Készült: 2024.04.26.00:15:10 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

95. ülésnap (2019.11.20.), 203. felszólalás
Felszólaló Dr. Keresztes László Lóránt (LMP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 1:59


Felszólalások:  Előző  203  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. KERESZTES LÁSZLÓ LÓRÁNT (LMP): Köszönöm a szót, elnök úr. Ez valóban egy rendkívül nagy jelentőségű törvényjavaslat, ezért valóban nem lehet túl gyorsan átlépni felette. Én magam normál hozzászólásban majd hozzászólok az érdemi javaslathoz, ugyanakkor itt egész komolyan belementek képviselőtársaim a közlekedéspolitikába, az államtitkár úr is, illetve Bányai képviselő úr is.

(20.40)

Én gyorsan csak kérdéseket szeretnék feltenni. Nagyon-nagyon régóta megoldatlan  és egy kicsit most a vidékre tekintek  az önkormányzatok finanszírozása ilyen szempontból, hogy az egyik legfontosabb közszolgáltatás a helyi közösségi közlekedés fenntartása, és különböző koncepciókról lehetett hallani, hogy majd milyen módon közelíti meg a megoldást a kormány, és volt még, úgy emlékszem, a Belügyminisztérium részéről valamiféle felmérés egy olyan célzattal, hogy átveszik esetleg állami fenntartásba, vagy az állami közlekedési cégekhez beolvasztják ezeket az önkormányzati tulajdonú cégeket, gyakorlatilag államosítják azokat. Nagyon sokszor rákérdeztem erre, a legutolsó válaszok nagyon határozott cáfolatok voltak, majd nem oly régen lehetett egy kormányrendeletről, egy kormányhatározatról hallani, hogy Palkovics miniszter úr kapott egy feladatot, hogy dolgozza ki az önkormányzati tulajdonú közlekedési cégek finanszírozásának a problémájára a megoldást; valami ilyesmit láthattunk itt körülbelül másfél hónappal ezelőtt.

Kérdésem államtitkár úrhoz: ez a megoldás? Tehát az a megoldás, hogy elveszik az állami támogatásokat? Vagy megpróbálnak rámutatni különböző önkormányzati forrásokra, hogy majd ebből oldjátok meg úgy, hogy eddig sem voltak elegendőek a források?

Bányai képviselő úrhoz is lenne kérdésem, ő mégiscsak kormánypárti képviselő, talán jobban értesült, mint mondjuk, a sajtómunkatársak. Ön nagyon komoly közlekedési fejlesztéseket harangozott be vagy ezekről beszélt. Kérdéseim lennének: mit jelent az 1500 milliárdos fejlesztés? Mit tesz ki? Milyen fontosabb elemeknél jelenik majd meg, amit említett? Mi lesz a nagyon sokszor beígért, de sehol nem látható nemzeti buszgyártás újjáélesztésével? Hogy áll az állami közlekedési cégek járműállományának a fejlesztése? S mi lesz a jellemzően a vidéki térségekben rendkívül rossz állapotban lévő közlekedési infrastruktúra állapotának a sorsa? Tehát milyen változásokra, milyen fejlesztésekre számíthatok? Köszönöm. (Szórványos taps az ellenzéki pártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  203  Következő    Ülésnap adatai