Készült: 2024.04.19.22:07:16 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

279. ülésnap (2005.12.12.), 187. felszólalás
Felszólaló Dióssy Gábor
Beosztás gazdasági és közlekedési minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:13


Felszólalások:  Előző  187  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DIÓSSY GÁBOR gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Az ön írásban hozzánk eljuttatott kérdése úgy kezdődik, hogy országosan folyamatosan zajlik az infrastruktúra leépítése, főként a vasúthálózat megszüntetése. Nos, erre azt tudom mondani, amit a miniszter úr is mondott, hogy természetesen ebben a kormányzati ciklusban egyetlenegy vasútvonal megszüntetésére sem kerül sor, és a kormánynak nincs is ilyen szándéka a jövőben sem.

Természetesen nem merül feledésbe az ország nyugati határvidéke, hiszen talán a képviselő úr is nagyon jól tudja, folyamatban van az ötödik transzeurópai folyosóban fekvő Zalalövő-Zalaegerszeg-Boba vasútvonal rehabilitációja, majd meg fog kezdődni a villamosítása is ugyanennek a vonalnak. További két vonal - a Csorna-Porpác és a Győr-Pápa-Celldömölk vonal - villamosítása is előkészítés alatt van. Ezek igen nagy horderejű fejlesztések, és rendkívül költséges fejlesztések, de elvállaltuk, mert úgy gondoljuk, hogy ezeket a vonalakat érdemben mindenképpen rehabilitálni kell.

Ami a képviselő úr által említett Körmend-Zalalövő vasútvonalat illeti, azon a forgalom szüneteltetésére éppen a Zalalövő-Boba vasútvonal újjáépítése miatt kerül sor ez év június 19-étől. Amint azt a miniszteri válasz is tartalmazta, melyre ön hivatkozik, a forgalmat december 9-én tervezték valóban újraindítani. A miniszteri levél azonban azt is érzékeltette, hogy a forgalom ismételt beindítása sajnos nem csupán szándék kérdése. A előzetes számítások szerint ugyanis a rossz állapotú, kényszerű sebességkorlátozással terhelt vonal rekonstrukciója mintegy 25-30 milliárd forintot emésztene fel, amelyre költségvetési forrás jelenleg sajnos még nem áll rendelkezésre.

A vonal minimális üzemeltetési költsége többszöröse a személyszállítási bevételnek, ami arra is visszavezethető, hogy a vonal elkerüli a közbeeső településeket. Mindezeket figyelembe véve a MÁV ZRt. igazgatósága december 13-án napirendjére tűzte a vonal üzemeltetésének kérdését. A vizsgálat befejezéséig a vágányzárat 2006. január 9-éig meghosszabbította. (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret leteltét.) Erről az utasokat a meghirdetés szabályai szerint értesítette.

Köszönöm szépen. (Szórványos taps a kormánypártok padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  187  Következő    Ülésnap adatai