Készült: 2024.04.23.07:32:21 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

275. ülésnap (2013.05.07.), 220. felszólalás
Felszólaló Herman István Ervin (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó Költségvetési bizottság
Felszólalás oka Ismerteti a bizottság véleményét
Videó/Felszólalás ideje 4:50


Felszólalások:  Előző  220  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

HERMAN ISTVÁN ERVIN, a számvevőszéki és költségvetési bizottság előadója: Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! A számvevőszéki és költségvetési bizottság május 6-án megvizsgálta és megtárgyalta ezt a törvénytervezetet. Meg kell mondjam, a jobbikos képviselőtársamnak is fájdalmára szinte kivétel nélkül mindenki pozitívan értékelte e törvénytervezet elkészítését, előterjesztését, pontosan azért, hogy ezek között a vad, kaotikus állapotok között, amelyek a piac ezen szegmensén kialakultak, végre igyekszik a törvény erejével és szigorával rendet vágni, ezeket a vadhajtásokat, ha úgy tetszik, visszanyesni.

A törvénytervezet egy liberalizációs modellt vett alapul, amikor az állami monopólium mellé egy koncessziós pályázati lehetőséget is biztosít azon személyek számára három területen, a sportfogadás, a kártyajáték és a kaszinó online területén, akik 100-100 millió forintos nagyságrenddel megvásárolják a koncessziós jogot, és ha 200 millió forint jegyzett tőkével rendelkezik maga a pályázó. Azt is meg kell említenem, hogy a törvénytervezet lehetőséget teremt arra, hogy amennyiben nem az európai gazdasági övezetben helyezkedik el a szervergép, abban az esetben egy előszervert kell alkalmaznia, ami itt Magyarországon kerül elhelyezésre, pontosan azért, hogy a NAV egyfajta rátekintéssel legyen erre a folyamatra. Amennyiben a koncessziós jogú pályázatot elnyert szervergéppel is rendelkezik, akkor Magyarországon hozzáférést kell biztosítani a NAV-nak vagy közvetlenül a szervergéphez, vagy közvetlenül egy előszervergép segítségével.

Foglalkozik a törvénytervezet - az előttem szólók már elmondták - a terrorizmussal, a pénzmosással, és igyekszik ezeknek gátat szabni. Elmondották, hogy csak természetes személyek vehetnek részt regisztrálási kötelezettséggel, és csak 18 éven felüliek számára van. Ami itt elhangzott már, az az önkorlátozás lehetősége. Igen, ha valamelyik családtag úgy érzi, hogy a családon belül ez bizonyos feszültség forrásává vált, akkor igen, lehetősége nyílik arra, korlátozást vezessen be, vagy akár az adott személy is önmagával szemben önkorlátozást vezethet be, és kérheti saját magának e szolgáltatásnak az internetről történő megszüntetését és letiltását. Összességében az adó mértékét is a törvénytervezet összefoglalja, és gyakorlatilag szolgáltatási kötelezettséggel bírnak a szervertulajdonosok és szervezők, kéthetenként egyfajta adóbevételi kötelezettséggel is bírnak és rendelkeznek.

A kisebbség véleményét is meg kell fogalmazni. A kisebbség összességében, azt hiszem, két pontban aggályait fejezte ki. Az egyik ilyen aggály az volt, hogy a 100-100 milliós nagyságrend túlzó, és ezzel gyakorlatilag egy szűk körnek nyílik meg a lehetőség a szerencsejáték-szervezés tekintetében. Ugyanígy túlzónak ítélték meg a 200 millió forintos jegyzett tőke mértékét az imént felsorolt okokra való hivatkozással. A 10-15 milliárdos adóbevétellel kapcsolatban pedig kételyeiket fogalmazták meg a tekintetben, hogy ez ebből az ágazatból biztosítható-e. Ezt is egyfajta kérdőjelként fogalmazták meg.

Ezek a kérdések merültek fel, de összességében a bizottság szinte minden tagja egyformán támogatta a törvényjavaslatot. Ennek kapcsán a bizottság a szavazás során 3 nem szavazattal, tartózkodás nélkül, tehát abszolút többséggel elfogadta és javasolja a tisztelt Háznak a támogatását.

Köszönöm szépen.




Felszólalások:  Előző  220  Következő    Ülésnap adatai