Készült: 2020.04.02.23:23:57 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

225. ülésnap, 249. felszólalás
Felszólaló Dr. Lentner Csaba (MIÉP)
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás ideje 3:17

Felszólalások:  <<  249  >>    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. LENTNER CSABA (MIÉP): Tisztelt Ház! Az elmúlt hónapokban az állami tulajdonú ferihegyi Légiforgalmi Igazgatóság lezüllesztése egy újabb fejezetéhez érkezett el. Az LRI vezetése tönkretette a jól működő légi koordinációt, az egyetlen szolgálatot, amely percre kész információkkal rendelkezett valamennyi Ferihegyre üzemelő járatról és a repülőtéren történtekről. Az APEH, a Nemzetbiztonsági Hivatal, a vám- és pénzügyőrség is a légi irányítástól kapta a segítséget, illetve a korrekt adatokat.

A 2001. évre vonatkozóan még 10 fős létszámbővítésről szóltak a tervek, azonban az év elején még meglevő 26 fős létszámot az LRI vezetése a Közlekedési Minisztérium hathatós támogatásával leépítette 4 főre. Így a kívánatos 36 fő helyett 4 ember dolgozik a ferihegyi légi koordinációban. A légi koordináció lezüllesztésének fontos része volt, hogy az LRI vezetője felettesi munkaügyi jogkör hiányában szabálytalanul mentette fel a nemzeti koordinátort, sőt ezt megelőzően olyan szervezeti változások végrehajtását követelte tőle, amely utasítás kiadására ugyancsak nem volt az LRI igazgatójának jogköre, ráadásul nemzet- és repülésbiztonsági érdekeket is sértett az utasítás, amelyet a nemzeti koordinátor részére kiadott.

A légi koordináció lezüllesztésével párhuzamosan történtek meg a Légiforgalmi Igazgatóság szétválasztásának kezdeti lépései, vagyis az LRI egy részének - az értékesebb, jobban jövedelmezőnek - a privatizációra való előkészítése. A szakszervezetek véleményének kikérése, illetve támogatása nélkül végrehajtott szétválasztásban és vagyonértékelésben az LRI vagyonát 68 milliárd forintban értékelte egy vagyonértékelő cég, amely eljárás körülményeire a szakszervezeteknek nincsen semminemű rálátása és beleszólása.

A Ferihegy 2/B utasterminál pazarló és a magyar adófizetőknek kárt okozó építkezési ügyeiben az LRI és a Malév vonatkozásában már többször felszólaltam a parlamentben. Nyilvánvaló az, hogy akik a nemzeti vagyont szántszándékkal működtetik veszteségesen, helytelen szervezeti intézkedéseket hoznak - mint az az LRI-nél megtapasztalható -, illetve pénzügyi kárt okoznak egy-egy beruházási döntés meghozatalánál, valójában a nemzeti tulajdonban levő vállalat piaci cégértékét kívánják csökkenteni, hogy privatizációját minél gyorsabban és minél olcsóbban elérjék, illetve kikényszerítsék. Az elmúlt 13 év története erről szól.

Államtitkár Úr! Kérdezem: kiknek az érdekeit szolgálja a nemzeti légi koordináció szétzüllesztése? Mikor lesz rend a Ferihegyi repülőtéren? A 2/B terminál építési panamája milyen szerepet játszik a 68 milliárdos minimális összegű vagyonértékelés kialakításában?

Várom válaszát. (Taps a MIÉP soraiban.)

 

Felszólalások:  <<  249  >>    Ülésnap adatai