Készült: 2024.03.29.07:43:22 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

270. ülésnap (2013.04.22.), 66. felszólalás
Felszólaló Tasó László (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 3:03


Felszólalások:  Előző  66  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

TASÓ LÁSZLÓ (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Államtitkár Úr! (Folyamatos zaj. - Az elnök csenget.) A közigazgatási rendszer átalakításának legfontosabb állomásán, a járási hivatalok létrejöttével megkezdte munkáját az új rendszer, és úgy gondoljuk, hogy az eddigi hibák ellenére is a rendszer működőképes.

A törvényhozás szándéka egyértelműen az volt, hogy a változtatás okozzon könnyítést és gyorsítást az ügyek intézésében, és igyekszik megfelelni a mostani működőképesség szempontjából a rendszer a legmegfelelőbbképpen.

A 198 járásból a 23 fővárosi járás esetében nem volt változás a közlekedési körülmények között, és nem volt semmilyen viszonybeli változás sem, de az ország több járásában vannak problémák. Magyarországon több tíz éve már, talán több mint egy fél évszázada vannak olyan gondok, amelyek még az 1950-es tanácsi rendszer kialakításával összefüggésbe hozhatók, és egyértelműen hátrányokat élvezünk - idézőjelbe téve -, hiszen akkoriban, 1950-ben településeket szakítottak el egymástól, így a ligetaljai járás központját, Nyíradonyt is elvágták a településektől és közösségektől. Az előző kormány, a Gyurcsány-Bajnai tandem is tett olyan lépéseket a busz- és vonatközlekedés járatainak megszüntetésével, amelyek ezt a problémát konzerválták.

Azt gondoljuk, hogy nekünk, a parlamentben most ülőknek egyértelműen törekedni kell arra, hogy régi történelmi hibákat és bűnöket orvosoljunk, és javítsuk ki azt, ami még kijavítható. Jelenleg Magyarország több járásában is a járási székhelyt csak többszöri átszállással és időveszteséggel lehet elérni. Azt gondoljuk, hogy ez mindenképpen többletteher a lakosság számára, és mindenképpen meg kell oldani azt, hogy ez a többletteher elmúljon, ezért tisztelettel javasoljuk azt, hogy ezt vizsgálják felül. Úgy tudjuk, hogy már a korábbiakban megkezdték a munkát, és a városunkban, Nyíradonyban is a járási hivatal vezetőjével, a települési polgármesterekkel és a közlekedésben jártas szakemberekkel együtt átvizsgáltuk a témát, és azt gondoljuk, hogy néhány dolgot lehet rögzíteni.

Mindenképpen fontos, hogy a jogszabálynak megfelelően legalább három járatpárral minden településről el lehessen érni a járási székhelyt, és azt gondoljuk, hogy arra törekedni kell, hogy ez ne okozzon semmilyen többletterhet a költségvetésnek. Azt indokoltnak látjuk, ami szükséges ahhoz, hogy az ügyintézés könnyebben menjen, és a lakosság eljusson a járási székhelyhez, de világos, hogy nem szabad belemenni olyan dologba, amely olyan költségeket is a felszínre hoz, ami igazából nem indokolt.

(Az elnöki széket Jakab István, az Országgyűlés
alelnöke foglalja el.)

Szeretnénk kérni azt, hogy legyen lehetőség arra, hogy egyben a több tízéves hátrányokat is orvosoljuk, és legyen lehetőség kialakítani úgy a rendszereket, hogy azok megfeleljenek az ott élő emberek számára. Azt gondoljuk, hogy a minisztérium eddigi munkája megfelelő, de szeretném megkérdezni, hogy milyen lépéseket tesznek a következő hetekben, hónapokban, és arra is választ vár a lakosság nagy része a térségünkben, hogy mikortól lesz járatváltozás, mikortól lesz menetrendváltozás, és mikor lesz már érezhető az egész változásnak a szükségessége. Azt gondoljuk, hogy a kormány eddigi lépései ezt eddig szolgálták, de még várunk néhány fontos lépésre - melyek ezek, kedves államtitkár úr?

Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  66  Következő    Ülésnap adatai