Készült: 2020.05.25.01:00:02 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

192. ülésnap (2009.03.02.), 161. felszólalás
Felszólaló Puch László (MSZP)
Beosztás közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:11


Felszólalások:  Előző  161  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

PUCH LÁSZLÓ közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Képviselő Úr! Ugye, nem hiszi azt, hogy a kormány szándékosan nem akarja Szekszárdról vasúton felhozni az utasokat? (Közbeszólások a Fidesz soraiból.) Ha ezt ön így gondolja, akkor természetesen lett volna lehetősége bármely kormánynak már közvetlen vasúti összeköttetést építeni Budapest és Szekszárd között.

Amit ön mond, először is azt gondolom, hogy nem valós. Nem állt meg az idő, mert semmi nem változott igazándiból. Az változott, hogy a helyett a közvetlen járat helyett, ami négy óra alatt, pontosan 4 óra 8 perc alatt ért föl Budapestre, egy átszállással ma 2,5 óra alatt el lehet érni Budapestet. Tehát lehet azt mondani, hogy itt most tragédia történt az új menetrendben, ön ebben, egyszerűen azt kell hogy mondjam, nem a valóságot állítja, annak ellenére, hogy tényleg igaza van önnek, jó volna megoldani mindenhol a közvetlen összeköttetést. Igaz, hogy Budapest és Szekszárd 150 kilométerre van, de vasúti pályán nem ez a távolság van, és csak csomópontokon keresztül lehet megközelíteni.

A másik, amit szeretnék mondani, hogy természetesen szándékunkban áll megvizsgálni, és az egész menetrendet - azt hiszem, önöknek többször elmondtam - sokkal nyitottabban, sokkal nagyobb konszenzus megteremtésére törekedve próbáljuk összeállítani. Ezért a Dél-dunántúli Regionális Közlekedésszervezési Iroda idén tavasszal lakossági fórumokon, e-mail címeken, telefaxokon, telefonokon és levélben is mindenféle észrevételt vár, és minden kistérségi tanácskozást meg fog tartani, hogy lehetőleg a legoptimálisabb menetrend jöjjön létre, mert bizonyos kereteken és lehetőségeken belül törekedni szeretnénk a legnagyobb optimalizációra, hogy a lehető legjobb megoldások születhessenek.

Egyébként, hogy milyen fejlesztések voltak az ön által felsorolt vasútvonalakon: a 46-oson, a Rétszilas-Szekszárd-Bátaszék vonalon 100 kilométeres sebességgel tud menni a vonat a 2006-ban történt fejlesztések miatt. Azt gondolom, amit ön említ, a Bátaszék-Szekszárd közti vonal felújításának a tervezése megkezdődött, ebben sajnos nem haladunk túl jól, hisz a források jelenleg nem állnak rendelkezésre, itt még csak a tervezés fázisa van meg.

Köszönöm szépen a figyelmüket. (Taps az MSZP soraiban.)




Felszólalások:  Előző  161  Következő    Ülésnap adatai