Készült: 2021.06.19.14:09:24 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

60. ülésnap (2010.12.14.), 244. felszólalás
Felszólaló Bödecs Barna (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 3:13


Felszólalások:  Előző  244  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

BÖDECS BARNA (Jobbik): Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Én a 4-es metróval fogok foglalkozni. Az a probléma a 2011-es költségvetéssel sok tekintetben, hogy megőrzi a korábbi évek rossz szerkezetét. Nyilvánvaló, hogy ha radikálisan közelítjük meg ezt a kérdést, akkor bizonyos kifizetések, így a 4-es metróra költött több tíz, a teljes beruházási időtartamot tekintve több száz milliárd forint közpénz, az eléggé feneketlen kút. Ha azt nézzük, hogy mekkora gondban vagyunk akkor, amikor látjuk ennek a beruházásnak az állapotát, amit ránk hagyott az előző, szocialista kormányzat, akkor olyan megoldást kellene és kellett volna keresni, ami ezt a gondot csökkenti, mérsékli, és nem egy biankó ígérvényt ad a kifizetésekre az állam részéről a jövőben is.

Eltelt egy fél esztendő a választások óta, ez időnek elegendőnek kellett volna lenni arra, hogy olyan gyökeres kérdésekben, mint ezen metróvonal állomásainak száma, mint ezen metróvonal meghosszabbításának kérdése, mint a vezető nélküli metrókocsik kérdése, lehetett volna előrehaladást fölmutatni. És hogyha ez az előrehaladás megtörtént volna, akkor adott esetben nem 27 milliárd forintot kellene biankó csekként átnyújtani az idei költségvetésben.

Mi a Jobbik részéről úgy véljük, hogy most sincs késő, és adott esetben a javaslatainknak legalább egy részét, módosító javaslatainknak legalább egy részét meg lehetne fontolni, és a fővárossal közösen, az Európai Unióval közösen el lehetne jutni egy olyan megoldásig, ami egy, az adófizetők számára olcsóbb kivitelezést tenne lehetővé. Ez nyilvánvalóan jelentené a vezető nélküli szerelvények elhagyását, ami egyébként is egy teljesen értelmetlen és munkahelyek teremtése helyett munkahelyeket felszámoló beruházás. Jelentheti a teljesen felesleges és az Európai Unió által korábban már kifogásolt megállóhelyek törlését az útvonalról - például a Bocskai úti vagy a Köztársaság téri megállóhelyet, amely utóbbi amúgy is feleslegessé vált, hiszen a Szocialista Párt székháza elköltözött onnan -, és jelentheti a metró 2-es szakaszának teljes felülvizsgálatát oly módon, hogy ne a föld alatt épüljön meg. Ezért feltétlenül kérjük, hogy ezt a kérdést gondolják át, mert ilyen szerkezeti problémák miatt van kevés pénz ennél sokkal fontosabb feladatokra.

Köszönöm szépen. (Taps a Jobbik soraiban.)




Felszólalások:  Előző  244  Következő    Ülésnap adatai