. Kérem, a világon két dolog van minden fővárosban vagy metropolisban: vagy a föld alá viszik a közlekedést, vagy magasan az úttest fölé, tehát a felüljárók és a város fölött épített autópályák oldják meg ezt a feladatot. Még mindig a legolcsóbb ebben a metró, még úgy is, hogy például Tajpejben a világ legdrágább metróját állítják elő, mert képtelenek a föld felszínén megoldani a tömegközlekedést.

A Budapest-vidék ellentéthez pedig: nem ugyanarról van szó. A fővárosban metrófejlesztés van, azért, mert bedugult a főváros, vagy bedugul a főváros közlekedése. Vidéken a közlekedés feltételeit, tehát maguknak a közlekedési cégeknek az állapotát és a feltételeit, elsősorban a technikai feltételeit kell javítani. Erre pedig ott van az a módosító indítvány, amit voltak kedvesek elutálni most már nem első alkalommal. Azért szeretném a nagyvárosi polgármester kollégáim figyelmét felhívni, hogy egy egymilliárdos fejlesztés, buszfejlesztés durván 20-22 darab minőségi Mercedes csuklós buszt jelent, ami annyit jelent, hogy négy év alatt ebből a pénzből valamennyi nagyvárosunk valamennyi közlekedési vállalatát ragyogó helyzetbe lehetne hozni technikai szinten. Ezt önök mindig elutálják. (Taps az MSZP padsoraiban.)

 




Felszólalások:  Előző  305  Következő    Ülésnap adatai