Készült: 2020.07.12.06:19:27 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

240. ülésnap (2009.11.09.), 225. felszólalás
Felszólaló Babák Mihály (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:11


Felszólalások:  Előző  225  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

BABÁK MIHÁLY (Fidesz): Köszönöm. Tipikus válasza volt államtitkár úrnak, sokszor megtette már ebben a parlamenti ciklusban, sőt az előzőben is, hogy így kiosztott minket. Nézze, én felelős vezetője vagyok a városnak, és nem kívánok személyeskedni, mert akkor olyan szintre züllenék, amilyenen ön volt az imént. Ki nem akar jó igazgatót és jó iskolát a településén? Tessék nekem megmondani! Hát van ilyen buggyant polgármester vagy képviselő-testület? Kérem, ott a polgármester nem jó, de nem a rendszer, tetszenek tudni?! Akkor ott valószínűleg az állampolgároknak el kell gondolkodni azon, hogy kit választottak.

Milyen indulatok feszülnek manapság? Vannak, méghozzá politikai típusúak, alkalmatlan emberek vezetnek - alkalmasint előfordul - közösségeket is, sőt mi több, iskolákat is. Én úgy gondolom, hogy önök el akarják terelni ezzel a törvényjavaslattal egy nagyon fontos közoktatási problémáról, mégpedig a finanszírozásról a figyelmet. Hölgyek, urak! Mi feszíti ma az iskolafenntartókat, mi feszíti az igazgatót, a tantestületet, a szülőket és a gyerekeket? Az alulfinanszírozottság. Hölgyek, urak! Ha az állami közoktatásban 60 százalékát finanszírozza a kormány a szükséges működési költségeknek, akkor miről tetszenek beszélni? A konfliktus nem abból származik, hogy ki az igazgató, hanem ki tud többet adni a gyereknek, és ki akar jobb pedagógiai programot, amelyhez nem tudunk pénzt adni.

Elmondom önöknek, kénytelenek voltunk az önök elbaltázott integrált oktatása kapcsán két pedagógust adni minden iskolai osztályba 1-4.-ig, ugyanis a nem szocializált gyerekeket a két pedagógus tudta szocializálni ahhoz, hogy követelményekkel tanulni lehessen. Tudniillik, ha nem adtuk volna mellé, szétverik az órát, vele foglalkoznak, a többi is lemarad. Jó, ha tudják, ezt mind önök a totális integrációval hajtották végre, és ez több pénzbe került, holott lehetett volna külön foglalkozni ezekkel a gyerekekkel is, és utána integrálni az oktatásba.

Nos, tehát úgy gondolom, hogy el akarják tussolni azt a gondot, amellyel a finanszírozás küszködik, amellyel gondok vannak egy településen és feszültségek, és a pedagógusoknak is megvan a gondja, őket is rosszul fizetik, megemelték az óraszámukat, kivették a 13. havit a zsebükből, és kevés a pénz úgy általában. És kivették a fegyelmezés lehetőségét is, gondolkozzanak el ezen, kivették!

Köszönöm szépen.




Felszólalások:  Előző  225  Következő    Ülésnap adatai