Készült: 2020.07.02.21:23:09 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

240. ülésnap (2009.11.09.), 221. felszólalás
Felszólaló Babák Mihály (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:06


Felszólalások:  Előző  221  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

BABÁK MIHÁLY (Fidesz): Köszönöm, elnök úr, a szólás lehetőségét. Folytatnám tehát, a bedobott kavicsot az iskolai demokráciát illetően, amit én fontosnak tartok, már csak azért is, mert úgy gondolom, hogy helye van a gyerekekkel kapcsolatosan a demokratikus és a demokrácia fogalma megismerésének, ugyanis 45 év úgy telt el, hogy még a pedagógus sem pontosan tudja, hogy mi az a demokrácia. A totális pedig anarchiát jelent, azért vezetni meg kell.

Szóval, nézzük csak végig, hogy mi generálta ezt a gondot és problémát, és miért kellett bedobni ezt a kavicsot, hogy az igazgató kiválasztása hétköznapi probléma legyen, és a parlament előtt nem a kormány, hanem a tisztelt képviselőtársak indítványoznak egy törvénymódosítást. Szóval, ki a felelős az oktatásért? Állami a közoktatás? Ki felel érte? Az önkormányzat. No, most mutassanak nekem még egy-két példát, ahol ezekben a kérdésekben mindenki döntő szóval rendelkezik, és a végén a képviselő-testület majd kinevezi. Szóval, azért ez így nincsen sehol sem. Mondjanak még egy másik olyan intézményt, amely teljesítményorientált, ahol fegyelmet kell tartani, dolgozni kell, hogy különben megmondja az X. Y., most nem akarom mondani, a technikai személyzet és a gyakornok és a portás, ugyanakkor a tantestület is megmondja a véleményét. Fontos kikérni a véleményüket a pályázókról, nagyon fontos. De tetszenek tudni, mit? Ennek van vadhajtása is. Én ismerek olyan tantestületeket, amelyek nagyon szeretik különben a pocsolyát, és az jó meleg, és nem kívánnak minőséget. Ilyenkor kineveztetnék azt az igazgatót, aki nem követel irányukban.

Márpedig én úgy gondolom, hogy fogalmazzuk meg azt a kérdést is, melyik az az ostoba fenntartó, amely azt mondja, hogy neki gyenge iskola kell. Nem teheti meg, hogy gyenge iskolát tartson. És milyen problémák voltak az elmúlt időszakban? Egy-két példa kapcsán nem javaslom, hogy törvényt alkossunk, mert akkor majd az ellenkezőjét kell csinálni. Emlékeznek a csabai jegyző esetére, amikor ki akarták rúgni, és önök csináltak egy törvényt, és amint kirúgták, utána visszacsinálták az egészet? Szóval, én emlékszem erre a kormányra, hogy milyen műveket csinált.

Szóval, milyen indulatok feszülnek ma manapság? (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.) Elmondom majd a következő hozzászólásomban.

Köszönöm szépen.




Felszólalások:  Előző  221  Következő    Ülésnap adatai