Készült: 2024.03.28.13:57:07 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

241. ülésnap (2017.09.25.), 65. felszólalás
Felszólaló Ander Balázs (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:10


Felszólalások:  Előző  65  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ANDER BALÁZS (Jobbik): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársaim! A szocialista és fideszes kormányok a 2007-2013 közötti uniós ciklusban 850 milliárd forintot költöttek vasúti fejlesztésekre, illetve ezeket felhasználva saját oligarcháik gyarapítására és nyilván az új kedvencek, mint például a felcsúti polihisztor - akarom mondani: stróman - ebben a mostani programozási időszakban sem panaszkodhat. Az óriási beruházási összeg ellenére a vasúti közlekedés az áruszállítás tekintetében stagnált, holott a környezetvédelem és energiatakarékosság mellett a közlekedésbiztonsági elvek is mellette szólnának. A személyszállításban látványos a vasút leszakadása, hiszen tíz év alatt a megtett utaskilométerek aránya 35 százalékról 28-ra csökkent. Nem is csoda ez, hiszen egyre kevesebb vonat közlekedik egyre lassabban és egyre több késéssel.

A vasúti személyszállítás komfortja, az elővárosi villamos motorvonatok és a GYSEV kivételével, a szocialista időket idézi. Felmérések szerint a magyar vasút - és ez nem a vasutasok hibája - eredményességét tekintve a harmadik legrosszabb Európában, csak Portugáliát és Bulgáriát előzzük meg, Baross Gábor pedig forog a sírjában. A tények makacs dolgok, lássunk néhányat! A magyar elővárosi vonatok késnek a legtöbbet Európában. Nálunk törlik a legtöbb elővárosi vonatot, a vonatok átlagsebessége alig haladja meg a 60 kilométer/órát, a vonatjegyek ára vásárlóerő-paritáson számítva az egyik legmagasabb a régióban.

Mindezek tükrében óriási kudarc a vasút úgynevezett fejlesztése. Amiért Japánban egy egyszerű állomásfőnök is harakirit követne el, azért itt busás jutalmakat zsebelhet be a felső vezetés. Nem félnek attól, hogy az Uniónak tett teljesíthetetlen vállalások, az olyan konkrét indikátorok, mint eljutási idő és pályasebesség rossz értékei miatt százmilliárdokat kell majd visszafizetnie Magyarországnak a fejlesztési pénzekből? Ha ne adj’ isten, így történik, lesz-e mindennek felelőse? Várom államtitkár úr megtisztelő válaszát az írásbeli kérdésekre is, amelyeket e mellé még mellékeltem. Nagyon szépen köszönöm a figyelmüket. (Taps a Jobbik padsoraiból.)




Felszólalások:  Előző  65  Következő    Ülésnap adatai