Készült: 2024.03.28.12:01:10 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

103. ülésnap (1999.11.30.), 263. felszólalás
Felszólaló Manninger Jenő
Beosztás közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka interpelláció szóban megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:40


Felszólalások:  Előző  263  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

MANNINGER JENŐ közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Ez év májusában fogadta el a kormány a tízéves gyorsforgalmi úthálózat fejlesztési programját, amely a nemzetközi közlekedési folyosó kiépítésén túlmenően az ország elmaradottabb térségeinek felzárkóztatását, gazdaságélénkítését alapozta meg. Ez utóbbi célhoz kapcsolódik az M5-ös autópálya továbbépítése is, hisz valóban a gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési koncepció azokon a tényeken alapszik, amelyeket a képviselő úr elmondott, valóban mérhetők a gazdaságélénkítés számai, és a területfejlesztésben észlelhetők azok a jelenségek, amelyeket a képviselő úr említett.

Éppen erre alapozta a kormány, hogy a költségvetésből is jelentős összegekkel fogja fejleszteni az autópályákat, támogatni az autópálya-építést, ezért 2000-ben 20 milliárdot, illetve összesen a módosító javaslatok szerint 27 milliárd forintot fordít autópálya-építésre csak költségvetési forrásból. Az M5-ös autópálya Kiskunfélegyháza-országhatár közötti szakaszának kiépítését a kormányhatározat úgy tervezi, hogy a beruházási munkákat legkésőbb 2001-ig kell megkezdeni. Ugyanakkor meg kell mondani azt is, hogy köt minket a koncessziós szerződés, melyet megörököltünk, miszerint ezt a szakaszt kizárólag az AKA Rt., az üzemeltető társaság építtetheti meg. Természetesen így tárgyalni csak velük tudunk. A képviselő úr a sajtóban is bizonyára olvasta, megjelent, hogy ajánlatot kaptunk az AKA Rt.-től, amely tartalmának lényege, hogy 2002 márciusáig megépíthetik a Szegedig történő szakaszt. Ez az ajánlat igen kedvező a határidőt nézve. A megajánlott árról - ahogy mondani szokták - még vita folyik, vita tárgyát képezi. Nyilván több kérdés is megvitatandó, a versenyeztetés körülményei és konkrétan az építési ár és a későbbi terhek.

Azt hiszem, az autópálya építése mindenképpen szükséges, a tárgyalásokat folytatjuk. Vizsgáljuk a jelenlegi koncessziós szerződést is. Amennyiben az építési költségekben, a szerződés egyéb pontjaiban, valamint nem utolsósorban a későbbi autópályadíjakban is mérséklést érhetünk el és megegyezést, akkor minden bizonnyal megvalósítjuk az autópálya építését a további szakaszon, tehát Kiskunfélegyháza és Szeged között, és 2002 márciusáig készen lehet.

Köszönöm a képviselő úr kérdését. Kérem a képviselő urat és a tisztelt Házat, hogy válaszomat elfogadni szíveskedjenek. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  263  Következő    Ülésnap adatai