Készült: 2020.01.25.07:02:38 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

192. ülésnap (2009.03.02.), 159. felszólalás
Felszólaló Horváth István (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:14


Felszólalások:  Előző  159  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

HORVÁTH ISTVÁN (Fidesz): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Államtitkár Úr! Joggal gondolná az ember, hogy a XXI. század Magyarországában egy megyeközpont közlekedési infrastruktúrája közelít az uniós átlaghoz. Ez véleményem szerint nem lenne túlzó elvárás, különös tekintettel Szekszárd esetében, ahol közvetlenül és közvetve több mint 130 ezer ember érintett. A helyzet azonban más. Tolna megye központjában a vasúti közlekedés terén megállt az idő. Sőt, köszönhetően a 2008. december 15-ével bevezetett új menetrendnek, a korábbi évek elmaradott változatlansága további romlásnak indult.

December közepe óta ismét nincs közvetlen járat Budapest és Szekszárd között, több esetben még az átszállás lehetősége is megszűnt. Ma vonattal közel 3 órába telik, amíg Szekszárdról eljutunk a 150 kilométerre lévő fővárosba, miközben legalább kétszer át kell szállnunk, és az új menetrend eredményeként előfordulhat olyan kombináció is, hogy közel egy órát kell vesztegelniük az utasoknak valamelyik fűtetlen, lelakott vasútállomáson. Egy oda-vissza út tehát mindennel együtt 8 órába telik.

Tisztelt Államtitkár Úr! Ezt elfogadhatatlannak tartjuk, és követeljük, hogy állítsák vissza a közvetlen járatokat. Jelenleg a rossz menetrend miatt 130 ezer ember életét és közlekedését nehezítik meg. Ma ott tartunk, hogy a vasút megmentése érdekében az önkormányzatoknak kellett aláírás-gyűjtési akcióba kezdeni, hátha ez végre felnyitja a minisztérium szemét. Sajnos, a közelmúltból már sok rossz tapasztalatunk van arra vonatkozóan, hogy miképp zárnak be a vasútvonalak. A recept egy rosszul elkészített menetrend, amely csodákra képes az alacsony kihasználtság terén. Tavaly több száz kilométer vasúti pályával bántak el így.

Kérdéseim a következők. Miért kell olyan menetrendet készíteni, ami nem tudja kiszolgálni a közlekedők igényeit? Milyen előzetes vizsgálatokat folytattak annak érdekében, hogy feltérképezzék az érintett szakasz utazóközönségének és az önkormányzatok igényeit? Mikor fogják megvizsgálni a kikényszerített kihasználatlanság nyilvánvaló eredményeit, és ebből milyen konzekvenciákat fognak levonni?

Várom megtisztelő válaszát. (Taps a Fidesz soraiban.)




Felszólalások:  Előző  159  Következő    Ülésnap adatai