Készült: 2024.04.26.00:33:02 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

89. ülésnap (2019.11.04.), 236. felszólalás
Felszólaló Dr. Keresztes László Lóránt (LMP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka Előadói válasz
Videó/Felszólalás ideje 2:00


Felszólalások:  Előző  236  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. KERESZTES LÁSZLÓ LÓRÁNT (LMP): Köszönöm szépen. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Köszönöm szépen képviselőtársaimnak a támogató hozzászólásokat. Azt gondolom, hogy ebben az ügyben nem véletlen, hogy nagyon erőteljes konszenzus van az ellenzéki pártok között. Az szimbolikus, hogy egy ilyen fontos kérdés vitájakor egyetlen fideszes képviselő tartózkodik a teremben, és sajnálom, hogy ő sem gondolta, hogy hozzá kellene szólnia ehhez a projekthez.Még egyszer szeretném megismételni: a „Magyar falvak” program keretében a jövő évi költségvetésben 50 milliárd forintot szán az úgynevezett nemzeti kormány a vidéki infrastruktúra, a vidéki alsóbbrendű úthálózat felújítására. Ez konkrétan 450 kilométer út felújítását jelenti, miközben 17 ezer kilométernyi olyan út van ma Magyarországon, alsóbbrendű út, ami azonnali beavatkozást igényel.

Ezzel szemben a magyar kormány ezermilliárd forintot akar elszórni erre az őrültségre. Egyetértek Ander képviselőtársammal, ez valóban másképp nem aposztrofálható, mint hogy őrültség ez a projekt. És valóban, ez kizárólag kínai érdekeket szolgál, illetve Mészáros Lőrinc cégeinek az érdekeit. Ők 300 milliárd forinttal részesednének. És ha ez akkora üzlet a kínaiaknak, fölmerül a kérdés, hogy a kínaiak miért nem építik meg ezt a projektet piaci alapon.

Azt gondolom, teljesen egyértelmű, hogy ebben a helyzetben mi a feladatunk. Azonnal le kell állítani a projektet, és hogyha az ellenzéki felszólalások vagy éppen az LMP javaslata nem győzte meg kormánypárti képviselőtársaimat, akkor javaslom, hogy figyeljenek oda politikai partnereikre, politikai szövetségeseikre, ugyanis a Liga olasz politikusai is kimondták azt teljesen egyértelműen, hogy értelmetlen a balkáni útvonal szállításába pénzt fektetni, hiszen a kínaiak is már korábbi terveiket megváltoztatva egyre inkább a trieszti kikötőt tekintik majd közép-európai szállítási feladatok tekintetében dokkolási központnak, és a kínaiak is inkább a trieszti kikötőben fejlesztenek.

Érzésem szerint a megépítés, ez a projekt nagyon jól fog jönni a kínai cégeknek, rengeteg európai uniós referenciamunkát nyernek, de eszük ágában sem lesz ezt a vonalat használni. Úgyhogy nagyon kérem, támogassák majd a holnapi napon ennek a javaslatnak a tárgysorozatba vételét. Köszönöm szépen. (Taps az ellenzéki pártok padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  236  Következő    Ülésnap adatai